Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Eduard07 zei:

De boeren worden niet "weggepest", maar de Nederlandse industriële boeren zijn piekbelasters die inderdaad moeten verdwijnen/omschakelen. Die zijn zakkenvullers die met drogverhalen ons proberen wijs te maken dat de Nederlandse voedselvoorziening instort zonder hen,  terwijl in buitenlandse supermarkten veel Nederlandse exportproducten liggen die ook elders in de wereld geproduceerd kunnen worden. Of misschien wel door onze boeren worden weggeconcurreerd.

 

Dat bedoel ik dus met milieu malloten.

Personen die maar 1 doel voor ogen hebben en bepaalde ideeën na blaten zonder na te denken over de rest van het verhaal.

 

Wij exporteren dus voedsel naar het buitenland om daar velen van voedsel veilig eten te voorzien.

Dat vindt jij dus onzin, laten die landen dat zelf maar verzorgen.

 

Nu gaan we het omdraaien.

 

Wat halen wij allemaal uit andere landen?

Waar zijn de plannen voor de bananenplantages, mango kwekerijen, quinoa velden, avocado plantages enz? en hebben we daar straks de ruimte nog voor?

Waar zijn de plannen voor de fabrieken om die al die goedkope Ali meuk die we massaal uit China halen hier te gaan produceren?

Waar gaan we de fabrieken bouwen die (elektrische) auto's en andere vervoersmiddelen gaan maken, zonnepanelen bouwen en de warmtepompen gaan leveren?

 

Maar belangrijker, is er ook nagedacht over wat erger is, een boer die hier hoge kwaliteit voedsel produceert en stikstof uitstoot, of al deze fabrieken + het benodigde personeel hier naar toe halen om onze eigen markt te kunnen voorzien en zijn dat dan niet de nieuwe piekbelasters met nog veel engere vervuilingen en schieten we er dan 0,0 mee op?

 

Zolang het maar een ver van mijn bed verhaal is dan is alles prima, maar komt het in onze achtertuin dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

 

 

  • Bedankt 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik dacht dat je op zondags gaat vissen... ;)

 

dat wij voer nodig hebben is evident

dat een voor de vleesproductie rund of varken 10 maal dat voer verbruiken is toch duidelijk genoeg

 

danwel je gaat dat voer als landbouwer ter plekke groeien/telen en beperkt je veestapel die het opvreet PLUS je "waar" wordt duurder.

en als je biologisch wordt krijg je van ons allemaal steun.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

 

Nu gaan we het omdraaien.

 

Maar belangrijker, is er ook nagedacht over wat erger is, een boer die hier hoge kwaliteit voedsel produceert en stikstof uitstoot, of al deze fabrieken + het benodigde personeel hier naar toe halen om onze eigen markt te kunnen voorzien en zijn dat dan niet de nieuwe piekbelasters met nog veel engere vervuilingen en schieten we er dan 0,0 mee op?

 

Zolang het maar een ver van mijn bed verhaal is dan is alles prima, maar komt het in onze achtertuin dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

 

 

Nu stel jij de zaken wel heel simpel voor.

Alsof er maar 2 keuzes zijn: doorgaan of ergens anders hetzelfde doen.

 

 

  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat eten wat geproduceerd wordt wordt weggegooid en hoeft niet ergens anders alsnog geproduceerd te worden en er is alle ruimte en geld om de intensieve veeteelt naar een milieuvriendelijke manier om te zetten?

1 uur terug, Tonskidutch zei:

dat een voor de vleesproductie rund of varken 10 maal dat voer verbruiken is toch duidelijk genoeg

Sturen we jou de weide in om dat lekkere voedzame gras te eten ipv. een lekker steak of varkenslapjes en zaaien we er ook nog wat bloemetjes ed. in voor de afwisseling.

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat we het, in een democratie, niet impliciet eens worden is evident daar we voor onze overtuigingen mogen opkomen en voor onze ontplooiing mogen werken.

In andere samenlevingsvormen is dat geen recht van het individu. Voorbeelden te over.

Nu is er natuurlijk het probleem dat we onszelf vergiftigen met ongezond voedsel en met chemie, maar we vergiftigen ook de omgeving.

En bovendien vergiftigen we onze geest met heel veel nodeloze haat, afgunst en fout gedachten goed.

 

Men heeft het wel eens als uitdrukking over een wet van Meden en Perzen. Nou dat waren beslist geen democraten.

En toch zullen er wetten gemaakt moeten worden die voor ons samen functioneren garanties bieden.

 

Dus uitkopen, innoveren, verplaatsen en vergoedingen voor transities geven is een onderdeel van een perspectief dat het vergiftigen van onze omgeving tegen gaat en voorkomt. Nu gaat het erom hoe we dat doen!!!

 

ik plaats het bericht nogmaals omdat men op een andere wijze moet discuteren en debatteren over dit stikstof probleem

en die ene persoon die gras en madeliefjes wil eten er niet toe doet.

 

We zullen het samen moeten regelen

aangepast door Tonskidutch

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu maak je jou zelf belachelijk.

nee ik probeer de realiteit weer te geven dat het "probleem" niet alleen oplost kan worden door wat boeren weg te pesten, maar velen willen dit niet onder ogen zien en denken alleen maar in hun eigen straatje.

  • Like 1
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee gerrit, je maakt jezelf wel degelijk belachelijk met je domme uitspraak.

Milieu malloten zijn de mensen die denken dat industrieboeren, luchtvaart en industriële groot-vervuilers gewoon door kunnen gaan.

Van de boeren, iets van 0,5% van de bevolking, is een deel fantastisch bezig.

Niemand wil boeren wegpesten maar mensen willen wel graag dat alle boeren fantastisch bezig gaan zonder overdaad aan gif.

En die 13000 x zegt echt wel wat.

  • Like 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wijs niet die ene kleine groep als boosdoener aan, gerrit.

Integendeel.

Ik stel iedere club aan de kaak die de omgeving verziekt en dat zijn er vele. En sommige nog smeriger.

Maar dus helaas ook de industriële boeren die van jou de omgeving verder mogen verzieken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

geheel overzien en niet alleen maar 1 kleine groep als boosdoeners aanwijzen.

Het is idd maar een kleine groep boosdoeners.

Ik heb bladzijdes terug al duidelijk en feitelijk onderbouwt dat als we het stikstof probleem in Nederland moet oplossen dat de boeren sector de uitstoot

wel moet halveren. De vraag was wat de sector daar zelf aan wilde doen. Op niets uitgelopen. Men loopt liever weg voor de feiten / van de onderhandelingstafel.

En sommigen blijven nog steeds wijzen met vingertje maar die dan?

Het is voor mij klip en klaar dat de sector zichzelf niet kan en wil reguleren.

Nou als je het zelf niet kunt en wilt dan wordt er voor en over je beslist in het algemeen belang.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wordt die groep van malloten gestaag groter.

Ook de BBB en kennelijk heel veel boeren zijn inmiddels tot inzichten gekomen die ze een tijdje geleden nog niet hadden.

 

De extremistische (anti-)milieu malloten stonden op het Malieveld voor aap en bleken nog maar een handjevol. Waarvan sommigen er ook nog niet eens voor terugdeinsden de politie aan te vallen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/841311621/teleurstellende-opkomst-boerenprotest-het-malieveld-was-al-leeg

https://www.denhaagfm.nl/dhfm/4732275/boerenprotest-redelijk-goed-verlopen-malieveld-is-leeg

Uiteraard waren de uiterst rechtse FVD en Van Haga natuurlijk wel aanwezig. Maar die zijn overal aanwezig waar opgestookt kan worden met desinformatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop jij soms misschien trekkers of round-up, gerrit? Of heb je aandelen in die hoek?

Gezien je enorme en absurde verdediging van het industrieel agrarisch complex met verslaaf gemaakte boeren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...