Ga naar inhoud


TiVuSAT ervaring


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, de wit/blauwe kaarten zijn in de uitfaseer fase bij TiVusat. Éénmaal uit - altijd uit.

 

Dat weet je niet. Als je met een EMM andere kaarten weer tot leven kunt wekken zou dat mogelijk ook voor deze kaarten kunnen.  Het wordt anders op het moment het complete CA systeem wordt uitgezet voor deze kaarten.

  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik beroep me op de officiele aankondiging van www.tivusat.it! Daar is aangegeven dat de blauw/witte vanaf 21-12-2022 wordt uitgefaseerd. De reden is dat deze kaarten niet de veiligheidsopties hebben die vanaf dan worden geïmplementeerd…

69952F8D-7AFE-4422-8ABC-6942873D2C32.jpeg

E2EB9772-8FFB-42E1-BFBF-C9DD747DB037.jpeg

aangepast door Mimisiku
Bewijs van de officiele aankondiging

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil wel een testje proberen met met WeCAM echter ik kan daar niks over vinden. @Mimisiku heb je misschien wat info voor me zodat ik deze software op mijn VU+ kan draaien.

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pieter532 De WeCAM is een officieel gecertificeerde CI+ CAM voor TiVúSAT. Die kun je gewoon kopen voor €40 ex verzendkosten. Uiteraard alleen voor de Oro smartcard van TiVúSAT…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Ik beroep me op de officiele aankondiging van www.tivusat.it! Daar is aangegeven dat de blauw/witte vanaf 21-12-2022 wordt uitgefaseerd. De reden is dat deze kaarten niet de veiligheidsopties hebben die vanaf dan worden geïmplementeerd…

 

Dat wil toch niet zeggen dat er niet mee te rommelen valt.? Net als jij deed met die ene emm.  Stel ze sturen een emm om elke kaart uit te zetten. En jij blokkeert die of jij draait er een emm overheen die de status van de kaart weer terug zet. Zolang hun het systeem verder in stand houden en de groep waarin jou kaart zich bevind updates blijft ontvangen is de kans groot dat de kaarten alsnog voorlopig blijven werken totdat ze alle kaarten hebben uitgezet en het systeem daadwerkelijk opheffen.  Ligt er helemaal aan hoe eea in elkaar steekt.

 

Emm's loggen is een belangrijke feature in oscam.  Altijd zorgen dat je shared en unique emm's opslaat.  Ik heb daar al veel profijt van gehad. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en dat kan natuurlijk iedere ‘Otto Normalverbraucher’ 😊 Even een EMM eromheen klussen en manueel naar de kaart schrijven. Natuurlijk kun je de afschakel-EMM blocken, maar als de opwaardeer-EMM in een (voor OScam) onbekend formaat is én de blauwe kaart dit nieuwe EMM formaat niet kent (verouderde ROM) dan heb je er niets aan. Je kunt tot de mazzelgroep horen die als laatste uitgeschakeld wordt, maar zonder typische ‘blauwe kaart’ EMM is het gewoon over en uit. Of dat nu morgen is of eind Q1 2023. Ze gaan uit conform hun eigen mededeling..

 

Je reageert op mijn uitspraak dat de blauwe uitgaat. Jij reageert met ‘dat weet je niet’. Ik weerleg dat met bewijs/uitspraak van TiVúSAT zelf en dan kom je met een puur hypothetisch verhaal om je uitspraak maar niet te hoeven rectificeren. Zeg gewoon: Oke, je had gelijk en klaar…..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht , je zegt zelf "eenmaal uit, altijd uit" en dat hoeft niet zo te zijn. Dat heb je zelf al aangetoond door een emm hier neer te gooien.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht (2)… Die EMM betrof de ‘Oro’ kaart, en niet de Bleu. Iemand heeft dat zelf geprobeerd met zijn uitgeschakelde Bleu.. Werkte niet… En nog steeds geldt: als de Bleu uitgaat, blijft ie uit.. Kaart gaat uit de roulatie en moet vervangen door de Verde of Nera….

 

Soms heb ik het idee dat je de tekst maar half leest…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het samenvatten mag?

De kaart is uitgeschakeld omdat die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van de provider.

Het is niet te verwachten dat de provider daarop terug zal komen.

 

Laat onverlet, dat met de juiste instructies aan de kaart door de provider die technisch weer in te schakelen zou zijn.

 

Tot dat hypotetische moment kan de kaart toegevoegd worden aan de verzameling ijskrabbers.😉

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ceesv zei:

Laat onverlet, dat met de juiste instructies aan de kaart door de provider die technisch weer in te schakelen zou zijn

Uiteraard, maar dan zouden ze terugkomen op hun besluit om de anti-piraterij regels te verscherpen. Dan hadden ze ook de nieuwe kaarten hoeven uitgeven enz.

 

In theorie kan het, net als de herinvoering van Seca1, Irdeto1 en Viaccess. 😁

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Mimisiku said:

@pieter532 De WeCAM is een officieel gecertificeerde CI+ CAM voor TiVúSAT. Die kun je gewoon kopen voor €40 ex verzendkosten. Uiteraard alleen voor de Oro smartcard van TiVúSAT…

Ik heb een DigitQuest CI+ CAM voor de zwarte Tivusat kaart. Is het de moeite waard om daar de blauw/witte kaart tot leven te wekken? Of weten we (uhhh jullie - wat ik ben meer een doener dan een denker ;0) nu al dat dat geen zin heeft.

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet alleen TiVúSAT. De modules worden uitgegeven voor de CAID en gemeenschappelijke sleutel van de kaart. Dikke kans dat de DigiQuest alleen op CAID 1856 reageert. Modules zijn over het algemeen niet downwards compatible. De Nera wordt alleen i.c.m. de CI+ verkocht, anders zou je ook losse Nera kaarten kunnen verkopen. De oudere modules doen CAID 183D en 183E en werden ook verkocht als ‘solo Oro’… En dan nog de mogelijkheid dat jouw Blue kaart inmiddels gewoon is afgeschakeld! Dan kun je ad infinitum op Canale 5 HD afstemmen, maar beeld geven doet ie dan niet meer.

 

@pieter532 Je mag wel even met je blauwe kaart langskomen om het te proberen… Zonde om daar nog €40 aan uit te geven…

aangepast door Mimisiku
  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 25-9-2022 om 13:17, egbertjan zei:

Bedoel je met uit gefaseerd voor de zilverenkaart dat die binnen kort niet werkt of dat hij niet meer verkocht gaat worden? Ik wil dit graag weten , omdat ik zon zilveren kaart wil gaan kopen. Ik heb de rsa key al gevonden voor oscam.

Ik heb inmiddels de Zilveren Tivusat kaart en die werkt prima in oscam. Travel XP 4K, Myzen 4K en Museum TV 4k gaan er prima mee open in oscam in mijn Vu plus Ultimo 4k met openpli. Ik heb hem in San Marino voor heel weinig geld kunnen kopen plus een DIGIQUEST Q90 ontvanger bij een elektronica winkel laatste exemplaar. Heb de zilveren kaart verder ook niet gezien in Italië bij andere elektronica winkels. Het is mij ook gelukt via iemand in Italië om kaart geactiveerd te krijgen. Ik heb de kaart eerst in de DIGIQUEST Q90 moeten doen om hem actief te krijgen en daarna werkt hij met de goede rsa key in oscam. Ik heb met deze ontvanger mijn oude gouden kaart ook weer actief gekregen in oscam. De entitlement loopt volgens oscam tot 31-12-2023. Ik hoop dat ik hem om hem weer te updaten tot die tijd niet weer in de DIGIQUEST Q90 hoef te stoppen. Ik las namelijk dat entitlement updates niet kunnen met oscam en dat je daar een officiële tivusat ontvanger voor nodig bent. 

aangepast door egbertjan
  • Like 1

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. Ik moet regelmatig de ‘Oro’ even in de WeCAM CI steken om hem weer tot leven te wekken… Zaterdag avond - net voor Poirot - viel hij uit… Binnen een kwartier weer licht…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...