Ga naar inhoud


Adviesvraag aanschaf Vu 4K ontvanger


Hansw

Aanbevolen berichten

Beste , omdat ik op het forum had gelezen dat dit merk satellietontvanger beter beeld geeft door een betere beeldchip ben ik van plan mijn Rebox 8000 ter  zijner tijd te vervangen .  Om Jurgen en Cees niet te belasten met prive vragen  wil ik het volgende graag nog even voorleggen :

Ik  ben een simpele satelliet gebruiker en maak alleen gebruik van Canal Digitaal  ontvangst en heb om die reden een Rebox aangeschaft omdat deze mij werd aanbevolen vanwege zijn  gebruiksvriendelijkheid .  Omdat Cees aangaf dat een 4k ontvanger icm een Oled Tv een  beter beeld geeft is dit mijn voornaamste reden 

om de Rebox te vervangen .

Na het lezen van de forumberichten van de Vu ontvangers  heb ik nog wel mijn twijfel over het installeren van de benodigde software en herstelacties bij problemen 

maw kan ik dit  zelf uitvoeren .

Mvg Hans           

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hansw, bij bepaalde webshops kun je gewoon vragen om de firmware die jij erop wilt.

Als je OpenPli kiest kun je zowaar gelijk TV-kijken nadat je de setup wizard hebt doorlopen.

Openpli heeft een eigen backup routine als plugin en dus kun je naar hartenlust experimenteren en als 't mis gaat zet je de backup terug

Meer of lastiger is het echt niet. Gewoon beginnen.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ton ,

Dank voor je reactie

Ik wil niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten maar daar rekenen ze 100 euro voor het installeren

Wij mij ook opvalt is dat de prijs van de Vu duo twin ontvanger aanzienlijk hoger ligt als de Vu uno twin ontvanger

De Vu uno zag ik voor 289 en de Vu duo twin tegen de 500 euro

Waar zit dat prijsverschil in

Mvg Hans

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die laatste zitten er al 2 tuners in, bij de uno niet.

100 Euri voor het installeren is redelijk schunnig. Je kunt het zelf vrij simpel gratis doen.

Bij problemen staan hier 10 mensen klaar om je te helpen.

 

Zie hier voor het prijsverschil: https://tweakers.net/merk/2735/vu+/

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

€100 is een idioot bedrag. Meestal is €10 gebruikelijk. Een beetje nette webshop doet het gratis (zeker als je er iets nieuws koopt). De Uno 4Kse wordt toch geleverd met 1 tuner naar keuze? DVB-S2X FBC of DVB-C FBC…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sorry, maar reclame maken voor (web)shops is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees ook eens de uitstekende tutorial door van Jürgen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Hansw zei:

Toch wel verwarrend  op de website van *.nl  staat dat het een twin tuner is ( de Uno )  . en er wordt niet vermeld dat je er zelf nog een extra tuner moet inzetten . Een beetje misleidend .

 

Mvg Hans  


Het is ook verwarrend, ik zal proberen het wat duidelijker te maken.

De VU+ UNO 4K SE wordt geleverd met één Twin Tuner.

Dat betekend dat er in de UNO weliswaar maar plaats is voor één fysieke Tuner maar deze is met 2 aansluitingen uitgevoerd, m.á.w. je kunt dan mits bedraad met 2 coaxkabels naar 1 satellietzenders kijken én tegelijkertijd een andere opnemen.

Je hebt echter maar één fysieke Tuner poort, dus het is één tuner voor satellietontvangst of Kabelontvangst .
 

De VU+ DUO 4K beschikt over 2 of zelf 3 fysieke tuner poorten en daar kun je dus een mix toepassen van zowel satelliettuners als kabeltuners.

 

Ik weet niet bij welke webshop je hebt gekeken maar de meeste vragen voor de installatie van VTI of OpenPli € 10,=.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Duo4Kse heeft maar 2 tunersloten. Alleen de VU+Ultimo4K heeft 3 sloten… 

 

 

F4A792CB-E1C7-43C2-AB19-1F3F92EA18BA.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...