Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verleden nacht heeft de GSM van m'n vrouw een zoveelste update of backup gekregen, en nu staat onderaan scherm "Veilige modus"

Op scherm staat ook: "Android systeem, Veilige stand is ingeschakeld, tik hier om veilige modus uit te schakelen" 

Betreft een SAMSUNG Galaxy J7(2016) model SM-J710FN, Android versie 8.1.0 Samsung experience-versie 9.5

Gevolg, diverse apps zijn niet oproep/bruikbaar, en staan met grijze icoon.

Hoe schakel ik in normale modus?

 

 


Geplaatst:

Deze voormiddag geraakte ik er niet uit, deze namiddag lukte uitschakelen wel ???

Is er bij Orange een hack geweest, of een fout in hun netwerk? Deze gsm werkt op prepaid kaart.

En doet het nu normaal! Oorzaak onbekend

Geplaatst:

Bij een firmware upgrade kan het toestel, vooral met oudere android versies, blijven hangen in de reboot / herstartmodus.

Is maar goed dat je hem dan nog eens hebt kunnen uitschakelen en hebt laten herstarten.

Dat gaat vaker mis dan goed dus je hebt geluk gehad.

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
Op 11-7-2022 om 09:23, Tonskidutch zei:

Bij een firmware upgrade kan het toestel, vooral met oudere android versies, blijven hangen in de reboot / herstartmodus.

Is maar goed dat je hem dan nog eens hebt kunnen uitschakelen en hebt laten herstarten.

Dat gaat vaker mis dan goed dus je hebt geluk gehad.

 

Bij mij blijft een Samsung Galaxy S5 met een zelfde soort probleem in de herstart gaan, is dat ook op te lossen?

 

Het lijkt een zelfde probleem, vandaar even aangehaakt en nog geen nieuw topic.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

  • 1 maand later...
Geplaatst:

@Miauw is het werkelijk een S5 ?  Dan mijn allergrootste respect.

 

Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset.

 

Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) :

1. Toestel uitzetten

2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken

3. Toestel start nu

4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken

5. zo kom je in het recovery menu.

6. selecteer wipe data/factory reset  en selecteer 'yes'

na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten.

Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt.

 

Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd).

 

Geplaatst:
Op 13-10-2022 om 07:16, acguest zei:

@Miauw is het werkelijk een S5 ?  Dan mijn allergrootste respect.

 

Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset.

 

Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) :

1. Toestel uitzetten

2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken

3. Toestel start nu

4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken

5. zo kom je in het recovery menu.

6. selecteer wipe data/factory reset  en selecteer 'yes'

na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten.

Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt.

 

Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd).

 

 

Nu typ ik even via een S4, en ja, het gaat echt om een S5, vrees dat ik de foto's en vooral screenshots voorgoed kwijt ben, want dat is het belangrijkste van de mobiele telefoon. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

  • 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 13-10-2022 om 07:16, acguest zei:

@Miauw is het werkelijk een S5 ?  Dan mijn allergrootste respect.

 

Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset.

 

Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) :

1. Toestel uitzetten

2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken

3. Toestel start nu

4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken

5. zo kom je in het recovery menu.

6. selecteer wipe data/factory reset  en selecteer 'yes'

na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten.

Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt.

 

Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd).

 

 

Hoi, ik heb al wat pogingen gedaan, maar weet niet welk menu ik daarna moet kiezen.

 

Het lijstje dat ik te zien krijg is:

 

Reboot system now

Reboot to bootloader

Apple update from ADB

Apple update from SD card

Wipe data/factory reset

Wipe cash partitie

Mount /system

View recovery logs

Power off

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

  • Moderator
Geplaatst:

Hebben we het over een Samsung, want ik lees nu ineens in jouw opties het woord Apple?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

  • Moderator
Geplaatst:

Het verschil tussen ongeveer en precies, kan verstrekkende gevolgen hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
On 12/11/2022 at 3:54 PM, Miauw said:

 

Hoi, ik heb al wat pogingen gedaan, maar weet niet welk menu ik daarna moet kiezen.

 

Het lijstje dat ik te zien krijg is:

 

Reboot system now

Reboot to bootloader

Apple update from ADB

Apple update from SD card

Wipe data/factory reset

Wipe cash partitie

Mount /system

View recovery logs

Power off

 

optie "Wipe data/factory reset" zo gaat jouw toestel weer op de originele instelling.

Geplaatst:

Maar dan is ze alles kwijt.. En het gaat om de foto’s…Misschien zit er een TF kaartje in waarop de foto’s staan, dan heeft ze mazzel…

 

En ik heb het zo vaak gezegd! Maak backups!!!

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Beetje late reactie maar foto's downloaden van Google Drive misschien?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...