Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Donderdag werd mijn nieuwe ontvanger geleverd.

Nog tijdens het doorlopen van de wizard na installatie VTi kwamen de commando's van de bijgeleverde AB niet meer door. Ik ging even verder met de AB van de voorganger, mijn oude Duo 2.

Inmiddels heb ik via de daarvoor voorziene VTi-applicatie de ontvanger geprobeerd met de vier codes die beschikbaar zijn om AB en ontvanger met elkaar te laten communiceren. Dat leverde niets op. 

Toets AB-indrukken -> rode lampje op AB brandt, maar ontvanger reageert dus niet.

Zelfde situatie bij de Duo 2, die ik even opnieuw heb aangesloten. Reageert op oude AB, niet op de nieuwe.

Voor de volledigheid heb ik nog eens manueel code 00002 (her)bevestigd met de procedure om de code voor de AB te wijzigen (knoppen STB + OK etc.) maar ook dat biedt geen soelaas.

Zie ik iets heel voor de hand liggends over het hoofd, of is er gewoon iets mis met de AB?

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

• Moderator
Geplaatst:

Is jouw ontvanger de BT versie?

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Fernbedienung

Kijk in de lijst of je remote de IR / BT versie is. (Type V)

Wanneer je ontvanger ook de BT versie is, koppel je in je ontvanger de bluetooth mode.

Heb je geen BT ontvanger, kan je de ir functie op je remote activeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

je kan het ook verprutsen zie Toppers eerste bericht en zijn oplossing eronder

Op 30-11-2015 om 02:08, Toppers zei:

Voor diegene die zijn Duo2 remote naar mode 1 wilt programmeren, moet wel eerst de Vu+Duo2

via de plugin RemoteControlCode op mode 1 zetten !

als je niet met de afstandbediening zelf daarheen kan kun je wel nog via het webinterface die code corrigeren

betekent dat je via die plugin ook naar 4 kan welke je bijgeleverde afstandbediening moet herkennen

p.s. soms zijn de meegeleverde batterijen al op

The Crying Cowboys

Aaron Rux

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, Koen B zei:

Nog tijdens het doorlopen van de wizard na installatie VTi kwamen de commando's van de bijgeleverde AB niet meer door. Ik ging even verder met de AB van de voorganger, mijn oude Duo 2.

1 uur terug, Koen B zei:

elfde situatie bij de Duo 2, die ik even opnieuw heb aangesloten. Reageert op oude AB, niet op de nieuwe.

Het probleem is dus de nieuwe remote, die plotseling niet meer werkte.

Is het deze remote? Grote kans dat je die in Bluetooth mode gezet hebt.

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank alvast voor de suggesties.

Mijn AB is van het type VI (met timerknop) dus geen Bluetooth.

De methode om de AB te wijzigen naar code 1/2/3/4 heb ik gevonden en uitgevoerd. Dat gaf geen resultaat.

'Toppers' meldde in 2015 ook nog dit:

image.png.47c0ce7f62322e62b9a489cec7a0f081.png

...maar:

1) de rest van zijn uitleg heeft betrekking op het programmeren van oudere AB's, voor type VI moet het anders en of de hierboven geciteerde methode ook werkt voor type VI weet ik niet; en

2) als de AB terug zou moeten naar de verkoper dan liever eentje waar ik geen al te gekke dingen mee gedaan heb.

Voor de zekerheid de batterijen eens vervangen: geen verschil.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

hoe ziet jou A.B. er uit?

ik had ooit ook gelezen dat je die multicode A.B. kan resetten maar kan dat niet meer terug vinden, sorry.

had je die plugin RemoteControlCode er op of niet?

en heb je ook een GUI herstart gedaan?

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

De BT afstandsbediening moet je eerst pairen met je box! Staat ook op het info-blaadje die bij de BT-AB is meegeleverd. Dat doe je best meteen met de fabriekssoftware. Zo kun je de basisfuncties meteen testen om te zien of je box 100% in orde is… Daarna zet je er een image naar keuze op…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

ik had ooit ook gelezen dat je die multicode A.B. kan resetten maar kan dat niet meer terug vinden, sorry.

Dat is prima te vinden dankzij de door jou zelf geplaatste link naar de supportwiki: https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Fernbedienung

afbeelding.png.d847365b811451662a53b16335074eef.png

<<  >>  wil zeggen dat je de toetsen langere tijd moet indrukken tot de rode led brandt.

1 uur terug, Mimisiku zei:

De BT afstandsbediening moet je eerst pairen met je box!

2 uren geleden, Koen B zei:

Mijn AB is van het type VI (met timerknop) dus geen Bluetooth.

@Koen BHeb je de infraroodled gecheckt?

aangepast door Old Satterhand
filmpje infrarood led
Geplaatst:

@Tonskidutch Mijn AB is dus van het type VI - zwart, met timerknop. De Bluetoothversie heeft op die plek een icoontje waarvan ik denk dat het een microfoon is.

RemoteControlCode, ik neem aan dat dat is wat er in het Nederlands zo uitziet? Heb ik dus geprobeerd, met alle vier beschikbare codes.

Voorbeeld van afbeelding

Herstart: ja, al een paar keer gedaan. Ik kan eventueel nog eens proberen om bij wijze van test een vers image te flashen (maar aangezien de AB ook de oude Duo 2 niet aanstuurt, heb ik er weinig vertrouwen in dat dat een verschil gaat geven).

@Old Satterhand Interessante tip, bedankt voor het filmpje. Ik ben hier niet geweldig in thuis en weet niet wat ik verondersteld word te zien, maar als ik de twee AB's die ik bij de hand heb voor de camera van mijn telefoon houd, dan zie ik:

AB type IV (geleverd bij mijn Duo 2): normaal zichtbare rode led + 'onzichtbaar' blauw flikkerend lampje

AB type VI (geleverd bij de nieuwe Duo 4K SE): enkel zichtbare rode led. Het minuscule blauwe lampje van jouw video zie ik niet - paar keer geprobeerd en voor de zekerheid kamer verduisterd.

Geplaatst:

Als het het IR model is dan lijkt het erop dat hij inderdaad stuk is…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen