Ga naar inhoud


Zowel op mijn PC als laptop Thunderbird probleem met Outlook


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag kan ik geen post meer verzenden noch ontvangen in

Thunderbird met mijn Outlook account.

Dus van de een op de andere dag op 2 toestellen.

 

Heb aan mijn bedrijf gevraagd een password-reset uit te voeren

maar dat bracht geen soelaas.

 

In outlook kan ik wél verzenden en ontvangen.

 

Ook als ik iets verstuur van mijn eigen account naar Outlook account

krijg ik het bericht binnen in Outlook maar niet in Thunderbird.

 

Wie het weet mag het zeggen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.


Geplaatst:

herkenbaar, heb er al weken last van soms wel, soms niet.

wat bij mij helpt is opnieuw opstarten van de laptop.

waarom? waardoor? wie het weet mag het zeggen.

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

Ik krijg er helemaal geen beweging meer in.

Opnieuw de toestellen opstarten brengt ook

geen soelaas.

 

Ben al (helaas) aan het kijken naar een alternatief.

Outlook en Gmail vind ik helemaal niets.

 

De menustructuur links van de verschillende

accounts van TB is erg gebruikersvriendelijk en

dat zie ik niet zo snel bij andere mailprogramma's. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

De Windows app MAIL al geprobeerd ?

Ik vind die uiterst simpel, stabiel en eenvoudig in gebruik.

En je kunt er ook "niet Outlook of Live" accounts aan toevoegen.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Geplaatst:

Kan ik overwegen.

 

Maar plots, 5 minuten terug, werkte het weer op mijn laptop.

Straks nog even op mijn PC kijken.

Ik denk dat er bij Outlook iets fout zat, Windows heeft al

eerder zo'n bug gehad waar ze een fix voor hadden gemaakt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Outlook is Microsoft. Ons bedrijf is behoorlijk Microsoft. Het gebeurt vaak dat er iets niet werkt en dan blijkt het een wereldwijd probleem te zijn.

 

Zelf gebruik ik TB met GMail, Ziggo en Hotmail. Nog nooit problemen mee ervaren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Geplaatst:

Ik weet niet of hier iets soortgelijks speelt als bij gmail na 30 mei.

Eenvoudig inloggen met een in hun ogen onbekende app (Thunderbird) gaat niet meer met een eenvoudig user naam en password. De app moet "geauthentificeerd" worden. Bij gmail kan dat met OAuth2.0. Thunderbird is daarop ingericht. 

Als je weet hoe je dat moet instellen, loopt daarna alles weer als vanouds. Maar ik weet niet of dit bij een outlook account nu ook relevant is.

Opm: deze authentificering bleek voldoende, 2 factoren identificatie hoefde niet.

Opm: op mijn smartphone blijkt alles nog gewoon te werken. Authentificering met de gmail app bleek daar niet nodig.

Geplaatst:

Gebruik al jaren thunderbird (TB).

Was op de hoogte van deze wijziging van google mail.

Geen probleem gehad met TB.

Naar aanleding van deze berichten eens gaan kijken naar mijn inlog gegevens van google mail bij TB:

Dit komt er nu tevoorschijn:

 

image.png.8b38ac846bbe77dcd00d025d067cd21e.png

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Heel bijzonder, vanmorgen werkte het op mijn PC ook weer.

In mijn beleving lag het duidelijk aan de kant van Microsoft.

Het is (ook eerder gezegd) niet de eerste keer dat ze een

bugfix hadden geplaatst.

 

Ben weer helemaal blij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

  • 4 maanden later...
Geplaatst:

t is weer raak, geen inkomend- en uitgaand verkeer.

Password wordt niet herkend. Blijft tobben.

Hoop dat het vanzelf weer goedkomt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

volgens mij is er bij bepaalde providers tijdelijk een probleem met de veiligheidscertificaten die verouderd zijn in firefox

( heb er meerdere voorbij zien komen terwijl ik gewoon een kranten website wilde openen)

dat probleem komt ook voor met email in Thunderbird

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...