Hansw Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Beste , omdat internetradio niet meer wordt ondersteunt voor de RX-V475 vraag ik mij af of het mogelijk is Spotify te streamen naar deze Yamaha Ik heb een FRitZ repeater op de Lan aansluiting aangesloten die verbonden is met het Fritz modem Maar als ik Spotify opstart zie ik bij de verbindingsapparaten de Yamaha er niet bijstaan Mvg Hans
Tonskidutch Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 (aangepast) 9 minuten geleden, Hansw zei: Maar als ik Spotify opstart zie ik bij de verbindingsapparaten de Yamaha er niet bijstaan de spotify connect als onderdeel van de nieuwe firmware van jouw Yamaha moet middels een firmware upgrade aan de receiver worden toegevoegd ik kreeg die JAAAAAAAAAAren later toch noch voor mijn Denon, heel blij natuurlijk. als die niet als update geleverd word moet je een andere fysieke verbinding maken een hoop mensen kijken niet eens naar updates/upgrades, das jammer! 29 mei 2022 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Psychosammie Geplaatst: 29 mei 2022 Geplaatst: 29 mei 2022 Ik heb de 479. Die heeft nog steeds internet radio en Spotify. Dit is met firmware updates gebeurt. Heb je de firmware wel bijgewerkt? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Hansw Geplaatst: 29 mei 2022 Auteur Geplaatst: 29 mei 2022 Ja , ik heb de laatste firmware uit 2017 al in het verleden geinstalleerd ( Deze was bestemd voor Spotify gebruik ) .Ik kon tot een paar jaar geleden internet radio gebruiken op de Yamaha maar dit wordt niet ondersteund voor de RX-V475 . Vandaar dat ik nu Spotify wil gebruiken .
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2022 Geplaatst: 30 mei 2022 Hij moet natuurlijk wel in hetzelfde netwerksegment hangen (liefst bedraad en aan dezelfde router) kijk overigens eens in de router of die altijd dezelfde IP adres krijgt toegewezen Coles Corner Richard Hawley
Hansw Geplaatst: 30 mei 2022 Auteur Geplaatst: 30 mei 2022 Als ik op de website van Yamaha kijk staat er een mededeling: PROBLEEM MET TOEGANG TOT INTERNET RADIO Hier wordt vermeld dat V tuner is vervangen door airable radio Alleen is deze firmware niet geschikt voor mijn rx 475 Wel voor de 479 Hans
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2022 Geplaatst: 30 mei 2022 Dat probleem met de Vtuner (bij meerdere merken) is al ouder en heeft niet meteen iets te maken met de spotify connect. Daar werden de internet radio stations onder gebracht maar niet de link met spotify. Misschien kun je nog iets met een APP voor de Yamaha, zoals deze in de afbeelding voor m'n Denon. Firmware wordt niet levenslang ondersteund, door die firma's misschien doen ze er niets meer voor! Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2022 Geplaatst: 30 mei 2022 https://usa.yamaha.com/products/audio_visual/apps/av_controller/index.html neen ook niet volgens deze website Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 30 mei 2022 Geplaatst: 30 mei 2022 (aangepast) https://community.spotify.com/t5/iOS-iPhone-iPad/Spotify-Connect-with-Yamaha-RX-V475-Receiver/td-p/798525 het blijkt wel te kunnen met je iPhone zie de laatste posting van de link inzake de DNS 30 mei 2022 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
hugogertie Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Op 30-5-2022 om 09:01, Hansw zei: Als ik op de website van Yamaha kijk staat er een mededeling: PROBLEEM MET TOEGANG TOT INTERNET RADIO Hier wordt vermeld dat V tuner is vervangen door airable radio Alleen is deze firmware niet geschikt voor mijn rx 475 Wel voor de 479 Hans Dit probleem had ik ook en dit komt omdat Yamaha de rechten van Vtuner niet meer betaald. Je zou een abbo kunnen afsluiten maar dat heb ik niet getest of dat ook werkelijk werkt. De oplossing die ik heb gevonden zat standaard in mijn router de Fritz box. Je kunt daar via home network media server de links invullen van de radiostations die je wilt gebruiken. Via de av controller app van Yamaha kun je ze dan via de server terug vinden, werkt prima. Er zijn meerdere routers die dit ondersteunen. Let op deze lijst hieronder is niet meer actueel. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen