Ga naar inhoud


Filmbox slecht geluid alsof je alleen de centre speaker ontvangt


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

De Sab zal wel enkel een stereo Dac hebben en geen dsp.  Bij een zender met enkel 5.1 geluid heb je dan probleem.

 

Een mogelijke oplossing is dan een hdmi (splitter) audio extractor, zoals deze

 

Er is ook een Dac met hdmi ingang, maar wat moet de kwaliteit zijn en wat mag het kosten?

ligawo2_.jpg

ligawo1.jpg

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kijk geregeld op tweakers naar vintage apparatuur, maar als je ziet welke juweeltjes er in de kringloop winkel staan met 5,1 surround dan hoef je geen losse dac met kabelspagetti aanschaffen gezien de meeneemprijzen daar.

Zet gewoon een second hand 5.1 AVR naast je oude versterker en kies een satelliet ontvanger die zoals ceesv schreef wel een moderne audio verwerking in de CPU aankan via de firmware. Die moderne satelliet receivers hoeven niet de wereld te kosten.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag zou het kanaal voor ZIGGO klanten met standaard TV ook open gaan

Zo net gezien... @TEUNISSEN76

Inderdaad waardeloos op het moment van beoordelen.

 

Lijkt wel MONO uit de centerspeaker tijdens die film The Freshman.

En tijdens de reclame via de front left and right surround lijkt het stereo maar is dat niet want beide kanalen zijn identiek.

 

en ik heb alle AVR sound settings geprobeerd!

p.s. ik heb ULTIMO4K

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft Ziggo Dolby 5.1 of is het 2-kanaal geluid?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels wel voorzien van een beknopte EPG.

Zelf luister ik de films op de Auro 3D stand, wordt goede geluidsbeleving van gemaakt op mijn 7.1.4 opstelling. 

Gezien Filmbox bij dezelfde groep hoort als de overige Film 1 kanalen voegt het niet veel toe,  die heb ik nu voor een jaar als bonus,  voor nop, zoethoudertje bij Ziggo, het zoveelste kanaal dus. 

Zou liever in plaats van de zoveelste filmzender er eindelijk wel eens eentje in UHD zien in ons land, én gelijk met de juiste Dolby Digitale geluids poen zoals het veel voorkomende Dolby Atmos. 

 

Maar ge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor UHD moet je bij de streaming diensten zijn.

Perfect beeld en 5.1 geluid.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zekers, gebruik ik ook volop o.á.  Apple TV+ heeft de beste beeld en geluids kwaliteit. 

Ook Disney+ is er de laatste tijd goed op vooruit gegaan, bij hen is de IMAX Enchated beeld een  mooie extra optie geworden.

Heb nog een aantal streamers meer, maar laten we niet te veel van thema hier afwijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het fijt dat ik het snap,en begrijp, vind ik het vreemd dat niet meer mensen hier over klagen/vragen.

Volgens mij zijn er veel mensen die een grote led tv hebben zonder smart.

Maar ja .....het is zo.

 

O wat ik wel wilde melden tot slot: 

Ik vond een soundbar op straat met een optische ingang, en die geeft exact het zelfde probleem.

Merk flupco, hdmi in,bt koppeling optie, aux in, en optisch in , alleen 4 luidsprekertjes er in (na slopen) en een sub uitgang..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je ontvanger het DD 5.1 signaal niet kan weergeven of in het menu niet via de HDMI uitgang weergeeft zullen extra luidsprekers niet helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...