Ga naar inhoud


Nederlandse televisie op 40,5 W SES 6


astra19e

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, Mijn Nederlands is een beetje roestig, dus bedankt voor jullie geduld.

Momenteel is er een DVB-IPTV-feed op 40,5W met daarin Nederlandse televisiezenders zoals NPO1 en RTL7. Deze feed is FTA, maar heel moeilijk te transcoderen - het video is korrelig maar je kunt de logo's goed onderscheiden.

In het verleden is deze feed elders opgedoken. Als het gewoon NPO1 was geweest, had ik gedacht dat het voor de Caraïben was. Maar de commerciële zenders doen me anders denken. Weet iemand wat het doel van deze feed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oh wat leuk dat ik dit hier op sat4all vindt. 
 

Voorheen hadden wij aan boord van marine schepen binnen de footprint van de Astra drie een beperkt zenderpakket van CD

 

Echter , sinds een tweetal jaren hebben we een aantal iptv streams via de satelliet beschikbaar via Call2Home. 
Dit is zeer recentelijk uitgebreid (afgelopen week) naar 17 iptv streams die wij voornamelijk kunnen bekijken vanaf vertrek Nederland waarbij er word gehopt naar een andere satelliet om ditzelfde pakket te kunnen ontvangen in het Caraïbische gebied. 
 

Voorheen waren het 7 streams die je kon opdelen in iptv als welfare internet. 
Oftewel minder iptv was meer bandbreedte voor welfare internet. 
 

Nu is het 17 iptv streams en meer bandbreedte tbv welfare internet. 
 

Mvgr, HJS

  • Bedankt 2

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25-3-2022 om 11:49, astra19e zei:

Dag iedereen, Mijn Nederlands is een beetje roestig, dus bedankt voor jullie geduld.

Momenteel is er een DVB-IPTV-feed op 40,5W met daarin Nederlandse televisiezenders zoals NPO1 en RTL7. Deze feed is FTA, maar heel moeilijk te transcoderen - het video is korrelig maar je kunt de logo's goed onderscheiden.

In het verleden is deze feed elders opgedoken. Als het gewoon NPO1 was geweest, had ik gedacht dat het voor de Caraïben was. Maar de commerciële zenders doen me anders denken. Weet iemand wat het doel van deze feed is?

welke frequentie zit die dan? heb een blindscan gedaan maar vind niks, ik kan er ook niks over vinden op flysat of kingofsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal een bemanningslid vragen om wat foto’s te maken.

Schip ligt momenteel binnen (Azoren) om brandstof te laden.
Of je moet even wachten ik vlieg namelijk in te Curaçao 👍🏻

aangepast door HJS
  • Like 1

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog gescand op 40.5 West en 37.6 West en niets meer gevonden...

Uplink misschien enkel actief als de klant er effectief nood aan heeft? M.a.w. als het schip op rondvaart is met passagiers en niet ergens aangemeerd ligt voor onderhoud of tankbeurt.

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jeugd vriend werkt bij de marine, echter als ik contact met hem heb en niet in Nederland aan het werk is, dan loopt dat zoals ik begrepen heb via de "wifi" van het schip. Ik kan alleen WhatsApp berichten sturen en ontvangen, bellen kan of mag niet, precies weet ik dat niet, het zou mij niet verbazen als van het zelfde dan wel een vergelijkbaar systeem gebruik wordt gemaakt.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De datafeeds zitten onder TP  10995 V 32725  DVB-S2 8PSK FEC 3/4 , zijn er 63 in totaal (MIS).

Als je ze inscant krijg je (uiteraard) geen lock.

 

screenshot_20220421170343.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel even snel wat foto’s gemaakt van de installatie. 
Exacte gegevens heb ik nog niet, deze ga ik aankomende week zien te achterhalen 

41796C22-E852-4F17-8224-5C53F77431A9.jpeg

493107F2-D3EF-4185-874B-BCCEFA55440B.jpeg

E1CBCEBC-8325-4CDB-B4B7-25294479CB85.jpeg

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de tv hier op de diverse hutten en verblijven aanzet en afstem op een kanaal waar op dat moment geen zender aanwezig is, dan zie ik een still van exterity iptv

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de oversteek naar de West zijn ze een aantal keren gehopt van satelliet om beeld en internet E-Welfare te behouden. 
Nu eenmaal hier aangekomen zitten ze op een spotbeam. 
 

update volgt!!!

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...