Ga naar inhoud


geen TV Vlaanderen ontvangst, beeld bevriest.


jan72

Aanbevolen berichten

Weet je @sattv4iedereen, welke idioot gaat er tegenwoordig nog een kaart delen via WAN als op die kaart gewoon nog maar 2 SID's mogelijk zijn?

Dus poorten open zetten is na 2014 niet alleen illegaal om je kaart aan te bieden aan derden, het is ook extreem dom.

Ook delen per VPN is dus gewoon stom wegens de kaart beperking.

 

Men ziet die verbindingen die je maakt via WAN, dus je kan ook ter verantwoording geroepen worden door de TV provider, die sinds 2014 het recht heeft internet providers om steun te vragen bij het opsporen van foute jongetjes.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


modem/router is defect, en zal worden vervangen.  Ik heb mijn telefoon verwijderd, en de VU+ in ander poortje gestoken (voorlopig) en al 2 dagen geen problemen meer (maar ook geen vaste telefoon 🙂 )  Lijkt er dus op dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.

Wellicht beter een wifi dongeltje kopen voor de vu+ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het een ‘vreemd’ verhaal. Met een lokale kaart kan je internet uitvallen wat het wil. De kaart blijft gewoon werken. Ook interne thuisdeling heeft daar geen last van. Is echter een LAN poort defect (en je box zit daarop aangesloten t.b.v. thuisdeling) dan natuurlijk wel, maar alleen die box. De hoofdbox met kaart blijft gewoon werken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mimisiku zei:

Toch blijft het een ‘vreemd’ verhaal. Met een lokale kaart kan je internet uitvallen wat het wil. De kaart blijft gewoon werken. Ook interne thuisdeling heeft daar geen last van. Is echter een LAN poort defect (en je box zit daarop aangesloten t.b.v. thuisdeling) dan natuurlijk wel, maar alleen die box. De hoofdbox met kaart blijft gewoon werken…

 

Dat is waar maar alleen als beide apparaten zich in hetzelfde subnet bevinden, er zijn mensen die hebben een accespoint voor wifi er tussen hangen en gebruiken die ook zonder het te beseffen ook als router...  Dan heb je dus 2 IP ranges die niet meer communiceren als die router stuk is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn boxen via DLAN aangesloten… Heb hier ook een FritzBox met 7150 extender. Die zit gewoon in hetzelfde netwerk (volledig transparant).. Als je een AP (thuis) installeert doe je dat normaal in hetzelfde netwerk.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PA gewoon aan switch of router hangen en als bridged zetten.Nooit problemen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem doet zich niet meer voor.  Maar al een paar dagen kijk ik gewoon zonder een tweede zender op te nemen (niet veel bijzonder op tv te zien)

Zal eens proberen een 'verdachte' zender samen met één te descrambelen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, de modem is nog steeds niet aangekomen (mijn provider is al even goed als TVV blijkbaar 😉)

Wel heb ik een (nieuwe) zenderlijst van TVV ingeladen, en mogelijks heeft dat effect gehad, want het probleem doet zich sindsdien niet meer voor???

Ik test deze avond eens om een drietal zenders tegelijk te decoderen.

Laat het weten hierzo

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag getest; één, canvas, vtm en VT4 tegelijk opgenomen gedurende meer dan een uur, zonder probleem.

Als ik daarbij nog naar een andere zender wil kijken, dan valt het beeld uit (zwart scherm) is normaal.

daarna een test met de volgende 4 zenders, en ook geen enkel probleem.

De uitval die ik had, was geen zwart scherm, maar een freeze.  Dat beeld bleef zelfs bij zappen.

Ik heb wel de zenderlijst opnieuw ingeladen (fast scanlijst van TVV) en sindsdien geen probleemmeer gehad...

ik blijf het raar vinden, maar voor mij is het probleem opgelost.

Denk dat het met de oude zenderlijst zou kunnen te maken hebben, want in open pli maakte ik gebruik met een andere lijst (hans) en daar had ik geen probleem. Met vti laadde ik de oude zenderlijst (van de back up) in, en mogelijks gaf dat problemen???

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt er op dat ik te vroeg victorie kraaide...

gisteren om 22u30 terug een freeze terwijl we aan het kijken waren naar vitaya (VTM nr???)

bij zappen naar één kortstondig terug beeld, maar vitaya kijken ging niet meer.

het zappen zelf (van één naar canvas, naar vtm edm) ging bijzonder traag (soms meer dan 3 seconden voor er beeld was)

Maar die zender zijn bekijkbaar. 

bijzonder vervelend allemaal.

Het lijkt er op dat vitaya een probleem geeft bij mij.  heb de log niet van oscam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitaya heet al een hele tijd Play6 ( of ander nummer) geloof ik.... Dan gebruik je een oude kanaal lijst. Overigens doet dit niets met je decodeert probleem....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Vitaya heet al een hele tijd Play6 ( of ander nummer) geloof ik.... Dan gebruik je een oude kanaal lijst. Overigens doet dit niets met je decodeert probleem....

Vitaya is vtm 3 of 4, play is van een andere tak van Telenet 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...