Ga naar inhoud


off topic dienstplicht was mooi


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator
8 uren geleden, Old Satterhand zei:

Ja helaas zijn er veel watjes door de keuring gekomen.

Voor mijn lichting werd effectief nog slechts 3 van 10 goedgekeurde rekruten onder de wapenen geroepen, de rest werd vrijgesteld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, paardengek zei:

Denk dat je de plank mis slaat, Dienstplicht  is niet een vrijwillige keuze. Wat was ook alweer het topic onderwerp ? Dienstplicht toch ?

Ik sla wel eens mis maar bedoelde dat de jeugd geen militaire ambities hebben als beroeps en daarom wordt er weer over de dienstplicht nagedacht door een stelletje opportunisten.

aangepast door Tonskidutch

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat onze maatschappij gediend is met een militaire / vervangende sociale dienstplicht voor alle mensenkinderen.

Het kweekt sociale betrokkenheid, saamhorigheid, kameraadschap, uithoudingsvermogen en de grenzen verleggen.

Alleen al vanuit fysiek oogpunt zou een jaartje beweging goed zijn voor de volksgezondheid.

 

In onze maatschappij lopen teveel lieden rond die alleen aan "ikke" denken, en er zich naar gedragen.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was niets mis met een beetje wandelen volle bepakking en kledij, het was alleen fucking heet in de zomer. Met maar één veldfles en zoutpilletje kwam je er niet hoor. Meerdere makkers zien omvallen bij een sprintje trekken op commando. En dan reed een Diesel EURO -0,niks- Label met blauwe walm achter ons aan, lekker voor je longen. Dat hielden enkel de jarenlang getrainde sporters vol. Die halfweg afgestudeerde studenten die net in dienst kwamen werd veel te hard belast en waren onvoorbereid op dergelijke oefeningen. Tijdens MLV viel 2/3 af in 1986 de laatste golf babyboomers.

 

Trainingen vangen altijd langzaam aan tegenwoordig en volgens meerdere sportartsen met goede reden en pas na twee jaar kom je aan de top van je fysieke kunnen. Ja ik hoor het u zeggen; een oorlog vangt niet langzaam aan, dat klopt.

Ik ken meerdere reservisten van die babyboomer generatie en als die naderhand opgeroepen werden klaagden ze steen en been over de extreme inspanningen die men voor hen bedacht had in 't veld.

 

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Ik denk dat onze maatschappij gediend is met een militaire / vervangende sociale dienstplicht voor alle mensenkinderen.

Het kweekt sociale betrokkenheid, saamhorigheid, kameraadschap, uithoudingsvermogen en de grenzen verleggen.

Alleen al vanuit fysiek oogpunt zou een jaartje beweging goed zijn voor de volksgezondheid.

 

In onze maatschappij lopen teveel lieden rond die alleen aan "ikke" denken, en er zich naar gedragen.

 

 

Helemaal mee eens en defensie zou het gewoon kunnen doen; kijken jullie maar in jullie militair paspoort, daar staat na het afzwaaien gewoon geschreven "Groot Verlof', dus eingelijk vallen we allemaal nog onder Defensie.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn militair paspoort nog vaak op zak, bij mijn 3 Covit injecties heb ik het allemaal laten afstempelen in mijn militair paspoort (het gele boekje heb ik nooit aangevraagd), ik vind het gewoon makkelijker omdat daar al mijn vaccinaties vanaf 1979 in staan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...