satlutser Geplaatst: 21 april 2022 Geplaatst: 21 april 2022 Als ik kijk naar de teletekst van NPO2 via dvb-t2 staat daar de klok wel goed. Lijkt me dus eerder een probleem bij CD. Ik meen me te kunnen herinneren dat er bij de introductie van de NPO zenders in HD kwaliteit bij CD geen teletekst werd meegestuurd. Na klachten werd dit later door CD alsnog gedaan. ______________________________________________________________________________________________________________________________ Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.
Old Satterhand Geplaatst: 21 april 2022 Geplaatst: 21 april 2022 2 uren geleden, satlutser zei: Lijkt me dus eerder een probleem bij CD. Dat vindt het hele forum, behalve @ceesv Die heeft al 3x geschreven dat we de teletekst redactie moeten lastig vallen. 2 uren geleden, satlutser zei: Als ik kijk naar de teletekst van NPO2 via dvb-t2 staat daar de klok wel goed. Wellicht een oplossing voor @Kabeltje87? Elke moderne TV is voorzien van DVB T2. Voor de ontvangst van de NPO zenders heb je geen abonnement of smartcard nodig. En als bonus krijg je NPO2 Extra er gratis bij. Je zult geen teletekst ondertitel functie vinden op de TV, maar je kunt gewoon teletekst pagina 888 gebruiken. Het loopt spat synchroon, ik heb het voor de zekerheid nog even getest.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 april 2022 Moderator Geplaatst: 21 april 2022 @Old Satterhand om duidelijkheid te krijgen, wie is er in staat de teletekst klok gelijk te zetten? Of vertraagt / buffert Canaldigitaal die stream met 2 minuten? De ondertitels lijken ook dezelfde tijd vertraagd te zijn. https://www.etsi.org/deliver/etsi_en/300400_300499/300472/01.04.01_60/en_300472v010401p.pdf http://sign-dialog.de/wp-content/sonstiges_200103_irt_teletext_digitalfernsehen.pdf Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2022 Geplaatst: 21 april 2022 Kabeltje87 woont toch in den Belgae vangt hij DVB-T2??? I Am Gone Love You JESTOFUNK
Old Satterhand Geplaatst: 21 april 2022 Geplaatst: 21 april 2022 12 minuten geleden, Tonskidutch zei: Kabeltje87 woont toch in den Belgae vangt hij DVB-T2??? Tsja, dat kan ik ook niet weten. Quote Locatie: Europese Unie 15 minuten geleden, ceesv zei: om duidelijkheid te krijgen, wie is er in staat de teletekst klok gelijk te zetten? Of vertraagt / buffert Canaldigitaal die stream met 2 minuten? Dat weten alleen de Canal Digitaal technici. Dat kunnen wij niet weten, alleen het probleem constateren.
Kabeltje87 Geplaatst: 21 april 2022 Auteur Geplaatst: 21 april 2022 In principe woon ik dicht genoeg tegen de grens om DVB-T2 te ontvangen. (enkel met buiten antenne) En ik heb een ontvanger welke DVB-T2 aan kan (Mayxtec). Heb wel eens een binnen antenne geprobeerd, maar onvoldoende signaal. Tevens staat de TV en ontvanger een beetje ongelukkig, zodat ik een kabel door de huiskamer moet trekken om een buiten antenne aan te sluiten. En voor 3 zenders ga ik dit echt niet doen. (De Vlaamse zenders zijn versleuteld en alleen SD) ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 21 april 2022 Auteur Geplaatst: 21 april 2022 (aangepast) 21 uren geleden, ceesv zei: Je kan dinsdag proberen in Hilversum iemand te bellen die iets met teletext te maken heeft, of bij Canaldigitaal via sociale media je probleem aan te geven. Hier ligt de oplossing. Heb je nog actie ondernomen? Geef wel aan dat de teletext server tijd 2 minuten te laat is en dat dit overeen komt met de ondertitel vertraging! Het antwoord luidde: Quote Onlangs heeft u een klacht geplaatst via onze website. Nogmaals hartelijk dank voor uw mail. Goed dat u dit aangeeft. Wij kunnen ons voorstellen dat dit erg vervelend is. De ondertiteling van pagina 888 wordt geleverd door de NPO en niet door de NOS. U kunt uw klacht dan ook het beste bij hen neerleggen. Dit doet u eenvoudig via de volgende pagina: https://over.npo.nl/contact/contact-npo. Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd. En op een klacht bij de NPO wordt eenvoudig weg niet geantwoord. 21 april 2022 aangepast door Kabeltje87 ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 27 april 2022 Auteur Geplaatst: 27 april 2022 ik bedank iedereen die mij belogen heeft, ze hebben mij de kracht van de wereld laten zien. ik bedank iedereen die niet in mij geloofd heeft, ze hebben mij geïnspireerd bergen te verzetten. ik bedank iedereen die mij verlaten heeft, ze hebben me de ruimte gegeven voor iets nieuws. ik bedank alle mensen die me dit jaar hebben laten vallen, dankzij jullie weet ik wel op wie ik kan bouwen. ik bedank alle mensen die me dit jaar geprobeerd hebben kapot te maken, dankzij jullie ben ik sterker dan ooit geworden. ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
laslo Geplaatst: 28 april 2022 Geplaatst: 28 april 2022 dat was zaterdag 23 april 2022 Ik ga het doorzetten naar onze technische dienst. Hopelijk kunnen zij het probleem snel verhelpen. Dank je wel voor het doorgeven. -Joey van Canal Digitaal. Ja precies. Als de klok weer gelijk kan lopen , zijn de ondertitels op teletekst pagina 888 waarschijnlijk ook weer synchroon Mijn excuses! Het probleem is dus via teletekst en alleen op de zender NPO2 als ik het goed begrijp? Niet EPG! ondertitels te laat op npo2 en teletekst klok ook. Geen NPO / teletekst probleem maar specifiek CanalDigitaal Bedankt voor je bericht! Zo te zien functioneert de Elektronische Programma Gids niet naar wens. Heb je een postcode + huisnummer tot je beschikking? Zo kan ik iets specifieker met je meekijken. Ik hoor graag van je Sedert een behoorlijk aantal weken lopen de ondertitels op Npo2 op pagina teletekst 888 niet synchroon met het geluid. Er is een vertraging van 1 tot 2 minuten. Ook loopt de Teletekst klok niet gelijk met de werkelijke tijd ,ook een vertraging van 1 tot 2 minuten. Dit probleem doet zich alleen voor op NPO2 met verschillende ontvangers en niet op de andere zenders. Ik ben niet de enige met dit probleem zie : https://www.sat4all.com/forums/topic/375926-ondertitels-tt888-zijn-te-laat-op-npo2. Gaarne de klok op teletekst pagina NPO2 weer gelijk zetten, zodat de ondertitels ook weer synchroon lopen. Bedankt, F 1
laslo Geplaatst: 7 mei 2022 Geplaatst: 7 mei 2022 er is nog n paar seconden vertraging maar het schijnt gecorrigeerd te zijn
Kabeltje87 Geplaatst: 7 mei 2022 Auteur Geplaatst: 7 mei 2022 Niets van aan. TT888 is nog steeds 2 minuten te laat. Juist niets gecorrigeerd. ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Moderator ceesv Geplaatst: 7 mei 2022 Moderator Geplaatst: 7 mei 2022 De titels op Nederland 2 zijn nog steeds vertraagd, de teletext klok loopt nog steeds ongeveer 2 minuten achter. Iedereen in de keten zal aangeven dat de ondertitels op de juiste tijdstempel zijn geprogrammeerd, en ze hebben gelijk. alleen geeft de server van de teletext service bijna 2 minuten vertraging. Het probleem zit bij de teletext server van Nederland 2, of de signaal weg naar ne multiplexer die zou dan 2 minuten vertraagd moeten worden, daar zal je de klacht moeten (laten) neerleggen. Een afdeling die bij het facilitair bedrijf van de NOB is ondergebracht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 10 mei 2022 Geplaatst: 10 mei 2022 Op 7-5-2022 om 16:28, ceesv zei: Het probleem zit bij de teletext server van Nederland 2, of de signaal weg naar ne multiplexer die zou dan 2 minuten vertraagd moeten worden, daar zal je de klacht moeten (laten) neerleggen. Een afdeling die bij het facilitair bedrijf van de NOB is ondergebracht. Ik lees deze analyse van jouw nu al voor de 4e keer. Maar je geeft geen antwoord op de vraag waarom het bij de andere aanbieders wel goed is. Dat kan alleen als er voor elke aanbieder 3 teletekst servers beschikbaar zijn. Voor NPO1, 2 en 3. Je weet net zo goed als ik dat dat erg onlogisch is. Kom ik toch op jouw houding t.o.v. canal digitaal. Werk je er soms zelf? Ook in andere topics blijf je die club maar verdedigen. b.v. toen het audio van Canvas was verstoord. Ben ik de enige die dat opmerkt? Mijn analyse is dat er een probleem is met de PTS, de Presentation Time Stamp voor de teletekst data. Die kan je uitlezen en dan is te zien dat die PTS afwijkt op NED2, t.o.v. de andere services op die transponder. De PTS bepaalt op welk moment de teletekst data of elke andere tijdgevoelige data door de ontvanger moet worden gepresenteerd. Ik kan niet beoordelen hoe dat komt, dat kan alleen een gespecialiseerde techneut. Oh ja, die hebben ze niet meer bij CD Nederland.
Kabeltje87 Geplaatst: 10 mei 2022 Auteur Geplaatst: 10 mei 2022 Vandaag 10/05/2022 lijkt de ondertiteling via TT888 correct te zijn. Ook de TT klok staat nu (ongeveer) gelijk. Hopelijk voor een lange tijd. ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Old Satterhand Geplaatst: 10 mei 2022 Geplaatst: 10 mei 2022 Ik heb de teletekst ondertiteling wel vaker gelijk zien lopen, maar dat duurde steeds maar heel even. Laten we hopen dat het nu eindelijk is opgelost. Waar zijn die Canal Digitaal medewerkers eigenlijk gebleven die op dit forum actief waren? Of ben ik in de war met een ander forum?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen