Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


Howto 3D print with Cowshit?

 

7 minuten geleden, edbe zei:

ze willen gewoon de boeren uitkopen om daar woningen te bouwen voor de gelukzoekers wat ze maar binnen halen.

https://www.platform-investico.nl/artikel/ontwikkelaars-rekenen-op-half-miljard-door-bouwen-in-het-groen/#:~:text=De locaties waar projectontwikkelaars willen bouwen zijn Rijnenburg,in Nederland hebben zij zoveel grond in handen.

 

lijkt me niet te gaan gebeuren

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gerrit B zei:

een boer die schapen en paarden houdt???????

en dat het grasland is afgenomen kan alleen maar omdat er hoogwaardigere grassoorten worden gekweekt waardoor dat mogelijk is en ja dat heeft dus wel een negatieve invloed op het aantal beestjes en alles wat daar weer van leeft.

niet meer maar kwalitatief beter en beter uitgebalanceerd voer waardoor er meer melk geproduceerd wordt.

Er wordt een totaalbeeld geschetst en de cijfers weerleggen toch echt het beeld dat de meeste Nederlandse boeren zo goed bezig zijn dat we per saldo op de goede weg zijn met de natuur.

 

En  de huidige Nederlandse melkproductie geeft een heel goed beeld van wat er allemaal doorgeslagen is in de Nederlandse intensieve veehouderij. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer al die boeren vandaag zouden stoppen, gaan we het voedsel importeren en onbetaalbaar maken.

Al het grasland zou zonder beheer in 20 jaar omgetoverd zijn door de natuur in bossen.

 

En nee, de stikstof norm zou  nog steeds overschreden worden, het land zou op slot zitten.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Een kleurenfoto met een zwart-wit polarisatie. Lekker simpel, maar niet echt constructief.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Een kleurenfoto met een zwart-wit polarisatie. Lekker simpel, maar niet echt constructief.

Constructieve oplossingen worden op voorhand al van de hand gewezen.

Niet alleen bij het stikstofprobleem maar ook bij sommige andere problemen in dit land.

Stoïcijns wegkijken, kop in het zand, uitstellen, om de hete brei heen lullen,

Dat is het beleid in NL in een notendop.


Stikstof is niet het probleem.

Stikstof is een middel.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer al die boeren vandaag zouden stoppen, gaan we het voedsel importeren en onbetaalbaar maken.

Al het grasland zou zonder beheer in 20 jaar omgetoverd zijn door de natuur in bossen.

 

En nee, de stikstof norm zou  nog steeds overschreden worden, het land zou op slot zitten.

 

 

Wanneer al die slaaf gemaakte boeren zouden stoppen met de waanzin en over zouden gaan naar de oudere vorm van landbouw, die honderden jaren functioneerde voordat het marktdenken toesloeg als enig goede denken, dan zouden we weer een gezond landschap krijgen met al die bijna uitgestorven dieren en planten.

En totaal geen overschrijding van de stikstofnorm want volledig circulair als vroeger.

 

Het is uiterst simpel. Alleen 2% aan kapitaal inleveren op de uitvoer van landbouwproducten die hier voor een volledig waanzinnige vervuiling zorgen om een klein clubje  rijk te maken en tegelijk ons land kapot maken.

 

Je kunt het overduidelijk zien of weigeren te zien.

En ik ben absoluut geen complotdenker, integendeel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geneuzel over stikstof toch.
In gedachten ga ik terug naar het groene hart van Zuid Holland. Dat zou onaangetast blijven. Maar ik zag hoe het onder druk stond en kleiner werd door bouwactiviteiten. Voor mij reden daar weg te gaan. De overheid is sterk wat te zeggen en te beloven, en dan wat anders te doen. En de hoogste prioriteit van de overheid is niet de natuur, wat ze ook zeggen, maar bouwgrond te verwerven om te bouwen. Dat was al zo en dat blijft zo, want de uitdijende bevolking moet gehuisvest worden. Daarom is het te doen.
En de boeren...? Googel maar eens op boeren en zelfmoorden. Erg? Ja, maar de overheid heeft minder last van een dooie boer. Hetzelfde geldt trouwens ook voor de Groningers. Uitstellen en murw maken, dat spaart geld.

 

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, boudeman zei:

En de boeren...? Googel maar eens op boeren en zelfmoorden.

 

Ik heb net ook even gegoogeld op "boeren en inkomen 2023" .

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5379677/weer-meer-miljonairs-ons-land-relatief-veel-boeren-en-bankiers

 

Maar als het gaat om zelfmoorden, geven de meest recente cijfers het volgende beeld:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/gezondheid/stijgende-trend-in-zelfdoding-onder-jongvolwassenen-campagne

 

Ik schrik altijd weer van zelfmoorden en pogingen daartoe.

Elk geval is er een te veel.

Vaak speelt psychische druk inderdaad een rol. Maar ik weet niet of die nu extra groot is onder boeren vergeleken met andere gevallen/beroepen (Groningers).

 

Het gaat om een vergaand falen van de overheid, maar een planmatig complot om zelfdoding te stimuleren? Nee, die logica kan ik met de beste wil van de wereld  nergens bevestigd zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

om over constructief te praten en selectieve berichtgeving

 

Die boeren zijn vanzelf miljonair geworden en daar hoefden ze ook nog eens helemaal niets voor te doen alleen maar op hun krent blijven zitten en de gekte op de grondprijzen maakte hun vanzelf miljonair.

Probleem is alleen dat het geld dus in de grond en stenen zit, maar ach je bent een kniesoor als je daar op let.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, gerrit B zei:

om over constructief te praten en selectieve berichtgeving

 

Die boeren zijn vanzelf miljonair geworden en daar hoefden ze ook nog eens helemaal niets voor te doen alleen maar op hun krent blijven zitten en de gekte op de grondprijzen maakte hun vanzelf miljonair.

Probleem is alleen dat het geld dus in de grond en stenen zit, maar ach je bent een kniesoor als je daar op let.

Jarenlang vet gesubsidieerd.

https://www.welingelichtekringen.nl/economie/3705140/een-gemiddelde-boer-verdient-78-000-euro-een-kwart-daarvan-is-subsidie.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...