RicardoBelli Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Halo forum leden , heeft er al iemand ervaring met een mono blok airco .mvg Ricardo
RicardoBelli Geplaatst: 4 juni 2022 Auteur Geplaatst: 4 juni 2022 Het gaat om type innova 2.0 12 hp dc inverter
Con Geplaatst: 5 juni 2022 Geplaatst: 5 juni 2022 (aangepast) Ik heb er geen ervaring mee, vind wel de COP relatief laag. Maar hier vindt je een uitgebreid verslag; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1939294 Ik vind wél dat de buitenluchtroosters die ze hebben toegepast een bedenkelijke keuze. Dit zijn flinke weerstandsvreters waardoor de ventilatoren extra hard moeten werken en dus meer geluid gaan produceren. Hetgeen de gebruikers zowel binnen als buiten (erg) goed waarnemen. Het voordeel van de door hun toegepaste roosters is wél dat ze nauwelijks opvallen maar, nogmaals, het zou niet mijn keuzen zijn. 5 juni 2022 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RicardoBelli Geplaatst: 5 juni 2022 Auteur Geplaatst: 5 juni 2022 Con dank u wel voor het reageren, ik ben weer wat wijzer geworden . Ik vraag me alleen af of ik deze kan toepassen doormiddel van dakpan doorvoeren . Ik moet hem hier aan het knieschot monteren, en vervolgens de luchttoevoer en luchtafvoer via de dakpannen laten lopen mvg Ricardo.
Con Geplaatst: 8 juni 2022 Geplaatst: 8 juni 2022 Zoek op; Thermoduct vlakke horizontale dakdoorvoer diameter 160 tbv hellend dak. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RicardoBelli Geplaatst: 9 juni 2022 Auteur Geplaatst: 9 juni 2022 Wederom bedankt voor uw reactie Con , ze zijn wel prijzig en je moet dan nog 45 ° bochten gebruiken .en de hart op hart afstand komt dan niet meer overeen met de hart afstand van het apparaat .mvg Ricardo
Con Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 Dat klopt maar je kunt dat oplossen met 2 korte flexibele thermisch geïsoleerde slangen om alleen het verschil te compenseren. Het moeten wel slangen zijn met een stalen spiraal. Let op, deze slangen niet gebruiken bij muurafvoeren!!! Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RicardoBelli Geplaatst: 10 juni 2022 Auteur Geplaatst: 10 juni 2022 Nou met flexslangen aansluiten vind ik prutswerk .liever met vaste pe buis .mvg Ricardo
Con Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 (aangepast) Op 10-6-2022 om 17:11, RicardoBelli zei: Nou met flexslangen aansluiten vind ik prutswerk .liever met vaste pe buis .mvg Ricardo Als het slordig doet wel ja, prutswerk is daarom wat kort door de bocht. Daarnaast kun je dan kleine (lees flauwe) sprongen maken hetgeen met starre buis niet lukt. Dan ben je altijd afhankelijk van de bochtstralen. Pe buis raad ik af. Meestal wordt aerfoam buis o.d. toegepast ook bij bv warmtepomp boilers. https://www.ubbink.com/nl-nl/product/aerfoam-geisoleerd-leidingsysteem-verlengbuis-epe-125-2000mm-grijs 11 juni 2022 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 6 uren geleden, RicardoBelli zei: Deze bedoel ik.mvg Ricardo Niet doen is mijn advies. PE van Geberit kun je alleen maar spiegellassen of gebruik maken van elektrolasmoffen. En dat is maar voor weinigen weggelegd. Daarnaast heeft aerfoam een duidelijk hogere isolatiewaarde en in de winter voorkom je dan condensproblemen en werkt strak. En aerfoam is ook goedkoper dan PE van Geberit. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RicardoBelli Geplaatst: 12 juni 2022 Auteur Geplaatst: 12 juni 2022 (aangepast) Dat spiegellassen stelt niks voor werk zelf ook in de installatietechniek doe dit al vanaf 1988 .maar dat kun jij ook niet weten . Aerfoam gebruiken ze ook bij wtw units dacht ik wel mooi licht spul mvg Ricardo 12 juni 2022 aangepast door RicardoBelli Typ fout
RicardoBelli Geplaatst: 12 juni 2022 Auteur Geplaatst: 12 juni 2022 (aangepast) 14 minuten geleden, RicardoBelli zei: 12 juni 2022 aangepast door RicardoBelli
Con Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 3 uren geleden, RicardoBelli zei: Dat spiegellassen stelt niks voor werk zelf ook in de installatietechniek doe dit al vanaf 1988 .maar dat kun jij ook niet weten . Aerfoam gebruiken ze ook bij wtw units dacht ik wel mooi licht spul mvg Ricardo Spiegellassen van pe 160mm is voor 99,9999% van de mensen hier niet weggelegd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RicardoBelli Geplaatst: 13 juni 2022 Auteur Geplaatst: 13 juni 2022 De grootste maat die ik heb gespiegellast is 315 ° rond .dat vond ik wel spannend. Mvg Ricardo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen