Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
21 minuten geleden, Eduard07 zei:

Een weide zonder koeien ook. En een weide zonder boeren nog meer.

Tja, al eens erover nagedacht hoe een weide eruit ziet zonder boer.

Na 5 jaar zie je een verwilderd bos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, ceesv zei:

 

Na 5 jaar zie je een verwilderd bos.

Puur natuur!  Alom gewaardeerd door flora en fauna die door het boerenbedrijf zijn gemarginaliseerd.

https://nos.nl/regio/noord-holland/artikel/492948-wie-vervuilt-het-water-boeren-pleiten-onschuldig-en-protesteren-bij-waterschap

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Tja, al eens erover nagedacht hoe een weide eruit ziet zonder boer.

Na 5 jaar zie je een verwilderd bos.

Weiden stonden lang geleden, met boer, vol vele soorten grassen en bloemen en de koeien produceerden een mix van vlaai en drollen. En leefden lang.

Niks bos.

Nu hebben ze 1 soort gras als ze al buiten kunnen lopen en zijn permanent aan de diarree.

Arme dieren.

Met een kort onaangenaam leven.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Tja, al eens erover nagedacht hoe een weide eruit ziet zonder boer.

Na 5 jaar zie je een verwilderd bos.

 

13 minuten geleden, Eduard07 zei:

Puur natuur!  Alom gewaardeerd door flora en fauna die door het boerenbedrijf zijn gemarginaliseerd.

https://nos.nl/regio/noord-holland/artikel/492948-wie-vervuilt-het-water-boeren-pleiten-onschuldig-en-protesteren-bij-waterschap

Ik weet niet wat jullie gerookt hebben maar over 5 jaar zie je geen weide meer maar zonnepanelen

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mojo zei:

 

Ik weet niet wat jullie gerookt hebben maar over 5 jaar zie je geen weide meer maar zonnepanelen

Ik heb niks gerookt, maar jij misschien wel? Snap niet waar je die onzin vandaan haalt uit mijn opmerking.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb vandaag ruim 50 km gefietst door het groene hart en heb bij boerderijen borden zien staan met teksten dat de zon op het dak moet schijnen en de weilanden groen moeten blijven.

De dreiging van zonnepanelen is reëel. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Een weide zonder koeien ook. En een weide zonder boeren nog meer.

Deze weide gaat worden opgekocht en volgebouwd.

 

Nee dan liever een weide met dieren dan een wijk met nog meer mensen die ons nu al overvolle stroom-en waternetwerk overbelasten.

 

 

Op 29-2-2024 om 12:02, gerrit B zei:

Wanneer wordt er nu eindelijk eens een keer iemand wakker?

Wat waren de berichten na een poosje corona wereldwijd?

De zeeën waren schoner, de lucht was veel blauwer, zelfs in steden werd het water in de grachten helderder, dolfijnen in gebieden waar je ze normaal niet zag, de donder rode vlekken rond luchthavens waar veel stikstof werd uitgestoten waren nagenoeg geel geworden, enz.

En waarom?

Vliegtuigen mochten niet vliegen en het toerisme werd lam gelegd terwijl de boeren gewoon door produceerden.

Meteen alle problemen opgelost.

Dan moet je toch met je gezonde verstand een conclusie kunnen trekken en het probleem niet grotendeels alleen maar bij 1 partij neer gaan leggen lijkt mij?

 

Gezond verstand ontbreekt het helaas aan 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-2-2024 om 12:30, Tonskidutch zei:

 Ondanks het gebruik van monster tractoren die als moordwapen op een intimiderende manier gebruikt worden.

 

 

 

Nou nou, moordwapen ?

 

Weet niet wat jij gerookt hebt maar t moet goed spul zijn 😃


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Gerard 76 zei:

Deze weide gaat worden opgekocht en volgebouwd.

 

Nee dan liever een weide met dieren dan een wijk met nog meer mensen die ons nu al overvolle stroom-en waternetwerk overbelasten.

De nieuwbouwplannen met die idiote aantallen zijn volledig onrealistisch. Al jaren. Je kunt niet alle open gebieden volbouwen.

Sterker nog: inbreiden kan ook niet overal.

Ook een (weer) nieuw kabinet gaat dat m.i. niet oplossen. Simpelweg doordat je geen anderhalve liter krijgt in een literfles.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Gerard 76 zei:

Nou nou, moordwapen ?

 

Ik heb meermalen meegemaakt dat tractoren mensen (en kinderen) overreden op boerenbedrijven. De een levenslang invalide, de ander (kind) dood.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

over 5 jaar zie je geen weide meer maar zonnepanelen

Wel eens over de A15 van Nijmegen richting Rotterdam gereden?

Moet je eens kijken hoeveel groen daar aan de rechterkant is opgeofferd voor zonneweiden.

Ik reed daar laatst en dacht van "hé hoe hebben ze daar zo snel zo'n grote plas water weten te maken" bleek het de schittering van de zon op de zonnepanelen te zijn en dan heb je het over een zonneweiden van vele tienduizenden vierkante meters.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een paar informatieve video's => https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/tags/stikstof

 

Quote

Verder ziet het CBS wel dat belangrijke bronnen van stikstof in de landbouw afnemen. Er werd minder krachtvoer gebruikt en ook was er minder stikstof via kunstmest dan in 2021. Dit laatste komt waarschijnlijk door de gestegen prijs van kunstmest, mede veroorzaakt door gestegen gasprijzen.

Ook kwam er minder stikstof uit de veestapel. Het aantal varkens en kippen is afgenomen. Daarnaast scheidde rundvee minder stikstof uit door een andere samenstelling van het ruwvoer.

 

kijk je kan dus wel iets hè

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

Ik heb niks gerookt, maar jij misschien wel? Snap niet waar je die onzin vandaan haalt uit mijn opmerking.

Wellicht in jouw omgeving nog niet zichtbaar maar rondom Nijmegen zie je de weilanden veranderen in zonnepaneelparken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...