freak Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 ik heb hier een koel vitrine die als de compressor aanslaat onder stroom staat ik heb gekeken en hij is aangesloten zonder aarde in de draad wat kan ik doen om te zorgen dat er geen stroom meer op staat?
Big fellow Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Zoeken waarom er een aardfout in de machine aanwezig is (kijk eens goed naar de compressor of er geen waterschade is), en als de aardfout opgelost is, dan ervoor zorgen dat de machine geaard wordt aangesloten. (Als je dat nu doet zal je aardlek aanspreken....) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Old Satterhand Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 11 uren geleden, freak zei: ik heb hier een koel vitrine die als de compressor aanslaat onder stroom staat ik heb gekeken en hij is aangesloten zonder aarde in de draad wat kan ik doen om te zorgen dat er geen stroom meer op staat? Ik neem even aan dat de bedrading origineel is, dus dat er dubbele isolatie is toegepast. Als ik afga op de plassen water die ik regelmatig aantref bij de koelvitrines van mijn plaatselijke super, dan lijkt me @Big fellow al de juiste diagnose heeft gesteld.
trust Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Kan me niet voorstellen dat koelvitrines zonder randaarde worden geleverd/aangesloten worden . Zowel 240 v als 400 v zeker niet op een 2 pol eurosteker Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
iemand Geplaatst: 23 april 2022 Geplaatst: 23 april 2022 zit er ook een netfilter op/in evt bij de motor? misschien is dat dan de oorzaak. die moet geaard, omdat intern vaak een conensator naar beide draden loopt en de aarde. de aarde en dus de behuizing komt daarmee op netspanning/2, en dat voel je. gr. Erik
boarder Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Op 19-4-2022 om 23:31, freak zei: ik heb hier een koel vitrine die als de compressor aanslaat onder stroom staat ik heb gekeken en hij is aangesloten zonder aarde in de draad wat kan ik doen om te zorgen dat er geen stroom meer op staat? Om te beginnen een aardingsdraad aanleggen voor de veiligheid maar dan zal waarschijnlijk de differentieelschakelaar uitschakelen wegens een aardlek. Dus die fout opsporen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen