Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, ceesv zei:

Vandaag 500 km door Duitsland en Frankrijk gereden.

95% van de windmolens stonden stil.

In Frankrijk hebben ze massaal kernenergie.  De Duitsers zijn nog met bruinkool bezig, beetje zoals wij vroeger op turf stookten; ze gaan overschakelen naar gas. Waar wij door Rutte en co tegen enorme kosten vanaf moeten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn voor windmolens net zo goed spelregels en handleidingen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze hun werk niet goed doen.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluidsoverlast/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-er-voor-het-plaatsen-van-windmolens-vlakbij-een-woonwijk

https://www.drentsemondenoostermoer.nl/slagschaduw/

Windenergie is een enorm belangrijke energiebron in Europa (en in Nederland).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ook niemand ontkennen maar milieufreaks/organisaties willen maar wat graag een eenzijdig verhaal geven.

Dat een windmolen alleen al een temperatuurstijging van 0,7 graden in de nacht veroorzaakt, de hoeveelheid neerslag beïnvloed en gewoon het milieu beïnvloed daar hoor je ze niet over.

En dan zullen sommigen wel weer zeggen waar heb je het over 0,7 graden maar die miljarden die men uitgeeft om die 0,000..... graden minder op te warmen dan?

Maar ook toen de kachel afgelopen winter een graadje lager ging klaagde sommigen al steen en been en dan is dan maar 0,3 graden extra verschil.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat zal ook niemand ontkennen maar milieufreaks/organisaties willen maar wat graag een eenzijdig verhaal geven.

Evenals de (blinde) tegenstanders van alle(rlei) maatregelen.

 

Kwestie van afwegen dus op basis van wetenschappelijk onderbouwde gegevens en feiten.

Het probleem in de hele klimaat discussie is echter dat veel tegenstanders van maatregelen de wetenschap negeren of verdacht maken. 

(Even over "eenzijdigheid" gesproken.) Omdat de uitkomsten hen niet passen, geven ze de modellen de schuld. Of komen ze met complotverhalen.  

 

De hele discussie wordt in het zwart-wit gevoerd, maar ondertussen valt toch niet (meer) te ontkennen dat allerlei wetenschappelijke voorspellingen uitkomen, de laatste tijd zelfs steeds erger dan wetenschappers zelf hadden berekend (Antartica, zeetemperatuur, rigoreuze verschuivingen klimaatzones )

En dat allemaal binnen een decennium. We zitten er dagelijks nota bene middenin: Scandinavië, de Alpen, bosbranden, massale overstromingen. Allemaal dagelijkse kost, i.p.v. jaarlijkse fenomenen.   

 

"Van alle tijden" en "de natuur herstelt zichzelf wel" zijn dooddoeners. Hebben we nu niks aan. Het wordt alleen maar erger.

Extrapoleren is geen zinloze rekenvaardigheid. Trek de lijnen van de afgelopen jaren maar door en trek je conclusies over wat ons de komende tijd te wachten staat.     

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het probleem in de hele klimaat discussie is echter dat veel tegenstanders van maatregelen de wetenschap negeren of verdacht maken. 

Denk dat je dat dan toch verkeerd ziet.

Ik laat alleen een keerzijde zien die tot op heden totaal onbelicht is gebleven zodat ook de personen die blind varen op wat "men algemeen beweerd, de wetenschap/milieuorganisaties selectief naar buiten brengt" ook deze zijde zien ipv. alles alleen maar voor zoete koek aan te nemen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gerrit B zei:

selectief naar buiten brengt

selectief lezen is ook een probleem van velen...

 

je kent de problematiek van het Kettingverhaal: Een lange zin of kort verhaaltje met details doorfluisteren in een kring mensen.

en zo is dat ook met lezen

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik laat alleen een keerzijde zien die tot op heden totaal onbelicht is gebleven zodat ook de personen die blind varen op wat "men algemeen beweerd, de wetenschap/milieuorganisaties selectief naar buiten brengt" ook deze zijde zien ipv. alles alleen maar voor zoete koek aan te nemen.

Dit bedoelde ik hierboven nou juist met "complotverhalen". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zit hier nu complot verhalen te maken????

Als de milieufreaks iets niet aanstaan dan wordt het meteen afgedaan als fabeltjes of complottheorieën.

 

Blijkbaar wel eens een windmolen gezien maar er nooit bij nagedacht wat zo'n ding verder teweeg brengt.

Dat maakt niet uit, datzelfde had ik ook maar ga je eens verdiepen in wat een enkele windmolen al als gevolg heeft op omgeving en het milieu/klimaat laat staan een heel windmolenpark, denk dat je versteld zult staan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gerrit B zei:

Blijkbaar wel eens een windmolen gezien maar er nooit bij nagedacht wat zo'n ding verder teweeg brengt.

Dat is jouw aanname. 

Bijzonder dat je dat zo klakkeloos en gemakkelijk doet. Maar het zal wel passen in je polemiek (Nog even over "eenzijdig verhaal" gesproken).

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://cdn-storage.br.de/MUJIuUOVBwQIbtCCBLzGiLC1uwQoNA4p_2ES/_-TS/_Axf5-NH571S/f2ff056c-62b5-4c2a-8361-9018c6cb6d72_C.mp4

 

voor de milieupaus, de milieukardinaal, de milieufreak, de milieubeschermers

kies maar een connotatie die je het meest woedend maakt

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

https://cdn-storage.br.de/MUJIuUOVBwQIbtCCBLzGiLC1uwQoNA4p_2ES/_-TS/_Axf5-NH571S/f2ff056c-62b5-4c2a-8361-9018c6cb6d72_C.mp4

 

voor de milieupaus, de milieukardinaal, de milieufreak, de milieubeschermers

kies maar een connotatie die je het meest woedend maakt

Gevalletje NIMBY?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

neen heb je het helemaal bekeken?

geval lobby tegen lobby en bedenkelijke bronnen

Zeker lobby tegen lobby!!  Je hebt gelijk. (waarbij OOK NIMBY toch een rol speelt, wellicht als misplaatst/misbruikt argument). Ben trouwens nog aan het kijken, dat moet ik toegeven.

Vreemd dat dan een kerncentrale wordt geprefereerd. Die afgebroken windmolen aan het begin is toch slechts een schim vergeleken met een kerncentrale plus alle toestanden eromheen.

Ja, we zijn inderdaad helaas in een loopgravenoorlog terechtgekomen. Dat zien we in NL inmiddels ook. En die beide kanten lijken onoverbrugbaar.

 

(PS: Mooie beeldkwaliteit van die reportage trouwens! Ik blijf bij het kijken ook weer genieten van het mooie land(schap) dat Duitsland heeft. Niet te missen in de mooie beelden van helaas een pijnlijke discussie...😉 Dank!)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...