Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, ceesv zei:

Geen idee, is iets van een club die zich RIVM noemt.

 

image.png

 

image.png

Zou kunnen kloppen.

 

In de corona-tijd had je een volledig waanzinnige nep RIVM-site waar de grootste waanzin verkondigd werd.

(Ex)vrienden zijn daar volledig ingestonken en dachten dat het RIVM dit soort waanzin verkondigde.

Het is me niet gelukt ze duidelijk te maken dat dit niet het echte RIVM was.

Hoe is het deze keer?

Want het is overal prima en op een paar plekjes een klein beetje minder, daar gelooft toch geen hond wat van.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
12 minuten geleden, minplus zei:

Het is me niet gelukt ze duidelijk te maken dat dit niet het echte RIVM was.

Hoe is het deze keer?

Want het is overal prima en op een paar plekjes een klein beetje minder, daar gelooft toch geen hond wat van.

Ze ziin het toch echt.

image.png

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit meetpunt ligt op 4 km afstand van de grootste stikstof uitstoter in Nederland, Rockwool in Roermond.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet ook naar de rekenmodellen kijken, die laten de werkelijkheid zien.😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over klimaat wappies gesproken. 😵

Vertrouwen zelfs de site van het RIVM niet meer maar zodra iemand anders een tegen geluid laat horen en met cijfers aankomt die wat anders uitwijzen dan klopt het bij voorbaat niet, is het onbetrouwbaar en moet alles eerst tot 10 cijfers achter de komma uitgezocht zijn.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kaart laat het moment van de dag zien, de onderliggende grafieken het verloop op de dag.

Het gehele stikstof beleid wordt bepaald door rekenmodellen, niet door meetwaarden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theparasol zei:

De BBB wil bestuurders die "met de poten in de klei" staan.

Alsof je dan opeens wel de juiste beslissingen kunt nemen voor Jan en Alleman.

Sterker nog:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5405847/van-der-plas-bij-lezing-onderbuikgevoelens-zijn-ook-gevoelens

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

Zoals ik al zei, niks aan de hand.

Waarbij het meetnet als het al een betrouwbare site zou zijn het alleen over NO2 heeft. En op welk moment van de dag?

er worden niet op alle meetstations ( die je op de kaart kan vinden) ook die NO2 en NO metingen verricht, de zogenaamde buisjes die elke 4 weken vervangen worden leveren dus geen dag en of uur waarden. Dus dat inzicht ontbreekt. Bovendien staan de luchtsnuivers op maximaal 2 meter hoog en vangen dus niet alle uitstoot op. Zeker niet die van Rockwool. Daar moeten andere meet methoden voor aan te pas komen die TAUW bijvoorbeeld op verzoek en tegen betaling aanlevert.

Overigens de bekende smog alarmering voor het giftige Ozon tijdens hittegolven is ook al weer enkele jaren geleden. Terwijl dat juiste afgelopen week extreem heftig was betreffende de luchtvervuiling die niet verdund werd en boven ons land bleef hangen.

 

Mensen met longaandoeningen zullen het gemerkt hebben.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een lucht aanvoer van over Frankrijk (volgens dit kaartje) zou de vervuiling boven Belgenland dus uit Frankrijk moeten komen, terwijl dat land door al zijn kerncentrales als een van de schoonste van Europa bekend staat.

Zou dus ook nog kunnen dat de Walen in België allemaal nog steenkool aan het stoken zijn maar met dit warme weer lijkt me dat ook niet echt voor de hand liggend.

Opvallend is wel de strook over Nederland ter hoogte van Utrecht, hoe kan daar nu zoveel vervuiling zijn terwijl dit boven het natuurgebied de Veluwe is?

Zouden al die wilde varkens die daar rondlopen dan zoveel vervuiling veroorzaken?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geplaatste kaartje is exemplarisch voor de stilstaande lucht boven Nederland en België de laatste afgelopen week.

Bijna geen wind en veel te veel verkeer, vooral naar de stranden en badplaatsen.

Ik kijk er elke dag naar omdat ik dan te weten kom of ik mij buiten kan inspannen of beter thuis moet blijven wegens m'n aandoening.

 

Het gaat al lang niet meer over de varkens in Brabant. Het gaat ook over onwetende mensen die tijdens een hittegolf toch de vervuilende auto nemen om aan een strand te gaan legge en 's avonds lekker barbeknoeien.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het gaat ook over onwetende mensen die tijdens een hittegolf toch de vervuilende auto nemen om aan een strand te gaan legge en 's avonds lekker barbeknoeien.

We kunne ook met zijn allen in de tunnelbak op de A12 gaan zitten om kumbaja te zingen. Daarbij zijn de (meetste) auto's volgens de Europese normen qua uitstoot dus kunnen ze niet zo vervuilend meer zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...