Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

kwam deze nog tegen

 

Terwijl Fransje Timmermans zijn natuurherstelwet door probeerde te drukken, vaart er hier in Nederland een boot de haven van Rotterdam binnen.
Niet zomaar een boot.
Nee. Het is het grootste containerschip ter wereld.
Het kan 24.346 containers bevatten.
Dat is een rij containers van Amsterdam tot aan achter Enschede.
Het verbruikt 270.000 liter zware stookolie per dag. Dat maakt een containerschip net zo vervuilend als tot wel 50 miljoen auto's.
De zestien grootste schepen stoten evenveel CO2-emissies uit als alle auto's op de wereld. De zeventien grootste schepen ter wereld stoten meer zwavel uit dan alle auto's ter wereld bij elkaar.
Heb ik het nog niet eens gehad over de plastic rotzooi die deze zeegigant vervoert.
Rotzooi die wij eigenlijk kunnen missen als kiespijn. Maar het is goedkoop en leuk om even te hebben.
En daarna gaat het een andere container in. De vuilcontainer!
En dan is men trots dat deze varende vuilnisbelt ons land aandoet!
Het stond in kranten, is op het nieuws en op de radio.
Om even later op diezelfde radio weer een boer voor gek te zetten door te zeggen dat men moet gaan "koekeloeren".
Met hun plastic tasjes en polyester jasjes.
Afkomstig van deze vuilnisboot uit China!
Terwijl we hier wel echte groene klasse in dit land hebben!
De meest duurzame boeren ter wereld.
Maar het grootste containerschip ter wereld, en dus ook de meest vervuilende, dat krijgt applaus.
Wil een veehouder uitbreiden van 140 naar 180 koeien?
Dan ben je ineens een megabedrijf.
En dan ben je blijkbaar ineens een milieuvervuiler.
Terwijl deze mega,- mega-, megaboot met trompetgeschal wordt binnen gehaald.
Tig vergunningen moet de boer dan extra hebben, dure Aerius berekeningen uit laten voeren, en tienduizenden euro's aan extra milieu-investeringen moet hij gaan doen om vergunning te krijgen.
Want oh!!! De "natuur" op 4 kilometer afstand zal er wel eens last van kunnen krijgen!!
Maar dit roetschip stoomt rustig onze havens binnen.
Nederlandse boeren produceren, volgens de "groene" deskundigen teveel voor de export. (Hoewel 70 % van alle hier geproduceerde voedsel gewoon binnen de 400 km van onze grens blijft, en dus bijna een streekproduct is)
En daarom vinden de groene clubjes dat we hier wel met veel minder, minimaal de helft, van de boeren toekunnen.
Maar hun t-shirt van 4 euro, geproduceert met kinderhandjes in India, kunnen ze niet missen. Net zo min als die nieuwe telefoon uit China, met zeldzame metalen uit de mijnen in Afrika!
Want ze moeten er natuurlijk wel een beetje hip en modern bijlopen tijdens al die protestacties voor het milieu!
En dus vaart deze varende zwarte rookpluim alle wereldzeeën over zodat we hier in "luxe" kunnen leven.
De dubbele moraal.
Ze halen plastic prut uit China, vliegen boontjes in uit Kenia, en klagen dan over een bruin plekje op een Nederlandse appel omdat deze bijna niet bespoten is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


32 minuten geleden, minplus zei:

Die boot is idd ook een enorm probleem.

Net als de onvoorstelbare hoeveelheden stront, pies en gif die de agro-industrie produceert en ons land kapot maakt.

 

Niet te vergeten: de Nederlandse vissers met hun sleepnetten.

Ook zo'n "vader op zoon" geval. Dat lijkt belangrijker te zijn voor velen dan de schade die ze aanrichten aan natuur voor ons nageslacht.

Maar er wordt opgekocht en gesloopt. Dat stelt me gerust. Dan maar een paar kwartjes meer voor een visje.

 

Overigens:

https://nos.nl/artikel/2485544-ministerie-waarschuwt-grondbezitters-voor-frauderende-boeren

en

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2254079/farmers-defence-force-overweegt-zelf-politieke-partij-op-te-richten

 

Hoezo "Ons wordt onrecht aangedaan"? (Veel boeren) 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb je de laatste maanden geen vis gegeten.

Die vis is niet een paar kwartjes duurder geworden maar een kilo kabeljauw filet maar liefst 7 euro per kilo.

 

Dus denk dat we er nog maar een paar varkensschuren en kippenhokken bij moeten zetten voor al die mensen die de vis niet meer kunnen betalen. 😵

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeet de schade niet dei de windmolen parken op zee veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen op zee, ook op land verstoren ze het klimaat.

Er was laatst een documentaire op dacht ik N24 die hier uitgebreider op in ging met wat voor invloed windmolens op het klimaat hadden door in sommige gebieden een overvloed aan windmolens te plaatsen.

Ik had er nooit bij stil gestaan dat dit invloed zou kunnen hebben maar zelfs de hoeveelheid neerslag verandert in gebieden met veel windmolens.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar heb je de laatste maanden geen vis gegeten.

Die vis is niet een paar kwartjes duurder geworden maar een kilo kabeljauw filet maar liefst 7 euro per kilo.

Blijkbaar dus juist wel, anders was ik namelijk niet over begonnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Dus denk dat we er nog maar een paar varkensschuren en kippenhokken bij moeten zetten voor al die mensen die de vis niet meer kunnen betalen. 😵

Dat je uitgerekend daar nog over valt.

De milieuschade ten gevolge van overbevissing. Wie betaalt die?

 

Kan trouwens niet echt vaststellen dat mensen minder vis gaan eten als ik zo om mij heen kijk. 

Supermarkten lopen top, terrassen zitten vol, lange rijen bij de visverkopers. En dan vallen over een paar kwartjes?

Een kop koffie in een restaurant is al gauw duurder dan een Hollandse Nieuwe.

Maar misschien heb jij er cijfers over?

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus als je een paar kwartjes meer betaalt mag er wel gevist worden?

Ondertussen slopen windmolens het zeeleven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Er was laatst een documentaire op dacht ik N24 die hier uitgebreider op in ging

 

Er zijn hier voldoende kennis universiteiten die zich daar mee bezig houden

 

https://www.wur.nl/nl/onderzoek-resultaten/onderzoeksinstituten/marine-research/themas/wind-op-zee/windparken-op-zee-kansen-voor-natuurherstel-en-biodiversiteit.htm

als onderdeel van deze

https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resultaten/Onderzoeksinstituten/marine-research/Themas/Wind-op-zee.htm

 

Quote

Op de funderingen van de windmolens en platforms en op stenen rondom de voeten zijn 193 verschillende soorten aangetroffen. Onder die soorten zijn mosselen, koudwaterkoralen, krabben, kreeften, kokerwormen en anemonen. Door de mens aangelegde riffen en kunstmatige ondergronden zoals staal blijken in diep water qua biodiversiteit weinig te verschillen van natuurlijke rifstructuren. Ook kunnen kunstmatige riffen ‘stepping stones’ vormen voor verdere kolonisatie van de Noordzee door soorten die gewoonlijk alleen dichtbij kustzones voorkomen.

Allemaal wel onder de premisse dat het zeewater zelf niet te warm gaat worden door de klimaatverandering want dan kunnen er ook heel giftige algensoorten opduiken.

 

En we moeten nog wat windparken aanleggen,

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzame-energie/windenergie-op-zee

om de behoefte van elektriciteit gestaag en duurzaam te kunnen invullen

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Dus als je een paar kwartjes meer betaalt mag er wel gevist worden?

 

Er wordt minder gevist dus de vis wordt duurder. Win-win voor de natuur. Maar dat begreep je vast wel. Toch? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden miljarden uitgegeven om de temperatuur hier 0,000.... minder te laten  stijgen

Een windmolenpark geeft echter tov. van geen windmolenpark 's nachts direct al een temperatuurverhoging van 0,7 graden.

 

En die 193 verschillende soorten krijg je ook als je radioactief materiaal goed verpakt in beton de zee in mikt en een paar jaar wacht, daar heb je geen windmolens voor nodig.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets verder van de kust vandaan is het principe om elke supermarkt met visproducten te voorzien gewoon ridicule. Het is het slechtst verkochte eiwitrijk stukje vlees van allemaal en gaat na de vervaldatum naar de draaiwolf voor de veeteelt en het pluimvee.

Ook daarom is vis duur als het een landelijke Supermarktprijs draagt.

Met de brandstofprijzen en loonstijgingen kom je snel op die inflatie voor vis van 50%.

 

Niet te vergeten er is ook een groot verschil tussen de viskotter en de industriële vissersvloot met diepvries verwerking aan boord.

 

Een paar vaten radioactief afval kan er ook nog bij, dan eten de visliefhebbers hun eigen bestralingstherapie.

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag 500 km door Duitsland en Frankrijk gereden.

95% van de windmolens stonden stil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...