Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator
2 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat we dus record op record breken. Dat zien we over de hele wereld.

Die zijn niet "van alle tijden". 

Maar niet uitzonderlijk.

In 1906 en 1947 waren er ook hittegolven in Nederland in september.

Op 5 september 1947 was het in De Bilt 32,7 graden.

 

Het compensert een relatief koude juli 2023.

Met een gemiddelde temperatuur van 18,1 graden komt juli 2023 in de lijst van warmste julimaanden ooit slechts op plaats 26 uit. 

 

Er waren er meer, maar die heeft het KNMI gewist uit de historie.

 

Een van de redenen dat het warmer wordt is dat de lucht schoner is waardoor meer zonlicht Nederland verwarmt.

Ook meer hogeluchtdruk gebieden zorgen voor een zuidelijke luchtstroming waardoor het warmer wordt.

 

Maar met stikstof heeft dit alles geen relatie.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadden we vorig jaar ook geen extreem droge zomer? en werd dat ook niet toebedeeld aan alle vervuiling?

Nu hebben we een erg natte zomer (een zomer zoals wij die in onze jongere jaren wel veel vaker hebben meegemaakt) en dit is ook weer de schuld van alle vervuiling.

Al die milieu organisaties proberen overal de vinger op te leggen, was het geen zure regen dan was het wel het ozongat en nu is het weer stikstof en CO2.

Blijkbaar is het hun verdienmodel om zo geld binnen te harken maar in feite is het allemaal natte vingerwerk en gissen zonder een echte oorzaak aan te kunnen wijzen. 

Maar "wat zou het" zolang ze maar geld krijgen voor hun idealen.

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Al die milieu organisaties proberen overal de vinger op te leggen, was het geen zure regen dan was het wel het ozongat en nu is het weer stikstof en CO2.

Blijkbaar is het hun verdienmodel om zo geld binnen te harken maar in feite is het allemaal natte vingerwerk en gissen zonder een echte oorzaak aan te kunnen wijzen. 

 

Hoog tijd dat je wat wetenschappelijk onderzoeken naleest, ozongat bijna verdwenen door minder gebruik van CFK gassen, zure regen idem dito en nu dus stikstof. Is allemaal op te lossen, als men dat wil en dat ontbreekt nu. Niet getreurd deze aardkloot zal mettertijd dat allemaal zelf oplossen, als de bevolki,g wordt teruggedrongen tot 1/4 van nu. Ik heb in elk geval al mijn steentje bijgedregen, geen nakomelingen.  ;)

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je toch ook zelf eens wat andere onderzoeken gaan lezen want dat ozongat is pas naar verwachting  in 2066 op het niveau van 1980

 

Verder even van een wetenschappelijke site geplukt

Quote

Zure regen ontstaat door onder andere zwaveldioxide, ammoniak en stikstofoxiden die de lucht worden ingeblazen door onder andere menselijk handelen.

 

Maw. als het volgens jou opgelost is dan is dat hele stikstof probleem waar ze het nu over hebben toch allemaal regelrechte onzin?

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, astro iris zei:

Hoog tijd dat je wat wetenschappelijk onderzoeken naleest, ozongat bijna verdwenen door minder gebruik van CFK gassen, zure regen idem dito en nu dus stikstof. Is allemaal op te lossen, als men dat wil en dat ontbreekt nu. Niet getreurd deze aardkloot zal mettertijd dat allemaal zelf oplossen, als de bevolki,g wordt teruggedrongen tot 1/4 van nu. Ik heb in elk geval al mijn steentje bijgedregen, geen nakomelingen.  ;)

Grote verschil is dat het ozon probleem mondiaal werd aangepakt 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het halveren van de stikstofuitstoot in 2030 is definitief van de baan.

 

Demissionair stikstofminister Christianne van der Wal (VVD) zal haar wetsvoorstel waarin dat jaartal opgenomen staat niet naar de Tweede Kamer sturen, melden Haagse ingewijden nu een Kamermeerderheid de wet niet meer zal steunen. Van der Wal zelf laat weten dat het ’niet voor de hand ligt dat de Kamer wil dat we hiermee doorgaan’.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2023 om 13:14, gerrit B zei:

Dan moet je toch ook zelf eens wat andere onderzoeken gaan lezen want dat ozongat is pas naar verwachting  in 2066 op het niveau van 1980

 

Verder even van een wetenschappelijke site geplukt

 

Maw. als het volgens jou opgelost is dan is dat hele stikstof probleem waar ze het nu over hebben toch allemaal regelrechte onzin?

Onderzoeken genoeg gelezen en die zijn meestal tegenstrijdig, naargelang de belangengroepen die ze hebben aangevraagd.  Tja laten we allen onze kop in het zand steken en alles ondergaan. Mijn nageslacht zal er geen hinder van ondervinden.;)

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Het halveren van de stikstofuitstoot in 2030 is definitief van de baan.

 

Demissionair stikstofminister Christianne van der Wal (VVD) zal haar wetsvoorstel waarin dat jaartal opgenomen staat niet naar de Tweede Kamer sturen, melden Haagse ingewijden nu een Kamermeerderheid de wet niet meer zal steunen. Van der Wal zelf laat weten dat het ’niet voor de hand ligt dat de Kamer wil dat we hiermee doorgaan’.

Goeie timing vlak voor de verkiezingen.

Zelfs d66 houdt nu niet meer vast aan die datum.

Wel grappig te zien hoe sommige politici draaien als een blad aan de boom en hierdoor door de mand vallen.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, astro iris zei:

Onderzoeken genoeg gelezen en die zijn meestal tegenstrijdig, naargelang de belangengroepen die ze hebben aangevraagd.

Dat is helaas vaak zo met onderzoeken en wetenschappers.

Niet voor niets is er het gezegde wiens brood men eet diens woord men spreekt.

 

Maar zou jij een duur onderzoek uit laten voeren als het resultaat is "joh je verkoopt onzin" ?

Maar ook zou je als wetenschapper een zwaar gesubsidieerd onderzoek uit voeren en vervolgens tegen de geldschieter zeggen dat er niets van klopt?

In de ideale wereld zou het wel zo moeten zijn maar de praktijk is anders.

 

Dus de opdrachtgever laat het onderzoek zo uitvoeren dat ze vrijwel zeker weten dat het in lijn ligt met wat ze zelf vinden en de onderzoeker zal met een rapport komen wat zoveel mogelijk in lijn ligt met wat de opdrachtgever als uitkomst wil. Daar blijven altijd zaken in een grijs gebied achter waar de opdrachtgever geen belang bij heeft en de onderzoeker uit het officiële onderzoek laat om zo nog weer een keer een onderzoek voor deze opdrachtgever uit te kunnen voeren.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...maar dat zie je verkeerd, dit gaat alleen maar over belastingen.

Onderzoekers die milieuzaken onderzoeken zijn allemaal zonder uitzondering goudeerlijk en verkondigen alleen maar de echte waarheid zonder zich te laten beïnvloeden door opdrachtgevers of geldschieters  🤢

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Dat is helaas vaak zo met onderzoeken en wetenschappers.

Niet voor niets is er het gezegde wiens brood men eet diens woord men spreekt.

 

Maar zou jij een duur onderzoek uit laten voeren als het resultaat is "joh je verkoopt onzin" ?

Maar ook zou je als wetenschapper een zwaar gesubsidieerd onderzoek uit voeren en vervolgens tegen de geldschieter zeggen dat er niets van klopt?

In de ideale wereld zou het wel zo moeten zijn maar de praktijk is anders.

 

Dus de opdrachtgever laat het onderzoek zo uitvoeren dat ze vrijwel zeker weten dat het in lijn ligt met wat ze zelf vinden en de onderzoeker zal met een rapport komen wat zoveel mogelijk in lijn ligt met wat de opdrachtgever als uitkomst wil. Daar blijven altijd zaken in een grijs gebied achter waar de opdrachtgever geen belang bij heeft en de onderzoeker uit het officiële onderzoek laat om zo nog weer een keer een onderzoek voor deze opdrachtgever uit te kunnen voeren.

Hier ben ik volledig mee eens. Ook op andere vlakken, onderwerpen en politiek gezien, is dit al lang zo.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...