Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Denk je dat er een complot aan de gang is en boeren heimelijk onteigend worden door energiepark beleggers?

 

Als ik landbouwgrond kan verkopen aan beleggers doe ik dat natuurlijk liever dan uitgekocht worden door de staat.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Denk je dat er een complot aan de gang is en boeren heimelijk onteigend worden door energiepark beleggers?

Ik denk dat de boer gewoon aan het rekenen is geslagen. Wellicht levert 1Kw stroom meer op dan 1 liter melk.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mojo zei:

Wellicht in jouw omgeving nog niet zichtbaar maar rondom Nijmegen zie je de weilanden veranderen in zonnepaneelparken.

Heeft nog steeds niks met mijn link hierboven te maken:

https://nos.nl/regio/noord-holland/artikel/492948-wie-vervuilt-het-water-boeren-pleiten-onschuldig-en-protesteren-bij-waterschap

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Gerard 76 zei:

Deze weide gaat worden opgekocht en volgebouwd.

 

Nee dan liever een weide met dieren dan een wijk met nog meer mensen die ons nu al overvolle stroom-en waternetwerk overbelasten.

Jij zegt het! 

Die idiote bouwplannen vanuit Den Haag zijn stuk voor stuk onuitvoerbaar.

Om heel veel redenen, maar het stroomnet kan het sowieso niet aan:

https://www.rtvnoord.nl/economie/1169971/nieuwe-supermarkt-eelderwolde-kan-niet-open-door-gebrek-aan-stroom

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

tja die hele stikstof ed. interesseert de meesten toch geen ene zier.

Ja natuurlijk zijn we voor een gezond klimaat en moet een ander al die stikstof uitstoot beperken maar als het op ons zelf aankomt??????????

 

aantal vakantieboekingen naar zonnige gebieden met 87% gestegen

 

En dan stappen we gewoon in 1 van het meest vervuilende vervoer nl. het vliegtuig voor die o zo nodige vakantie.

Maar dan hoor je niemand over hoe vervuilend die vakantie dan wel niet is en is het alleen maar halleluja voor de vakantie aanbieders en poten we hooguit wel weer ergens een boom ter compensatie. 🤢

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

tja die hele stikstof ed. interesseert de meesten toch geen ene zier.

 

Het negeren en oninteressant vinden is sinds 2008 een maatschappelijk probleem geworden mede door beïnvloeding van al onze media.

Het jaar 2008 toen bleek dat er al jaren een holle economie bestaat, zonder ook maar een waarde welke die economie met kapitaal dekte.

"de Hypotheek Crisis"

 

Het verschil met die crisis van destijds is dat je een vastgoed object kunt zien en stikstof zie je niet. Zo eenvoudig is het.

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de boeren helemaal niet weten wat hun veeteelt, akkerbouw, landbouw en afvalverwerking als ook de meststoffen fabriek en de chemische pesticiden leveranciers met zich brengt en daarom is er geen schuld toe te kennen aan de boer maar wel bewijslast. Nogmaals polariseren heeft op dit topic helemaal geen zin meer.

Boeren zijn harde werkers die een schouderklopje verdienen ondanks het blok aan hun been, van banken, hypotheken en farmaindustrie.

 

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is een verhelderend boek, "De stikstof Fuik". van Arnold Jaspers, een wetenschapsjournalist.

 

Nederland heeft de stikstofcrisis zelf gecreëerd.

In Europa speelt stikstof verder geen rol, behalve in Vlaanderen .

Sommige delen van Duitsland en Italië kennen een hogere stikstofuitstoot

De EU schrijft de lidstaten voor om te streven naar 'een goede staat van instandhouding' van hun natuurgebieden.

De invulling hiervan wordt aan de lidstaten zelf overgelaten.

 

Nederland richt zich hierbij met name op stikstof, terwijl veel landen niet eens stikstof rapporteren.

Jaspers bekritiseert ook de strikte grenswaarde van 0,07 gram stikstof per hectare per bedrijf per jaar in de omgeving van kwetsbare natuur,  die met één vogelpoepje al overschreden kan worden.

Duitsland (300 gram stikstof per hectare per jaar) en Denemarken (700 gram stikstof per hectare per jaar) hanteren grenswaarden die aanzienlijk hoger liggen.

 

 

Er is ondertussen steeds meer bewijs, dat de aangenomen rekenmodellen niet kloppen, en dat de invloed van stikstof op de omgeving veel geringer is als gedacht.

De denkbeeldige grens van 25 km t.o.v. natuurgebieden en stikstof bronnen blijkt geen stand te houden.

 

Jaspers heeft ondertussen nog een boek gepubliceerd, de "klimaat optimist", ik heb dat boek ondertussen besteld.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Het is juist makkelijk om de boeren de schuld te geven😉

 

Bron RIVM

 

Wie betaalt het RIVM?

 

Juist

 

Wie betaalt die bepaalt.

Zo is het: eindelijk eens feiten zonder de gekleurde bril van de agri industrialisten!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...