Ga naar inhoud

Draaibaar systeem instellen op Technisat Digit ISIO

Ga naar oplossing Opgelost door HG5812,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er iemand die mij kan vertellen of helpen hoe ik op onze Technisat Digit ISIO S2, vier satellieten (19,2 Astra, 23,5 Astra, 28,5 Astra en 13,0 Hotbird) kan toevoegen? We hebben een Selfsat H30D met daaraan de Stab Selfsat HH90. Volgens mij heb ik geen enkele mogelijkheid niet geprobeerd en het heeft me uren van "vogelen" gekost, steeds zonder resultaat. Bij de "good-old" Vantage, de kleine rode SAB en de Amiko lukte dat prima, maar bij de Technisat kan ik het niet voor mekaar krijgen. Een stap-voor-stap procedure is zeer welkom, ik wil de Technisat ook wel opsturen of, als het in de buurt van 7683 is, ook wel komen brengen, het mag ook bij mij thuis geregeld worden, in principe zijn alle opties open. Alvast bedankt voor de eventuele reactie(s?).

Geplaatst:

Dat mag toch niet te moeilijk zijn. Ten eerste moet de Selfsat correct op de 0° ingesteld worden. Vroeger ging dat door naar de Sirius te zoeken (zal nu de Thor op 4.8° zijn). Schotel optimaal instellen. Daarna USALS kiezen in je tuner setup en je correcte geografische locatie opgeven en uiteraard bewaren. Dan je gewenste satellieten instellen als afzonderlijke ‘LNB’

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Bedankt voor de vlotte reactie. “Dat moet niet zo moeilijk zijn”, dat dacht ik ook, schotel is 100% goed uitgericht en mbv een andere tuner gecontroleerd, alle 4 satellieten geven dan prima beeld, de schotel heb ik weer teruggesteld op de referentie, en daarna de Technisat aangesloten, het punt is dat ik nergens USALS in kan stellen, ik kan  dus ook onze eigen gps-locatie niet instellen.

Ik heb ook geen idee waar dat in te stellen is. We gaan gewoon door met proberen.

Geplaatst:
1 uur geleden, HG5812 zei:

Hallo 

Instellen doe je met de optie motorantenne.

Bedankt, dat had ik al ontdekt, moet dat dan per satelliet ingevoerd worden en waar vind ik dan de optie”USALS”? Het vreemde is, dat de schotel meldt dat naar 19,2 gedraaid wordt, maar in werkelijkheid naar de 28,5 gedraaid wordt, ik zie vast en zeker iets heel simpels over het hoofd 🥴

Geplaatst:

Ik heb een Technisat S5 en zal die vandaag eens even aanslingeren.. De basis software is op alle Technisat ontvangers redelijk gelijk….. Maar eerst met moeders de vrouw naar de meubelboulevard…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

Dan zal je ingegeven positie waar jouw ontvanger zich bevindt, niet juist ingegeven zijn in het usuals menu.

Heeft die ontvanger wel usals?

Bij de specs staat alleen diseqc 1.2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur geleden, ceesv zei:

Dan zal je ingegeven positie waar jouw ontvanger zich bevindt, niet juist ingegeven zijn in het usuals menu.

Heeft die ontvanger wel usals?

Bij de specs staat alleen diseqc 1.2

Daar ben ik eerlijk gezegd, domweg van uitgegaan 🥴. De ontvanger heeft eerder gedraaid met een Visiosat met 4 lnb’s, maar nu hebben we een tv met ingebouwde sat-ontvanger, de Technisat is dus over, vandaar dat ik ‘m aan een draaibare schotel wil verbinden.

• Oplossing
Geplaatst:

Hallo.

Ga naar hoofdmenu>instellingen>antenneinstellingen.

Kies bij pos.1 motorantenne

Kies dan configuratie - verder.

Je komt dan in het menu waar je oost/west begrenzing kunt instellen.

Daar kun je ook Geo positie aan/uit zetten cq. instellen.

Vervolgens kun je daar ook de satellieten toevoegen (nieuwe satelliet)

Geplaatst:
18 uren geleden, HG5812 zei:

Hallo.

Ga naar hoofdmenu>instellingen>antenneinstellingen.

Kies bij pos.1 motorantenne

Kies dan configuratie - verder.

Je komt dan in het menu waar je oost/west begrenzing kunt instellen.

Daar kun je ook Geo positie aan/uit zetten cq. instellen.

Vervolgens kun je daar ook de satellieten toevoegen (nieuwe satelliet)

Goede morgen, dit is ‘m dus, de oplossing 👍👌, het was heel even proberen, maar het systeem draait!

Nu alleen nog uitvissen hoe ik de rotor terug kan krijgen op de referentie positie. 
Bedankt voor deze snelle tip!! Dat geldt overigens ook voor alle andere suggestie- en tip aandragers.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen