Henkcb Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Hallo, i.v.m. een nieuwe (BEKO) tv wil ik graag gebruik maken van de mogelijkheid om met een CI+ module van Canal Digitaal te gaan kijken. Als ik deze module gebruik krijg ik de tv- zenders in een willekeurige volgorde i.p.v. de keurige volgorde met een Amiko ontvanger. Waarom lukt dit niet EN wat zijn de benodigde instellingen van bijv. lnb etc.?? Wat doe ik verkeerd? Hoor graag van jullie. M.vr.gr. Henk Bosboom
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 (aangepast) Ik denk dat een BEKO-tv niet over een Canal Digitaal fastscan beschikt. BEKO komt niet voor in de lijst van geteste tv's die over de CD-fastscan beschikt, zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/geteste-televisies.pdf 4 mei 2022 aangepast door Sprietje
Henkcb Geplaatst: 4 mei 2022 Auteur Geplaatst: 4 mei 2022 Vlgs.mij wel, want de leverancier heeft het al een keer alsvoorbeeld laten zien!
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Vraag het dan nog eens bij de leverancier hoe je de fastscan moet inladen.
Henkcb Geplaatst: 4 mei 2022 Auteur Geplaatst: 4 mei 2022 Die zit niet in de buurt!! Dus lastig. Weet u welke satellietinstellingen ik voor Astra 23.5?? Welke transponder, lnb-vermogen- en type, DiSEqC?? Ik kan dit nergens terugvinden!! Gr. Henk
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 (aangepast) Voor de telefoon maakt het toch niet uit of de leverancier om de hoek zit of 10.000km verder? Geef eerst eens op welk type BEKO het is. 4 mei 2022 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 Volgens mij verkoopt BEKO in Nederland geen tv's.
John van Dreumel Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Ter info. Los van het feit of deze Beko TV wel of niet in NL verkocht wordt is mijn ervaring dat de fastscan eventueel pas zichtbaar komt als de TV gereset is. Daarna vindt je deze nergens meer terug. Vorig jaar nog meegemaakt met een ander redelijk onbekend merk. Toen de verkoper bij hoog en bij laag beweerde dat deze fastscan wél aanwezig was heb ik de betreffende TV gereset en toen pas verscheen de keuze CD of TVV. Idiote ontwerpers. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 mei 2022 Moderator Geplaatst: 5 mei 2022 9 uren geleden, Henkcb zei: Die zit niet in de buurt!! Dus lastig. Weet u welke satellietinstellingen ik voor Astra 23.5?? Welke transponder, lnb-vermogen- en type, DiSEqC?? Ik kan dit nergens terugvinden!! Gr. Henk Deze instellingen hebben niets te maken met de volgorde waarmee de zenders worden opgeslagen. Lnb settings zijn universeel. Transponders vind je op de website van kingofsat DISEQC settings hangen af van je schotel opstelling, bij een een voudige opstelling is dat 1.0 Maar nogmaals, al deze settings bepalen niet de volgorde van je zenderlijst. Wanneer je in het menu kunt aangeven dat de tv in Nederland gebruikt wordt heb je een kans dat de fastscan optie voor Canaldigitaal bedchikbaar is. Wanneer deze tv niet in Nederland op de markt is, zal de kans dat er een fastscan optie voor CD is klein zijn. Doorgaans is er in het menu wel een optie om de zenders zelf in de gewenste volgorde te zetten in een favorietenlijst, maar dat is monnikenwerk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Een handmatige favorietenlijst hoeft toch niet zoveel tijd te kosten? Na een week heb je hem redelijk compleet, op basis van je kijkgedrag. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Mimisiku Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Nou, ik heb dat een paar keer moeten/willen doen.. Echt een monnikenwerk. En bij iedere wijziging kun je opnieuw beginnen…. Ik kan alleen maar beamenm; koop een FastScan compatibele TV! De geringe meerkosten bewaren je voor een onvermijdelijke hartverzakking…. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
HG5812 Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Hallo. Als je de cam803 gebruikt kun je de module de fastscanlijst laten inlezen. Op de website van CD wordt uitgelegd hoe je dat kunt doen
Mimisiku Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 En dat werkt uitsluitend als CI+1.4 volledig wordt ondersteund. Verreweg de meeste TV’s doen (nog) CI+1.3 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 5 mei 2022 Moderator Geplaatst: 5 mei 2022 Ik kan alleen maar Turkse websites vinden voor de BEKO B49 A 950 A Een 49" UHD ontvanger. Ik schat de kans bijzonder klein, dat die voorbereid is voor de Nederlandse markt. De enige optie is met veel geduld een eigen favorieten lijst samen te stellen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen