jhar1 Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Hallo, als aan het eind van de avond de satellietontvanger op stand-by gezet wordt staat deze 's ochtends weer aan. Op de een of andere manier "ontwaakt" de ontvanger uit de standby. Kan dit mogelijk door een bepaalde instelling komen ? De PLI-versie is 6.2. Alvast bedankt !
John van Dreumel Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Mogelijk heb jij de wake-up timer aangezet. Menu - stand-by herstart en dan wake up timer. Wat erger is als jij een poort opengezet hebt vanaf het internet waardoor jouw box eenvoudig beschikbaar is voor onbevoegden. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 april 2022 Moderator Geplaatst: 2 april 2022 Of er is een dagelijkse zap timer geprogrammeerd, waardoor je box zelf inschakelt. Is er niets te vinden, zal je de software opnieuw moeten flashen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jhar1 Geplaatst: 2 april 2022 Auteur Geplaatst: 2 april 2022 De 'wake up timer' onder Sleeptimer staat niet geactiveerd, dus dat is niet de oorzaak. Waar kan ik zien of er een Zap-timer geprogrammeerd is ? Onder de GUI-instellingen ?
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Ik heb dat ook twee keer gehad, dat ik 's nachts in bed een licht gloed zag door het bovenlicht van de deur. Inbrekers? Ik opstaan en kijken in de woonkamer. Waar Empel alles stond aan, dat kan dus voorkomen als je een EPG timer hebt en de HDMI-CEC niet juist hebt ingesteld OF als je timer samenvalt met het moment van EPG_import. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 ik zet er nog een afbeelding bij, waar dat op een ET9000 te vinden is weet ik echter niet, dit is bij een Vu+ Ultim4k Mercy Mercy Me Robert Palmer
Oplossing jhar1 Geplaatst: 2 april 2022 Auteur Oplossing Geplaatst: 2 april 2022 Ingeschakeld ja Zet de TV in standby ja Activeer de TV vanuit standby ja Beschouw de diepe standby als normale standby nee Schakel de TV naar de juiste ingang ja Gebruik de afstandsbediening van de TV ja Reageer als de TV naar standby gaat ja Reageer als de TV aangezet wordt ja Activeer het signaal van TV met Elke activiteit Stream verzoek Volumetoetsen doorsturen Nee Zet de ontvanger naar standby ja Activeer de ontvanger vanuit standby nee Minimum verzend interval 10 ms Herhaal "blijf standby"voor andere hardware 3 seconde Uitgeschakeld Stuur een "bron actief signaal" voor zap timers nee Detecteer andere hardware voordat de box naar standby gaat nee Debug naar bestand Uitgeschakeld Ik heb bij de HDMI-CEC-instellingen Activeer het signaal van TV met van Elke activiteit naar Stream verzoek gezet en Herhaal "blijf standby" voor andere hardware van 3 seconde naar Uitgeschakeld gezet . (Ik heb ooit een keer alle waarden genoteerd in een Excel-sheet weggezet om de instellingen weer te zetten zoals ze waren na een Pli-update). Een instelling als Disable power on actions for timer zie ik bij de Xtrend niet terug als ik zoek op het woord timer... Ik kijk wel of de gewijzigde HDMI-CEC-instellingen wat doen.
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 56 minuten geleden, jhar1 zei: Stuur een "bron actief signaal" voor zap timers nee dat was die ik bedoelde dan ligt het aan de EPG informatie volgens mij heb je rytec xxltv import of epgimport o.i.d. ? Mercy Mercy Me Robert Palmer
jhar1 Geplaatst: 2 april 2022 Auteur Geplaatst: 2 april 2022 De EPG-instellingen zijn ook ongewijzigd en als volgt: EIT EPG inschakelen ja MHW EPG inschakelen ja Freesat EPG inschakelen ja Viasat EPG inschakelen ja Netmed inschakelen ja Virgin inschakelen ja De oude EPG data bewaren gedurende … minuten 0 De enige instelling waar import in voorkomt is: Instellen van de fallback externe ontvanger Activeer de 'fallback externe ontvanger' nee Importeer div. data vanaf een externe ontvanger Nee En ook die is ongewijzigd...
Tonskidutch Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Oké goed opgelet. En nu die TV en/of AVreceiver, staat het daar dan goed? Mercy Mercy Me Robert Palmer
jhar1 Geplaatst: 3 april 2022 Auteur Geplaatst: 3 april 2022 De AnyNet-instellingen op de TV stonden ongewijzigd. Het lijkt nu erop dat de wijzigingen in de HDMI-CEC-instellingen Activeer het signaal van TV met en Herhaal "blijf standby" voor andere hardware resultaat hebben gehad. Vanochtend stond de satellietontvanger netjes op standby, de toestand waarin hij gisteravond is gebracht. Iedereen bedankt voor de bijdragen ! Scheelt toch weer een klein beetje op de stroomrekening 😉
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 fijn dat het weer goed werkt ! en bedankt voor de terugmelding aan de forumleden Mercy Mercy Me Robert Palmer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen