Flinstonesat Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Dag iedereen, Ben in bezit van een satontvanger VU+ ZERO4K Kzit met een misterie waar ik nog kop noch staart aan krijg..... Ik heb een vu+zero4k dat werkt met het besturingsysteem open pli versie 8 dat perfect werkt op de ontvanger. de versie van 13/03/2022 Ik heb 4 lnb op de schotel voor ontvangst van Astra1, Astra2, Astra 3 en hotbird. de diseq is als volgt geconfigureerd Poort A: 28° E voor Uk, Poort B 23° voor nederland, Poort C :19°E voor Duitsland en Poort D : voor Italie De tunerconfiguratie met de satontvanger lijkt me in orde. Tis al jaren dat het goed gaat toen ik plots geen beeld meer had voor Astra 1. Ik heb een neiuwe lnb gekocht en werkte toen terug prima. Doch blijkt nu dat als ik naar Astra 1 kijk al de andere (3) niet meer werken ontvangst 0 %. Doe ik een reboot op bv hotbird, of astra 2, of astra 3 dat werkt Astra 1 niet. vreemd. Omgekeerd als ik een reboot doe op Astra1 dan gaan de 3 andere satelieten nietmeer. Op het eerste gezicht zou ik denken dat er een technisch mankement is met de ontvanger maar kan ook mis zijn weet het niet.? K'heb ook al een paar keren een fabrieksinstelling gedaan maar lost niks op ............. Kheb als test een andere ontvanger aangesloten op de schotelantenne en alles werkt prima. Rara wie weet wat het is. Dank bij voorbaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 vragen met : rara wie weet wat het is zijn geen leuke vragen je had beter meer informatie kunnen geven over je installatie en tuner konfiguratie Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 tuner configuratie is welke? Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flinstonesat Geplaatst: 26 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2022 tuner configuratie tuner A: VUPLUSDVB-S NIM(S12166) DVB-S2X diseqC A/B/C/D SATS/ 28.2E, 23,5 E, 19,2E, 13.0 E Schotelopstelling naar zuiden met 4 lnb op een licht geinclineerde opstelling bij mooi weer elke sateliet een ontvangst van 95 % Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Old Satterhand Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Heb je maar 1 diseqc switch, dus maar 1 kabel aangesloten op die tuner? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flinstonesat Geplaatst: 26 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2022 ja 1 diseqc switch die verbonden is met 1 kabel naar de ontvanger enerzijds en andere kant naar de 4 lnb 's, old satterland, het rare is als ik een andere ontvanger aansluit dan de vu zijn er geen problemen, dus ligt het niet aan de schotel of de verbinding ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Old Satterhand Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Maak eens een screenshot van de instellingen van je Tuner configuratie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Old Satterhand Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Als je problemen ervaart met het omschakelen naar andere satelliet posities dan is er natuurlijk iets mis met de diseqc sturing. Als jouw instellingen niet afwijken van de mijne (behalve de volgorde van de sats natuurlijk) dan kun je nog proberen de kabel op de 2e tuner B aan te sluiten en de instellingen voor de B tuner te configureren. De A tuner dient dan uiteraard te worden uitgeschakeld (status: niet geconfigureerd). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 tuner B aansluiten? de ZERO4K heeft een single dvb-s2x FCB tuner toon zoals ik reeds in m'n eerste reactie vroeg je configuratie met afbeelding / screenshot FBC pardon Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mimisiku Geplaatst: 26 maart 2022 Delen Geplaatst: 26 maart 2022 De VU+Zero4K heeft maar 1 DVB-S2X MIS tuner (geen FBC). Die fout heb je al eerder gemaakt.. 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flinstonesat Geplaatst: 26 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2022 Klopt mijne ontvanger heeft maar 1 tuner, maar wat is nu FBC ??? Mimisku, Ja mijn tunerconfiguratie zit er net ongeveer uit als die van old satterland, voor nen sreenshot te nemen moet ik nog leren ??? goeden avond en toch aan iedereen bedankt morgen brengt raad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 27 maart 2022 Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Misschien eerst een foto van het scherm maken en deze dan hier plaatsen? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2022 Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Een fout, verhip. @Mimisiku Ai Een screenshot maak je door je Vu+ webinterface op te roepen / dus in de webbrowser op pC het IP adres van de Vu+ intikken. En aan de ZERO4K de instellingen tuner configuratie op te roepen. Dan kun je in het webinterface de knop screenshot / schermafbeelding drukken en krijgt een stilstaand beeld dat sla je middels "de rechtermuisknop" op je pC op en kan het dus simpel als bestand toevoegen aan je berichten Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jeevanhoof Geplaatst: 27 maart 2022 Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Bij rare onverklaarbare problemen, en zeker als een andere tuner wel werkt, is opnieuw flashen. Dus zet de software er eens opnieuw op. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mimisiku Geplaatst: 27 maart 2022 Delen Geplaatst: 27 maart 2022 Er was op het Duitse forum iemand met exact gelijk probleem. Box is toen retour dealer gegaan en vervangen…. Als het op een andere box met exact gelijke instelling wél werkt is de box gewoon stuk….. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen