Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 29 minuten geleden, Tonskidutch zei: Overigens vandaag op het NOS Journaal de gas en energie prijzen dalen, de inflatie neemt een stuk af, grote inspanningen afgelopen maanden leveren effect op de internationale markten ( china's Lockdown dus minder vraag en afname leidt tot lagere olieprijzen) Dan ga ik toch niet een termijnbedrag betalen dat drie maal hoger is? Ehh...TonskyTVdutch....jij bent toch architect? Naar mijn weten verdienen die niet echt slecht? 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 Uh, vroeger wel ja..... Voor de Krediet / Banken Crisis 2008~2010 Een Crisis die zich nu weer herhaalt wegens andere bekende aspecten. Coles Corner Richard Hawley
boudeman Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 Inflatie neemt af? Het is maar hoe je het nieuws verpakt. 11% tov nov 2021. Maar inflatie nov 2021 was hoog (6%). Niet zo verrassend dat "hij nu daalt".
Eduard07 Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 46 minuten geleden, boudeman zei: Inflatie neemt af? Het is maar hoe je het nieuws verpakt. Inflatie koelt flink af in november volgens Europese meetmethode (accountant.nl) Het tempo lijkt af te nemen op basis van de cijfers. Daar zit volgens mij geen verhullende "verpakking" omheen maar is gewoon een cijfermatig te verifiëren feit. Aan de tankbeurt bij de benzinepomp duidelijk te merken. Duidelijk voelbaar in mijn portemonnee. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 (aangepast) Tanken is nu idd een stuk goedkoper. Dit scheelt ongeveer 50 euro per maand Helaas bijna alle andere prijzen blijven stijgen of blijven duur. Helemaal na 1-1-2023 Dan is dat “voordeel “ allang verdampt. Gewoon kattenvoer bijna 2x zo duur nu en de verpakking is 85g ipv 100g per sachet. Felix natvoer. Hetzelfde voer is in Duitsland wel verpakt per 100g en daar geen absurde prijsstijging zoals hier. En Kaag wil eind 2023 het plafond weer weg, dus reken maar uit. Nog meer armoede en uitzichtloze mensen die zichzelf voor de trein gooien. Maar goed, alles voor het klimaat. 30 november 2022 aangepast door Gerard 76
Mojo Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 (aangepast) 2 uren geleden, Gerard 76 zei: Gewoon kattenvoer bijna 2x zo duur nu en de verpakking is 85g ipv 100g per sachet. Felix natvoer. November vorig jaar € 19,01 Nu hetzelfde voor € 23,42 Is inderdaad + € 4,40 ofwel een procentje of 20 meer 30 november 2022 aangepast door Mojo Wel appels met appels vergelijken :-) You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gerard 76 Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 (aangepast) MixDoos van 44x was 12,90 bij de Hornbach nu dezelfde doos 19 euro en minder inhoud dus bijna 2x zo duur Haal t nu bij de Kaufland en dan direkt voor 3 of 4 maanden. Scheelt echt veel Ook van tevoren ff acties en folders checken. Ben trouwens benieuwd waar de energiebedrijven over 3 maand mee komen vwb de variabele tarieven Verwacht dan dat alle prijzen wat zakken, ook bij Vattenfall 30 november 2022 aangepast door Gerard 76
Mojo Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 3 minuten geleden, Gerard 76 zei: Ben trouwens benieuwd waar de energiebedrijven over 3 maand mee komen vwb de variabele tarieven Verwacht dan dat alle prijzen wat zakken, ook bij Vattenfall Dan blijf maar verwachten. Hier de nieuwe prijs al binnen. Van 37 cent naar 68 cent 16 minuten geleden, Gerard 76 zei: MixDoos van 44x was 12,90 bij de Hornbach Hornbach dat is toch een DHZ winkel. Is dus al net zo erg als Gamma. Daar kun je ook blikjes fris kopen. Handig om een spijker mee in een plak te meppen😁 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
wanderer Geplaatst: 30 november 2022 Geplaatst: 30 november 2022 jongens open een nieuw topic kattenvoer.... 1 Samsung 40D6510WS
Noordzee Geplaatst: 30 november 2022 Auteur Geplaatst: 30 november 2022 Op 28-11-2022 om 13:41, Tonskidutch zei: bron de rijksoverheid Nou klopt er iets niet geloof ik. Na drie jaar (steeds minder verbruiken) kom ik op 68€/maand met die prijsplafond gegevens Ik kreeg de jaar afrekening 2022 en men stelt een termijn bedrag van 126€/maand nu voor. (3 maal zoveel dus als dit moment met 41€/maand) Ik heb het termijnbedrag aangepast, MAAR >> Ik kan op mijn "energie voorziener" de prijs van het termijnbedrag niet verder lager aanpassen dan 100€/maand. Want zoveel vooruit betalen dat is met het verschil 100-68€ voor mij teveel. Iemand die de termijnbetaling wel op zijn "wensbedrag" kan instellen? Zooooooo, heb jij de verwarming nooit aan staan? Wij gaan hier per 2023 maandelijks van 257 euro naar 622 euro. En nee, dan kan ik mijn wensbedrag niet meer instellen...... 😅 1 Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Tonskidutch Geplaatst: 1 december 2022 Geplaatst: 1 december 2022 De kat van Ome Willem is op reis gegaan. 😁 Neen, als het effe kan steek ik de fik erin als het me echt te koud word, dat zijn echter pas een of twee momenten in de week en dan ook maar heel kort qua tijdsduur. Ik laat het warm afwaswater niet gelijk aflopen want dat verwarmd ook de ruimte als de gootsteen nog vol is (idem voor die mensen welke nog een bad hebben en het ook echt gebruiken) bomvol warmte voor je huis en niet voor de riolering Ik laat bij ovengerechten de ovendeur open na gedane bereiding Ik sluit alle gordijnen na zonsondergang en ga vroeg slapen. Als er wel na zonsondergang iets gedaan moet worden zorg ik voor passende kleding. Hoe bevries je een kat? Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 1 december 2022 Moderator Geplaatst: 1 december 2022 De monteurs zijn net weg, de 4 binnenunits zijn aangesloten op de warmtepomp en in bedrijf gesteld. De WiFi adapters zijn aangemeld aan de router en op het tablet waar ook ter wereld laat zich alles comfortabel configureren en controleren. 1 kWh kost 13 Cent, met een COP van 4 punt nog wat betekent dat ik er warm bij zit voor net 3 Cent per kWh warmte in huis. En ik hoef niet meer te sjouwen met 15 kg zware pellet zakken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 1 december 2022 Geplaatst: 1 december 2022 Mooi, dan kun je die milieuonvriendelijke pallet kachel aan een of andere dombo verkopen 😁 Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 1 december 2022 Moderator Geplaatst: 1 december 2022 Die blijft gewoon als backup aan de muur hangen. En ja, in de eetkamer/keuken staat ook nog een houtkachel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 1 december 2022 Geplaatst: 1 december 2022 5 hours ago, ceesv said: kWh kost 13 Cent, met een COP van 4 punt nog wat betekent dat ik er warm bij zit voor net 3 Cent per kWh warmte in huis. Als dit gesitueerd is in Frankrijk zou ik daar niet te zeker van zijn. Het is nog maar de vraag of Frankrijk zijn eigen broek kan ophouden mbt electriciteit vraag! Maar in elk geval verwarm je daar lekker goedkoop zolang je de stroom kunt afnemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen