Ga naar inhoud


Rusland stopt per 31 mei 2022 met gaslevering aan Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Poetin wil in Roebels betaald worden.

Doordat de vraag naar Roebels stijgt, gaat de koers omhoog.

Verder wordt het daardoor onmogelijk dat wanneer eer met euro's betaald wordt, die op geblokkeerde rekeningen terecht komen.

 

Dat de koers stijgt, is een teken dat op dit moment veel landen die gas afnemen inderdaad met roebels betalen.

De economische blokkade is "lek".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, mereltje zei:

Wat moeten wij met Roebels , we kopen toch niets meer van de Russen

Draai deze maar eens door google translate

https://www.dn.no/utenriks/kull/russland/sanksjoner/kulleksporten-fra-russland-til-eu-pa-sitt-hoyeste-pa-fem-ar/2-1-1226650

 

Steenkoolexport van Rusland naar de EU op hoogste punt in vijf jaar
Energiecentrales in de EU kopen Russische steenkool nu met beide handen in, voordat in augustus sancties worden ingevoerd. De invoer van kolen uit Rusland is al jaren niet meer zo groot.

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment doen de economische sancties ons zelf meer pijn dan dat ze Poetin schaden.

 

Tuinders die afhankelijk zijn van dagprijzen voor aardgas merken dinsdag al een „negatief effect” van het dichtdraaien van de Russische gaskraan, waarschuwt brancheorganisatie Glastuinbouw Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, ceesv zei:

Op dit moment doen de economische sancties ons zelf meer pijn dan dat ze Poetin schaden.

Europa leiders heeft voor het zesde pakket sancties tegen Rusland een principeakkoord bereikt over een olieboycot.

Het betreft olie die per zee naar de EU wordt geëxporteerd: per direct een verbod op 75% van alle olie die Rusland naar de EU brengt, aan het einde van het jaar betreft het 90% van de olie.

De zeer van Russische olie afhankelijke landen Hongarije, Tsjechië en Slowakije krijgen een uitzonderingspositie.

 

India koopt op dit moment record hoeveelheden Russische olie en raffineert die.

Europa koopt steeds meer aardolie producten uit.... India.

 

Je moet vaststellen dat de boycot van Rusland niet wereldwijd gedragen wordt, en daarmee niet effectief is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ostdeutsch Mark van de DDR wisselen voor harde munt was ook een verplichting als je via Checkpoint Charly Oost Berlijn in wilde.

Je kon het alleen weggeven aan een Ossi, of in je foto album plakken. 😁

ostdeutschmark.thumb.jpg.e8abb11380e1e18a7518fd45bda0fbfe.jpg

 

Zoals andere aziatische landen is India heel fout bezig.

Screenshot_3.jpg.10c3ed830e15005d0b1eed602f46ba7b.jpg

 

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ceesv zei:

Europa leiders heeft voor het zesde pakket sancties tegen Rusland een principeakkoord bereikt over een olieboycot.

Het betreft olie die per zee naar de EU wordt geëxporteerd: per direct een verbod op 75% van alle olie die Rusland naar de EU brengt, aan het einde van het jaar betreft het 90% van de olie.

De zeer van Russische olie afhankelijke landen Hongarije, Tsjechië en Slowakije krijgen een uitzonderingspositie.

 

India koopt op dit moment record hoeveelheden Russische olie en raffineert die.

Europa koopt steeds meer aardolie producten uit.... India.

 

Je moet vaststellen dat de boycot van Rusland niet wereldwijd gedragen wordt, en daarmee niet effectief is.

En toch wil von der leyen meer olie inkopen uit Rusland

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van welke website wil het nog meer zien dan, er zijn er genoeg

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou een akkoord zijn om alleen nog olie via pijpleidingen naar Europa te transporteren. Dit om tegemoet te komen aan Hongarije, Tsjechië en Slovakije. Alle import via schepen wordt geblokkeerd en dit zou 2/3 van alle olie zijn.https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/30/europees-president-charles-michel-akkoord-over-olie-embargo-vo/

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Duitsland protesteert op het ogenblik dat RUSLAND te weinig gas levert , Het probleem zit in CANADA want Siemens heeft twee grote turbines geleverd aan Rusland om het gas door de pijpen pompen van de Nordstream 1 zoveel tijd terug !!  nu moest er eentje gereviseerd worden en Canada wilde dat wel doen MAAR Amerika riep naar Canada wij verbieden om de turbines terug te zenden naar Rusland SANCIES HE ,   Rusland zegt nu oké maar dan kan ik niet aan mijn verplichtingen voldoen dus ga maar naar Canada om die turbines op te halen voor ons en dan kan ik weer aan mijn verplichte leveranties voldoen , HET BLIJFT EEN KAT EN MUIS SPELLETJE 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rusland levert niet alleen aan Duitsland te weinig gas. Gelijktijdig hebben ze Italië ook afgeknepen en daar is helemaal geen reden voor afgegeven. Zitten die niet op een andere pijpleiding? Die uitleg van die compressor is een handige gelegenheidsverklaring. Dit onderhoud zou overigens pas veel later uitgevoerd worden maar goed wij zijn echt niet degene die hiervan alle ins en outs te horen krijgen via media. Wat ik bijzonder verdacht vind is dat Rusland bij deze kwestie ook heeft gezegd dat de levering wel helemaal stil zou kunnen komen te liggen. Als het echt klopt met dat ondehoud kom je niet met zo'n vage dreiging. Ook het samenvallen met bezoek van Draghi, Scholz en Macron aan Kiev is erg toevallig.

 

Vrijdagavond hoorde ik op de Duitse radio WDR 5 een gesprek met een gas deskundige oid en die was niet ongerust over stopzetten door Rusland. Dat is niet in hun belang want daarmee hebben ze nul inkomsten. Afknijpen kan door opdrijven van prijzen meer opleveren bij een lagere lever hoeveelheid.

Ja, het is een mooi spelletje dat P hier speelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...