Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

toch beter je huiswerk doen

 de 1e hit

Een exoot is een plant, dier, of een ander organisme, dat van nature niet in Nederland voorkomt.

Deze exoten komen door menselijk handelen in ons land terecht.

Het gaat hierbij niet om soorten die elders in Europa inheems zijn en door klimaatsverandering oprukken naar Nederland.

Mag je 1 x raden hoe de Japanse duizendknoop hier is gekomen.

 

Maar 20 soorten weg en 50 nieuwe soorten terug noem ik geen achteruitgang en geeft nog steeds een grote diversiteit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar 20 soorten weg en 50 nieuwe soorten terug noem ik geen achteruitgang en geeft nog steeds een grote diversiteit.

Wat er inmiddels dreigt weg te vallen door jarenlange stikstof depositie zijn de noodzakelijke organismen die ervoor zorgen dat de ecologische keten circulair blijft. Als die eenmaal verdwenen zijn krijg je automatisch de kaalslag van de soorten die hoger in de voedselketen staan.

Maar dat valt over een paar decennia ook voor de hardnekkigste ontkenner en wegkijker niet meer te verloochenen.

Misschien vanaf 2035 starten met schadeclaims en dwangsommen. Onder het motto de vervuiler betaald. Misschien dat dan het besef bij de sector indaalt dat ze al lang niet meer met natuur bezig zijn maar met vervuilende bio industrie op veel te grote schaal.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

toch beter je huiswerk doen

 de 1e hit

Een exoot is een plant, dier, of een ander organisme, dat van nature niet in Nederland voorkomt.

Deze exoten komen door menselijk handelen in ons land terecht.

Het gaat hierbij niet om soorten die elders in Europa inheems zijn en door klimaatsverandering oprukken naar Nederland.

Mag je 1 x raden hoe de Japanse duizendknoop hier is gekomen.

 

Maar 20 soorten weg en 50 nieuwe soorten terug noem ik geen achteruitgang en geeft nog steeds een grote diversiteit.

Gerrit, gerrit, hoe dom kun je zijn.....

Honderden soorten weg of op uitsterven, de diversiteit van 100 naar 25, en je bent dolblij omdat er wat nieuwe soorten komen..

Gosjemijne...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, minplus zei:

Honderden soorten weg of op uitsterven,

Onzin en zwaar overtrokken, op dit moment worden 71 soorten ernstig bedreigd en staan op de rode lijst en geen honderden.

Wat wel klopt is dat er sinds de jaren 50 zo'n 500 soorten het moeilijk hebben, maar let wel hé sinds de jaren 50 toen er nog geen megastallen en intensieve veeteelt bestond, een elektrische installatie bestond uit 1 lamp boven de tafel met een schakelaar en men nog even stil bleef staan als er een vliegtuig over kwam.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gerrit B zei:

Zijn die ooievaars dan plots wat anders gaan eten

Gezien het beleid in Nederland zullen ze vegetarisch zijn geworden😏

  • Like 1
  • Bedankt 1
  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval is er iets flink ontregelt spreek mis met de natuur waar de mens onbedacht invloed nam en neemt.

 

Een oorzaak van ziekten en allergieën is bijvoorbeeld dat er bepaalde bacteriën die resistent geworden zijn op het stuifmeel mee reizen en in ogen en neusslijmvliezen weelderig tieren (gedijen). bron https://pollennieuws.nl/post/?permalink=allergene-stukjes-bacterie-liften-mee-op-het-pollen-van-bijvoet

Ernstigere vormen tasten ook de luchtwegen en longen aan.

Niet dat het vroeger nooit voorkwam die bacteriën, maar er is een bladblazer en stofzuigerwagen cultuur die naast bacteriën en schimmels alles lekker herverdelen hetgeen eigenlijk op de grond had moeten blijven liggen. En er ligt overal afval door mensenhanden achtergelaten en door de veeteelt uitgepoept waar ook resistente bacteriën steeds meer in te vinden zijn. Omdat we decennia lang dieren met antibiotica hebben behandeld.

Daar boven op produceren we meer fijnstof dan voorheen. Ofschoon we proberen dat aan banden te leggen bij verkeer, bouw en landbouw. Al eens gezien hoeveel stof er van een tractor met gereedschap vrij komt? Retorische vraag, dat is er.

 

Natuurherstel is misschien een woord dat impliciet betekend dat we terug willen naar 1934, maar dat is niet zo en als je dat niet inziet hebben we ook helemaal geen behoefte meer om met je te debatteren. Het gaat om een evenwicht aanbrengen waarin de zieke natuur met ons erin opgenomen de kans krijgt te herstellen.

 

( p.s. de corona virussen dwarrelen net zo rond op aerosolen als bacteriën op stof en stuifmeel)

aangepast door Tonskidutch
ps

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, wanderer zei:

kort samengevat dit topic: welles-nietes

Zo is het hier altijd , wie heeft de grootste , ik weet het beter , ik krijg meer 👍, ik post veel meer , enzovoort 🤢

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou Willy, @mereltje dat lijkt zo als er twee zijn die een gedachtegang "liken" .

Maar een dooddoener van een thema dat ons allen aangaat als welles nietes betitelen met 115 pagina's is ook brutaal.

Dat we het niet eens zullen worden ook met 115 pagina's is evident.

 

Maar reageren op iemand die kolder schrijft komt dus van beide kanten. Die een reactie goed vinden en die een reactie kolder vinden.

sigaar uit eigen doos

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...