Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Eduard07 zei:

een-gemiddelde-boer-verdient-78-000-euro-een-kwart-daarvan-is-subsidie.html

Dat verdient een fysiotherapeut ook, dat verdient een ambtenaar in schaal 13 ook, dat verdient een website ontwerper ook, een huisarts verdient snel zo'n 100.000 en een tandarts nog meer.

Maar dat zijn dan wel allemaal banen van 38-40 uur per week en vaak ook nog minder.

Kijk dan eens hoeveel uren een boer maakt voor die 78.000, die werkt geen 40 uur en 5 dagen in de week maar is 7 dagen per week in touw en is vaak minimaal 12 uur per dag voor zijn bedrijf aan het werk.

 

Maar als je vindt dat het zo goed verdient, wat let je, koop een boerderij ga lekker biologisch boeren en ga ook 78K per jaar verdienen en bakken vol subsidies binnen harken, praten we over 5 jaar nog een keer of het allemaal wel zo leuk is en wel zo lekker verdient zoals je het nu over laat komen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Eduard07 zei:

En  de huidige Nederlandse melkproductie geeft een heel goed beeld van wat er allemaal doorgeslagen is in de Nederlandse intensieve veehouderij. 

Het is maar hoe je het bekijkt.

De Nederlandse boer heeft een methode gevonden waar ze met minder grond en minder kosten meer kunnen produceren, iets wat de markt ook van hun vraagt.

Zou jij 3 euro voor een liter melk moeten betalen, 5 euro voor een liter yoghurt en 50 euro voor een kilo kaas dan zijn de rapen gaar.

Dus wat heeft de agrarische industrie gedaan? Juist innoveren en kijken hoe je toch een hoogwaardig product  kunt leveren wat voor iedereen betaalbaar blijft.

Dat hebben ze o.a gedaan door betere voeding om het eind product te krijgen waar om gevraagd wordt.

En dat is helemaal niet vreemd, een topsporter wint ook geen wereldtitels op alleen een bruine boterham met pindakaas, die krijgt ook een uitgebalanceerd dieet om deze topprestaties te leveren en de boeren doen eigen niets anders dan de topsporter nl. het dieet van een melkkoe zo samenstellen dat deze zoveel mogelijk melk geeft en het dieet van een vleeskoe zo samenstellen dat deze zo snel mogelijk groeit en dat ook voor varkens, kippen enz.

En ja daar is de Nederlandse agrarische industrie koploper mee in de gehele wereld.

Is Nederland koploper met de voetbal dan juichen we allemaal

Is Nederland koploper met een bepaalde techniek dan kloppen we ons op de borst.

Heeft Nederland de grootste haven ter wereld en vervoert het de meeste passagiers dan zijn we allemaal trots.

 

Zijn we koploper in de agrarische industrie dan wordt dit niet omarmd en hebben we dat niet allemaal even mooi gedaan maar wordt die tak verguisd en zijn het enorme vervuilers.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar als je vindt dat het zo goed verdient, wat let je, koop een boerderij ga lekker biologisch boeren en ga ook 78K per jaar verdienen en bakken vol subsidies binnen harken, praten we over 5 jaar nog een keer of het allemaal wel zo leuk is en wel zo lekker verdient zoals je het nu over laat komen.

Ik draag simpelweg een feit aan. Beetje vreemde reactie. 

(En zelfmoordpogingen zijn trouwens iets anders dan zelfmoorden. Dat zijn heel andere cijfers, zoals ik eveneens aangaf.)

 

Nog even terugkomend op die subsidies:

https://www.europa-nu.nl/id/vlyumq7kkayz/nieuws/europese_commissie_keurt_nederlandse?ctx=vh6ukzb3nnt0

Die bedragen zijn toch best dik in orde, lijkt me.

Beetje "Biting the Hand that Feeds" als je dit minimaliseert.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik draag simpelweg een feit aan. Beetje vreemde reactie. 

Hoezo vreemd je laat het zelf klinken alsof die boeren een wereldloon verdienen en bakken vol geld naar binnen harken aan subsidies.

Dat noem ik nu eenzijdige informatie, wel de leuke kant vermelden maar alles wat niet leuk is achterwege houden.

Dus ga je gang, klop een paar miljoen los bij een bank, ga een boerderij beginnen en kijk of die 78K in verhouding staat tot het werk wat je moet doen, praten we dan over 5 jaar verder.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

 

Dat noem ik nu eenzijdige informatie, wel de leuke kant vermelden maar alles wat niet leuk is achterwege houden.

 

Over eenzijdig gesproken.

Je roept, maar onderbouwt weinig. Ik heb hierboven een aantal feiten genoemd met bron, maar weerleggen doe je niet. Je spreekt alleen maar tegen en speelt op de persoon.

Jammer.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik aangeef kun je gewoon terug vinden op het internet dus ga zelf maar zoeken als je het niet gelooft.

Jij bent alleen degene die laat het overkomen dat een boer zo lekker verdient door flink wat subsidies binnen te harken zonder de andere kant te belichten, dat is gewoon stemmingsmakerij en niets minder en dat is nu echt jammer.

 

Maar ik kan je wel verzekeren dat van iedereen die zo graag 78K per jaar wil verdienen er na een paar jaar maar heel weinig over zullen blijven als ze het werk moeten doen wat een boer doet om dat te verdienen en dat de meesten op hun knieën terug willen om weer hun modale inkomen te verdienen in 38 uur per week.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat ik aangeef kun je gewoon terug vinden op het internet dus ga zelf maar zoeken als je het niet gelooft.

Kom het niet tegen behalve op de pro boer sites en daar ook geen onderbouwing of referenties.

Als iets maar vaak genoeg herhaald is betekend het nog niet dat het een feit wordt en waarheid is.

 

29 minuten geleden, gerrit B zei:

Jij bent alleen degene die laat het overkomen dat een boer zo lekker verdient door flink wat subsidies binnen te harken

 

Zeker niet want ik deel bv zijn mening ook. Een boer heeft geen bestaansrecht als we morgen stoppen met alle landbouwsubsidies.

Het is feitelijk van de zotte dat ieder persoon maar boer kan worden zijn kapitaal bij de bank leent met waarde van zijn grond, machines en gebouwen als onderpand.

Vervolgens aan de slag gaat, absurd veel uren draait en dan nog alleen rendabel is met subsidie.

Het is een vergelijkbaar met sociale werkplaatsbanen als je het mij vraagt.

Die subsidies moeten echt anders. Niet van en ik ben ook boer en dus ik heb ook dezelfde rechten op subsidie.

Locatie x hoe meer ongewenst vervuilend het bedrijf voor de omgeving hoe minder de subsidie. Niet meer rendabel dan op die plek? Dan is uitkoop nog een redding mogelijkheid om zonder financiële kleerscheuren eruit te gaan.

Als we het zo inrichten dan is het voor 2035 gegarandeerd opgelost.

Een boer is primair ondernemer. Ook dit is een bedrijfsrisico tgv veranderende markt omstandigheden. Als je dan het vee de deur uit moet doen zou je bv over kunnen stappen op forel visvijvers, kinderparadijs, akkerbouw, bosbouw, kamperen bij de boer.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100062427_1747865a
 

Heerlijk de wereld over vliegen en dan zo’n mening.

 

Gezien wat voor bende de klimaatactivisten hebben achtergelaten gisteren?

 

Man man deze gasten vallen zo enorm door de mand

 

Hart voor het klimaat maar alleen wanneer het uitkomt en zolang het maar niet ten koste van het eigenbelang gaat.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Kom het niet tegen behalve op de pro boer sites en daar ook geen onderbouwing of referenties.

Als iets maar vaak genoeg herhaald is betekend het nog niet dat het een feit wordt en waarheid is.

Zaken uit zijn verband rukken kan ik ook.

Maar misschien dan toch eens je browsers instellingen eens nazien?

 

Nederland bungelt zo ongeveer onderaan wat subsidies betreft, er zijn ook landen waar het 10 voudige aan landbouwsubsidies verstrekt worden.

lanbouwsubsidies.thumb.jpg.8309006855f9da4dc6753f14f21e3775.jpg

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland "bungelt" helemaal niet "onderaan" volgens die kaart.

Daarnaast ligt er ook nog weer veel geld klaar om om te schakelen of te stoppen: ruim 24 MILJARD.

 

Ga mij niet vertellen dat de doorsnee boer in NL maar een matig inkomen heeft.

Ik ken ze i.i.g. niet in mijn omgeving. Integendeel.

Genoeg geld en politiek ook invloedrijk om hun belangen meer dan veilig te stellen.

 

Medelijden niet nodig hier.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, gerrit B zei:

Nederland bungelt zo ongeveer onderaan wat subsidies betreft, er zijn ook landen waar het 10 voudige aan landbouwsubsidies verstrekt worden.

Je interpreteert je bron onjuist. Nederland is letterlijk een klein schijt land. Uiteraard krijgt een land met een groot grondoppervlak een veelvoud aan subsidie.

Die subsidie die wij krijgen van de EU zou moeten gaan naar innoverende bedrijven in onze sector. Niet om elke bedrijf rendabel te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is EU beleid, dus ga daar de Nederlandse boeren geen verwijten maken.

Wat voor subsidie krijgen boeren?
 
Boeren krijgen meestal inkomenssteun op basis van de bedrijfsomvang in hectares. Alle EU-landen moeten een basisbetaling, een vergroeningspremie (als beloning voor duurzame landbouwmethoden) en een premie voor jonge landbouwers geven. Dit zijn verplichte betalingen voor alle EU-landen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij Nederland dus niet onderaan maar met z'n agro-industrie aardig zo niet helemaal  bovenaan bungelt.

Begrijp me goed, ik heb niets tegen boeren.  En helemaal niets tegen de bio- en recycle- boeren. Integendeel, hoe meer hoe liever.

Wel tegen de agro-industrie die ons land kapot maakt via daarbij hun verslaafd gemaakte "boeren(?)".

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...