Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn dreamboxEDIT werkte niet meer goed en heb het daarom opnieuw gedownload.

Maar ook nu kom ik niet verder, zie screenshots.

Kan iemand mij verder helpen?

Doc1.docx Doc2.docx

image.png

image.png

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Geplaatst: (aangepast)

Beste kees321

Misschien ben ik daarin wel niet zo handig.

Als je dan toch reageert, geef dan ook meteen een oplossing, want met deze

opmerking kom ik niet erg verder.

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Geplaatst:

Ja ja, ik zette het ook tussen haakjes he, sorry.  🙂

Wel netjes cq handig van dit forum dat de inhoud wel wordt getoond als plaatje.

Er komt vast iemand die je kan helpen hier mee, ik ken dit programma niet (nauwelijks).

Ik heb het wel aan de gang maar de bediening is me nog geheel duidelijk :/

De opmaak uit je plaatjes komt me niet bekend voor, ik zal eens zien of ik iets opschiet met een nieuwe versie, maar dan moet ik de windows computer weer eens aanzwengelen en ik verdwaal altijd in dat ding.

Vreemd ook dat ik dan van mijn linux computer naar een W. computer ga om een linux doos te bedienen 😆

Ik meen dat ik dreamboxEDIT wel aan de gang kreeg op linux via WINE maar dat weet ik niet meer.

NB, wat ik wou doen met dreamboxEDIT is voorkeur lijstjes maken maar dat kreeg ik niet voor elkaar, ik mis iets in de bedien logica.

NB2 : niet op in gaan hier, dan kaap ik dit onderwerp, ik zal daar tzt zelf een vraag voor aanmaken, als ik er niet uit kom, maar dat zijn winterklusjes 🙂

• Moderator
Geplaatst:
4 minuten geleden, kees321 zei:

Wel netjes cq handig van dit forum dat de inhoud wel wordt getoond als plaatje.

Met wat hulp van een moderator......

Terug on-topic, wie kan verder helpen met het opnieuw installeren van dit programma?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heb je het juiste IP adres ingevuld ?  Boxen kunnen wel is van adres veranderen dus check dat, en zorg dat je de juiste box kiest in de dreamboxedit settings.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Je hoeft niets te herinstalleren! Gewoon de goede configuratie kiezen. Je moet de optie Enigma2 kiezen.. Je hebt nu Enigma1 gebruikt (en dat werkt niet)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

dit zijn de algemene problemen.Plaats eens de instellingen van de default want die zullen verkeerd zijn.Nog betere is gewoon instellingen aanmaken voor je eigen box en enigma 2 image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen