Ga naar inhoud


Vu+ duo 4k se tuner configuratie


Dagger38

Aanbevolen berichten


15 uren geleden, Dagger38 zei:

Lijkt me sterk dat een gloednieuw toestel met een defecte tuner wordt geleverd..

Het zal niet vaak voorkomen, maar is dus niet uit te sluiten, getuige de problemen die je ervaart.

 

13 uren geleden, Dagger38 zei:

...En dat werkt dus!! opnemen en kijken tegelijk!!!!

 

Het enige wat je hebt gedaan is het probleem met de tuner omzeilen door de instellingen te wijzigen....

Met de default instellingen (alles automatisch) zou het gewoon moeten werken, zoals bij iedereen op dit forum.

 

Het probleem met de tuner is waarschijnlijk dat de automatische doorlus naar de extra virtuele tuners niet werkt.

Maar je bent happy dus.... veel plezier!

aangepast door Old Satterhand
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Dagger38 zei:

Ik kan verder, maar ga wel even uitzoeken hoe ik dat kan uittesten met die ''defecte tuner''

 

Het doorlussen van het ingangssignaal naar de extra tuners is ook een taak van het besturingssysteem, dus het opnieuw flashen of overstappen op een ander besturingssysteem zou een optie kunnen zijn.

Wellicht is er iets mis met de drivers voor deze tuner, of is de hardware intussen gewijzigd en moet de driver worden aangepast.

Er is ook een mogelijkheid dat de ontvanger wel origineel is, maar dat de tunerkaart een clone betreft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat daar de driver problemen mee te maken kan hebben.

Als er maar één DUALtuner in een van de twee tuner slots steekt maakt het niet uit betreffende de aanduiding van letters A t/m H, maar het maakt wel uit of slot A danwel slot B gebruikt wordt.

In het verleden zijn er meerdere modellen geweest met ingebouwde twin tuner waar B de voorkeur had. Vandaar het vermoeden dat misschien de Tuner in het verkeerde slot steekt.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

In het verleden zijn er meerdere modellen geweest met ingebouwde twin tuner waar B de voorkeur had. Vandaar het vermoeden dat misschien de Tuner in het verkeerde slot steekt.

 

Voor zover ik weet en ook zelf ervaren heb, is dit alleen van belang bij de combinatie van een sat en een cai tuner.

En het speelt ook niet bij alle modellen.

Maar dat neemt niet weg dat dat te proberen valt. Dus de tuner in het andere slot proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga der even vanuit dat @Dagger38 wel een schroefje kan draaien en met beleid de tunerslots kan wisselen.

Uitschakelen via menu - dan stroom eraf en dan pas wisselen, natuurlijk.

4 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Voor zover ik weet en ook zelf ervaren heb, is dit alleen van belang bij de combinatie van een sat en een cai tuner.

En het speelt ook niet bij alle modellen.

Ik heb de meeste modellen gehad en de tuner voorkeur speelt bij enkele.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit iets met de PLI versie te maken hebben? (openPLI Nightly Build)

 

Nog even iets:

Ik heb dus een twin monoblok LNB (2 uitgangen)
Weet niet meer welk merk , maar voor 19.2 en 23.5 , wat nieuwe LNB zouden jullie aanraden?

aangepast door Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2022 om 10:50, Tonskidutch zei:

…….

Ik heb de meeste modellen gehad en de tuner voorkeur speelt bij enkele.


Voegt verder niets toe maar bij de SOLO2 was dit wel het geval, ik heb er 2 gehad.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...