Ga naar inhoud


RTL lounge


Henk1201

Aanbevolen berichten


8 hours ago, D-box said:

Log in op de CDS site, daarop kan je de rechten van de kaarten zien.

 

En dan heb je het over een Aston CI; daarmee heb ik ook gewerkt; ik moest m weleens laten updaten voor een nieuwe versie, dan moest ik naar een satelliet winkel omdat mijn ontvanger dat niet kon.

Die medewerker vertelde mij dat die update alleen via een speciale ontvanger kon worden gedaan (het merk van die ontvanger weet ik niet meer).

 

Probeer anders even een witte ci module van CDS te lenen om alles uit te sluiten.

 

Voor de tweede kaart heb ik een "Multiroom Rijk" abonnement en volgens mij is dat inclusief de nog bestaande RTL zenders. De Aston CI is de enige die goed werkt, ik heb het ook met AlphaCrypt en OneCam geprobeerd, maar die gaven steeds problemen. En zoals gezegd: met de huidige combinatie van oranje kaart + Aston ontvang ik NPO 1, 2 en 3 maar ook bv Canvas, BBC First, Net5, Filmbox etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, ceesv said:

Je kan een reactivatie van je kaart proberen.

De entitlements van je kaart zijn wellicht niet goed weggeschreven.

 

Het lijkt er meer op dat je ontvanger of schotel ontvangst een probleem heeft.

Is dat inderdaad mogelijk? Dus dat alle zenders perfect beeld geven, behalve nu juist de RTL zenders? (vanavond Ajax-Rangers gekeken: heel vaak blokjesvorming, duurde steeds ca. 10 seconden, daarna weer normaal beeld, is best wel irritant). Dat probleem heb ik bij geen enkele andere zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je Aston Cam aan het einde van zijn leven is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, ceesv said:

Kijk eens in je spamfilter.

Of heb je aangegeven dat je de nieuwsbrief niet wilt ontvangen?

 

nee, ik heb bv wel de newsletter "dit mag je niet missen in september" ontvangen

Just now, ceesv said:

Ik denk dat je Aston Cam aan het einde van zijn leven is.

Dat zou wel erg vervelend zijn: is er een alternatief? Ik had vroeger Alphacrypt en One Cam, maar die gaven problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, doubledutch zei:
23 uren geleden, ceesv zei:

 

nee, ik heb bv wel de newsletter "dit mag je niet missen in september" ontvangen

In die Nieuwsletter was het volgende te lezen.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, doubledutch zei:

Dat zou wel erg vervelend zijn: is er een alternatief? Ik had vroeger Alphacrypt en One Cam, maar die gaven problemen.

Afhankelijk van je ontvanger de ingebouwde kaartlezer en een softcam gebruiken.

 

Wil je een CI module gebruiken kan je een Canaldigitaal CI module overwegen.

 

image.png

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto van de witte ci module is correct; icm de oranje kaart werkt ie perfect (voor hoelang weet ik niet, CDS heeft rare fratsen).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv: dank je wel voor de tip. Ik heb het overigens ook nog even geprobeerd met de Mediaguard (zie foto), die vermeldt dat-ie door Canal Digitaal is goedgekeurd. Maar ook daarmee heb ik het probleem dat ik de RTL zenders niet ontvang, alle andere van het Multiroom Rijk pakket wel. Dan zou die CAM dus ook net "end of life" moeten zijn. Of is die goedkeuring misschien intussen ingetrokken?

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze tweede kaart met mijn PC gebruik: heb daarvoor een Technotrend S2S 3650 CI aangesloten, die al lang niet meer wordt gemaakt. Ik geloof zelfs dat die firma helemaal niet meer bestaat. Een softcam oplossing is hier dus niet mogelijk.

 

IMG_20220908_075316.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Moeilijk op afstand te beoordelen.

Softcams hebben ook software versies, wanneer jouw ci module niet de laatste software versie heeft kan dat problemen opleveren.

 

Wat niet duidelijk is, of je een ontvangst of decodeer probleem hebt.

Je zou met een werkende kaart eerst eens moeten bekijken of jouw ontvangst van de betreffende zenders in orde is.

 

Ik heb zelf vroeger een Aston cam in gebruik gehad die op het laatst ook blokjes en andere decodeer problemen opleverde.

Belangrijk is, dat de Aston cam tenminste software 2.23 en liefst 2.26 heeft.

Updaten van de cam is een probleem, bijna niemand meer heeft nog de technologie en bestanden om de cam op te waarderen.

 

Je kan kijken of de kaart bij iemand anders wel werkt, of zelf een ander ci module proberen, door op die manier te testen weet je waar de oorzaak ligt.

 

Je zou ook een van de leden kunnen vragen je 2e kaart te testen, door die naar hun op te sturen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, doubledutch zei:

Dan zou die CAM dus ook net "end of life" moeten zijn. Of is die goedkeuring misschien intussen ingetrokken?

 

Die module wordt ook niet meer ondersteund.  Schaf gewoon een andere module aan of gebruik een softcam indien mogelijk.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, doubledutch zei:

@ceesv: dank je wel voor de tip. Ik heb het overigens ook nog even geprobeerd met de Mediaguard (zie foto), die vermeldt dat-ie door Canal Digitaal is goedgekeurd. Maar ook daarmee heb ik het probleem dat ik de RTL zenders niet ontvang, alle andere van het Multiroom Rijk pakket wel. Dan zou die CAM dus ook net "end of life" moeten zijn. Of is die goedkeuring misschien intussen ingetrokken?

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze tweede kaart met mijn PC gebruik: heb daarvoor een Technotrend S2S 3650 CI aangesloten, die al lang niet meer wordt gemaakt. Ik geloof zelfs dat die firma helemaal niet meer bestaat. Een softcam oplossing is hier dus niet mogelijk.

 

IMG_20220908_075316.jpg

 

De module op de foto herken ik uit de Seca2 tijdperk, dat het nog werkt.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, doubledutch zei:

IMG_20220908_075316.jpg

Deze module doet als ik het goed heb alleen MPEG2 dus voor de huidige MPEG4 niet meer geschikt... Mocht je hem weg willen doen dan wil ik hem wel voor mijn museum...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...