Sprietje Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Al enige tijd merk ik dat het geluid van de Belgische zender Canvas HD niet in orde is. Zet je het geluid alleen op het linker- of rechter kanaal, dan is het geluid helder. Zet je het op mono, dan is het al een stuk slechter en zet je het op stereo, wat natuurlijk de normale stand is, dan klinkt het geluid erg dof en onaangenaam. Het klinkt echt alsof het linker- en rechter kanaal in tegenfase staan. Ik heb dit bij geen enkele andere zender alleen bij Canvas HD. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Wimo01 Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Hey Sprietje, Is niet alleen bij u hoor. Geeft hier ook een abnormaal geluid. Inderdaad zo een doffe klank, soms onverstaanbaar. En staat bij mij ook standaard op stereo. Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
Old Satterhand Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Ik hoor het hier ook. Adobe Audition laat dat zien, in het phase analysis diagram. Het balletje laat de gemiddelde fase zien. Die is negatief dus uit fase. Het probleem zit bij CDN, want via de kabel is het goed. Het probleem wordt kennelijk veroorzaakt doordat er een klein tijdsverschil is tussen het linker en het rechter kanaal.
acguest Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 10 hours ago, Sprietje said: Al enige tijd merk ik dat het geluid van de Belgische zender Canvas HD niet in orde is. Zet je het geluid alleen op het linker- of rechter kanaal, dan is het geluid helder. Zet je het op mono, dan is het al een stuk slechter en zet je het op stereo, wat natuurlijk de normale stand is, dan klinkt het geluid erg dof en onaangenaam. Het klinkt echt alsof het linker- en rechter kanaal in tegenfase staan. Ik heb dit bij geen enkele andere zender alleen bij Canvas HD. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Hey Sprietje, is niet enkel bij Canvas zo. Ik heb toevallig gisteren (6/4/2022) naar een documentaire op Canvas gekeken en het geluid was de eerste 15 minuten rotslecht - het klonk als het geluid werd opgenomen in een WC-pot. Bij één gebeurt dat ook soms en verdwijnt het na een aantal minuten weer. Bij andere zenders heb ik dit fenomeen nog niet gemerkt.
Sprietje Geplaatst: 7 april 2022 Auteur Geplaatst: 7 april 2022 2 uren geleden, acguest zei: Hey Sprietje, is niet enkel bij Canvas zo. Ik heb toevallig gisteren (6/4/2022) naar een documentaire op Canvas gekeken en het geluid was de eerste 15 minuten rotslecht - het klonk als het geluid werd opgenomen in een WC-pot. Bij één gebeurt dat ook soms en verdwijnt het na een aantal minuten weer. Bij andere zenders heb ik dit fenomeen nog niet gemerkt. Dus toch alleen maar bij Canvas.
PLsat Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Ik zou zeggen doe een melding bij de technische dienst van de VRT om het te laten oplossen.
Sprietje Geplaatst: 7 april 2022 Auteur Geplaatst: 7 april 2022 43 minuten geleden, PLsat zei: Ik zou zeggen doe een melding bij de technische dienst van de VRT om het te laten oplossen. Dat zal weinig zin hebben want er is al geschreven: Het probleem zit bij CDN, want via de kabel is het goed.
Old Satterhand Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Het geluidsprobleem was vanmorgen vroeg al niet meer aanwezig.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 april 2022 Moderator Geplaatst: 7 april 2022 Zouden ze hier meelezen??? 7 uren geleden, Sprietje zei: Dat zal weinig zin hebben want er is al geschreven: Het probleem zit bij CDN, want via de kabel is het goed. Eh, ik zie nog niet zo snel hoe je dat doet, of krijgt CD 2 analoge balanced kabeltjes met geluid die ze zelf digitaliseren? Bij een gedigitaliseerde stream zou ik een probleem hebben om het geluid te verkl*ten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
PLsat Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Quote Dat zal weinig zin hebben want er is al geschreven: Het probleem zit bij CDN, want via de kabel is het goed. . Ik weet ook wel dat het probleem niet bij de VRT zit, maar als je dit forum volgt heb je misschien al gelezen dat als je de VRT contacteert over technische problemen met de satellietuitzendingen bij TVVlaanderen , de VRT contact opneemt met de technische afdeling van TVVlaanderen en dat een oplossing plots zeer snel tot stand komt. Maar goed, het is ondertussen opgelost.
Sprietje Geplaatst: 12 april 2022 Auteur Geplaatst: 12 april 2022 Ik heb het probleem al die dagen niet meer gehoord dus het is denk ik opgelost.
Sprietje Geplaatst: 16 april 2022 Auteur Geplaatst: 16 april 2022 Het probleem is weer terug. Spraak is amper te verstaan.
Old Satterhand Geplaatst: 17 april 2022 Geplaatst: 17 april 2022 (aangepast) Het is weer hetzelfde probleem. En ook weer prima via de kabel. Links Canal Digitaal, rechts Ziggo. Het betreft een zelfde stemfragment uit het midden, dus bijna mono. Ik had ook nog 2 geluidsfragmenten willen plaatsten. Maar helaas wordt dat door de forum software niet toegestaan. 17 april 2022 aangepast door Old Satterhand verduidelijking, cursief
Old Satterhand Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Het linker kanaal is ongeveer 0,002 seconde vertraagd t.o.v. het rechter kanaal. Ook bij de apps van CD en Ziggo hetzelfde beeld. CD Ziggo
Sprietje Geplaatst: 18 april 2022 Auteur Geplaatst: 18 april 2022 Inderdaad, het ene kanaal is ongeveer 0,002sec. vertraagd t.o.v. het andere bij CD en dat is voor bepaalde frequenties bijna in tegenfase. Maar bij het beeld van Ziggo wat je laat zien, zie ik helemaal geen vertraging. In ieder geval is het geluid niet om aan te horen en is spraak bijna onverstaanbaar. Als ik de zender Canvas op zet, zet ik het geluid eerst op alleen linker- of rechter kanaal , dan wordt het geluid een stuk luider en veel beter verstaanbaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen