Jan Ambers Geplaatst: 10 juli 2022 Geplaatst: 10 juli 2022 Verleden nacht heeft de GSM van m'n vrouw een zoveelste update of backup gekregen, en nu staat onderaan scherm "Veilige modus" Op scherm staat ook: "Android systeem, Veilige stand is ingeschakeld, tik hier om veilige modus uit te schakelen" Betreft een SAMSUNG Galaxy J7(2016) model SM-J710FN, Android versie 8.1.0 Samsung experience-versie 9.5 Gevolg, diverse apps zijn niet oproep/bruikbaar, en staan met grijze icoon. Hoe schakel ik in normale modus?
Jan Ambers Geplaatst: 10 juli 2022 Auteur Geplaatst: 10 juli 2022 Deze voormiddag geraakte ik er niet uit, deze namiddag lukte uitschakelen wel ??? Is er bij Orange een hack geweest, of een fout in hun netwerk? Deze gsm werkt op prepaid kaart. En doet het nu normaal! Oorzaak onbekend
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2022 Geplaatst: 11 juli 2022 Bij een firmware upgrade kan het toestel, vooral met oudere android versies, blijven hangen in de reboot / herstartmodus. Is maar goed dat je hem dan nog eens hebt kunnen uitschakelen en hebt laten herstarten. Dat gaat vaker mis dan goed dus je hebt geluk gehad. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Miauw Geplaatst: 11 september 2022 Geplaatst: 11 september 2022 Op 11-7-2022 om 09:23, Tonskidutch zei: Bij een firmware upgrade kan het toestel, vooral met oudere android versies, blijven hangen in de reboot / herstartmodus. Is maar goed dat je hem dan nog eens hebt kunnen uitschakelen en hebt laten herstarten. Dat gaat vaker mis dan goed dus je hebt geluk gehad. Bij mij blijft een Samsung Galaxy S5 met een zelfde soort probleem in de herstart gaan, is dat ook op te lossen? Het lijkt een zelfde probleem, vandaar even aangehaakt en nog geen nieuw topic. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
acguest Geplaatst: 13 oktober 2022 Geplaatst: 13 oktober 2022 @Miauw is het werkelijk een S5 ? Dan mijn allergrootste respect. Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset. Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) : 1. Toestel uitzetten 2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken 3. Toestel start nu 4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken 5. zo kom je in het recovery menu. 6. selecteer wipe data/factory reset en selecteer 'yes' na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten. Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt. Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd).
Miauw Geplaatst: 16 oktober 2022 Geplaatst: 16 oktober 2022 Op 13-10-2022 om 07:16, acguest zei: @Miauw is het werkelijk een S5 ? Dan mijn allergrootste respect. Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset. Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) : 1. Toestel uitzetten 2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken 3. Toestel start nu 4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken 5. zo kom je in het recovery menu. 6. selecteer wipe data/factory reset en selecteer 'yes' na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten. Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt. Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd). Nu typ ik even via een S4, en ja, het gaat echt om een S5, vrees dat ik de foto's en vooral screenshots voorgoed kwijt ben, want dat is het belangrijkste van de mobiele telefoon. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 11 december 2022 Geplaatst: 11 december 2022 (aangepast) Op 13-10-2022 om 07:16, acguest zei: @Miauw is het werkelijk een S5 ? Dan mijn allergrootste respect. Je kan proberen of hij nog in recovery modus geraakt (als je volgende procedure volgt is alle data weg !) en dan een hard reset. Dit doe je als volgt (zorg voor genoeg vrije vingers) : 1. Toestel uitzetten 2. Luider toets, Aan/uit EN Home-toets tegelijk indrukken 3. Toestel start nu 4. Aan/Uit toets los laten maar andere toetsen blijven indrukken 5. zo kom je in het recovery menu. 6. selecteer wipe data/factory reset en selecteer 'yes' na een succesvolle recovery kan je de GSM weer inrichten. Lukt dit niet dan vrees ik dat hij in de recycling bak landt. Ik had een 4-tal jaren geleden ook met een Samsung toestel hetzelfde probleem (blijven hangen, crashen, reboot, kokend heet worden) en het enige wat ik toen kon doen was laten herstellen (dit heb ik bij hetzelfde toestel 2 maal gehad in 1 jaar tijd). Hoi, ik heb al wat pogingen gedaan, maar weet niet welk menu ik daarna moet kiezen. Het lijstje dat ik te zien krijg is: Reboot system now Reboot to bootloader Apple update from ADB Apple update from SD card Wipe data/factory reset Wipe cash partitie Mount /system View recovery logs Power off 11 december 2022 aangepast door Miauw Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 december 2022 Moderator Geplaatst: 11 december 2022 Hebben we het over een Samsung, want ik lees nu ineens in jouw opties het woord Apple? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pionewbie Geplaatst: 11 december 2022 Geplaatst: 11 december 2022 Ik denk typefoutje en moet er staan: Apply
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december 2022 Moderator Geplaatst: 12 december 2022 Het verschil tussen ongeveer en precies, kan verstrekkende gevolgen hebben. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
acguest Geplaatst: 12 december 2022 Geplaatst: 12 december 2022 On 12/11/2022 at 3:54 PM, Miauw said: Hoi, ik heb al wat pogingen gedaan, maar weet niet welk menu ik daarna moet kiezen. Het lijstje dat ik te zien krijg is: Reboot system now Reboot to bootloader Apple update from ADB Apple update from SD card Wipe data/factory reset Wipe cash partitie Mount /system View recovery logs Power off optie "Wipe data/factory reset" zo gaat jouw toestel weer op de originele instelling.
Mimisiku Geplaatst: 12 december 2022 Geplaatst: 12 december 2022 Maar dan is ze alles kwijt.. En het gaat om de foto’s…Misschien zit er een TF kaartje in waarop de foto’s staan, dan heeft ze mazzel… En ik heb het zo vaak gezegd! Maak backups!!! 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Con Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 Beetje late reactie maar foto's downloaden van Google Drive misschien? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen