gerrithoogeveen Geplaatst: 8 april 2022 Auteur Geplaatst: 8 april 2022 5 minuten geleden, cookie monster zei: Er zou eventueel iemand een nieuwe versie met alle posities moeten kunnen schrijven !! Geprogrammeerde posities per 0,05°: Oost <= 0,05°- 0°- 0,05°=> West Ik heb een verse xlm lijst gedownload en de posities veranderd. Toen de xlm lijst uit de ontvanger gegooid en toen mijn eigen aangepaste lijst erin gezet. De eutelsat 7 west zit eigenlijk op 7.3 bijvoorbeeld. Sta ik op 7 west dan scheelt dat enorm met de ontvangst hier. 1
Alex1970 Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 11 uren geleden, gerrithoogeveen zei: Ja dat zou kunnen dat de transponders op 14 west gestoord worden door 15 west en dat we daarom op 13 west wel een optimaal ontvangst hebben omdat we dan minder verstoring van 15 west hebben. Met een grotere schotel misschien minder last omdat deze een kleinere openingshoek heeft. Nee, dat is het niet. Ik heb een grotere schotel en zie duidelijk signaalverbetering als ik naar het oosten draai. De kleine openingshoek zorgt er dus juist voor dat je ook zeer nauwkeurig moet richten. Bij 28.2/28.5°E zit ik ook het verschil tussen de drie satellieten. De methode die ik hier aangegeven heb om een extra satelliet toe te voegen werkt prima. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
cookie monster Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 10 uren geleden, gerrithoogeveen zei: Ik heb een verse xlm lijst gedownload en de posities veranderd. Zou je bereid zijn om die lijst hier in dit draadje te zetten , aub ?? Ik moet er nog veel van leren !! Vroeger , de Nokia mm 9200/9500/9600 , da' ging vanzelf !! 2 uren geleden, Alex1970 zei: De methode die ik hier aangegeven heb om een extra satelliet toe te voegen werkt prima. Da' moet ik eens uitspitten !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrithoogeveen Geplaatst: 9 april 2022 Auteur Geplaatst: 9 april 2022 1 uur terug, cookie monster zei: Zou je bereid zijn om die lijst hier in dit draadje te zetten , aub ?? Ik moet er nog veel van leren !! Vroeger , de Nokia mm 9200/9500/9600 , da' ging vanzelf !! Da' moet ik eens uitspitten !! Hier mijn kanalenlijst, uitpakken met winrar, laat maar weten wat je er van vindt zenders slaapkamer.rar
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Op 9-4-2022 om 12:40, gerrithoogeveen zei: Hier mijn kanalenlijst Ik ga dit eerst eens rustig bestuderen 🙂 Op een usb-stick zetten en .... op de ontvanger , ben er nog niet mee weg !! Ik gebruik 7-Zip , zou ook moeten macheren !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrithoogeveen Geplaatst: 10 april 2022 Auteur Geplaatst: 10 april 2022 Zojuist, cookie monster zei: Ik ga dit eerst eens rustig bestuderen 🙂 Op een usb-stick zetten en .... op de ontvanger , ben er nog niet mee weg !! Ik gebruik 7-Zip , zou ook moeten macheren !! je kunt zo de hele lijst erin zetten met dreamset
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Dan moet ik dreamset eens opsnorren 🙂 via http://www.startpage.com , google vermijd ik veelal !! 3 minuten geleden, gerrithoogeveen zei: dreamset http://www.dreamset-editor.com/dreamset-startup-guide C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrithoogeveen Geplaatst: 10 april 2022 Auteur Geplaatst: 10 april 2022 1 minuut geleden, cookie monster zei: Dan moet ik dreamset eens opsnorren 🙂 via http://www.startpage.com , google vermijd ik veelal !! astemblaft!!! dreamset2413.rar 1
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Zojuist, gerrithoogeveen zei: astemblaft!!! Ik had die net gevonden , ik echter ben niet de snelste ivm het leren van sommige dingen 🥶 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Mijn draaibare schotel zetten & blind scan , da's allemaal 1 2 3 en kees is klaar , maar .... Bij de volgende via 7-zip zie ik dit , euh .... En dit is voor mij TE klein om te lezen , en ik snap er helaas niks van !! Ik heb er totaal geen kaas van gegeten , en nog nooit gedaan zelfs 🥶 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrithoogeveen Geplaatst: 10 april 2022 Auteur Geplaatst: 10 april 2022 15 minuten geleden, cookie monster zei: Mijn draaibare schotel zetten & blind scan , da's allemaal 1 2 3 en kees is klaar , maar .... Bij de volgende via 7-zip zie ik dit , euh .... En dit is voor mij TE klein om te lezen , en ik snap er helaas niks van !! Ik heb er totaal geen kaas van gegeten , en nog nooit gedaan zelfs 🥶 Ja dan wordt het niet wat als je het niet kunt lezen.
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 3 minuten geleden, gerrithoogeveen zei: Ja dan wordt het niet wat als je het niet kunt lezen. Da's het nadeel van slechtziend zijn !! Via 7-Zip , daar kan ik nog net iets van maken , maar ivm benamingen van de bestanden , die komen maar amper half uit !! En Setup dialog venster , da's een echte ramp voor mij & mijn ogen !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
gerrithoogeveen Geplaatst: 10 april 2022 Auteur Geplaatst: 10 april 2022 6 minuten geleden, cookie monster zei: Da's het nadeel van slechtziend zijn !! Via 7-Zip , daar kan ik nog net iets van maken , maar ivm benamingen van de bestanden , die komen maar amper half uit !! En Setup dialog venster , da's een echte ramp voor mij & mijn ogen !! En je moet dreamset dan ook nog configureren voor je ontvanger. Wordt lastig als je het niet kunt zien en slecht iets bijleren kunt.
cookie monster Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 (aangepast) 8 minuten geleden, gerrithoogeveen zei: Wordt lastig als je het niet kunt zien en slecht iets bijleren kunt. Ik zit 30 tot 50cm van m'n 40 inch scherm !! Ik zal eens rondneuzen of iemand mij hiermee eventueel wil helpen , vragen staat vrij 🙂 10 april 2022 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Alex1970 Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Windows heeft toch een magnifier functie voor slechtzienden? Inhoudelijk kan ik wel helpen met Dreamset, dat programma is gesneden koek voor mij. Ik zou niet zomaar klakkeloos een complete setting van een ander in m'n ontvanger zetten. Je huidige (eigen) lijst ben je dan kwijt! Maar je kan Dreamset 2x openen: In de ene open je het bestand van de ander, in de andere lees je je ontvanger uit. Dan kopieer en plak je de zenderlijsten uit de ene in de andere en dat stuur je terug naar je ontvanger. Maar als het gaat om de Russische zenders op 14°W, dan moet je nog wel meer configureren in je ontvanger voordat de zenders zichtbaar worden. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen