Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Con zei:

Hier moet ik even een stokje voor steken. Ik ben omringd door grasland . Als daar gegierd wordt dan heb ik zeker 2 a 3 dagen geen deodorant meer nodig.

En dat wordt echt geïnjecteerd.

nu alleen 2 a 3 dagen geen deo, voor het injecteren was het eerder 2 a 3 weken met een gasmasker op, dus wel een hele verbetering.😁

Ik woon/woonde op goed 400m afstand van gras en mais (wordt nu hutje/mudje volgebouwd met woningen) en na het uitrijverbod zonder injecteren of direct onderwerken was er nog wel iets te ruiken maar de wekenlange enorme stank van daarvoor was wel verleden tijd.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, gerrit B zei:

 

En de afname van vogels heeft totaal helemaal niets te maken met de gekke vogelziekte (vogelgriep) en alleen maar met stikstof 🥴

Toch wel een beetje eenzijdige informatie.

Bijzonder dat je harde, wetenschappelijke informatie gebaseerd op lange-termijn observaties en harde cijfers zomaar afdoet met een zelfbedacht, hier ter plekke uit de mouw geschud verzinsel over vogelgriep. En dit zonder enige onderbouwing.

 

Over eenzijdigheid gesproken.

Excuus, maar je lijkt Trump wel. ("Could be China, could be Russia, could be anyone."  terwijl de harde bewijzen op tafel lagen.)

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, gerrit B zei:

 

En de afname van vogels heeft totaal helemaal niets te maken met de gekke vogelziekte (vogelgriep) en alleen maar met stikstof 🥴

Toch wel een beetje eenzijdige informatie.

Wat is je bron voor "vogelgriep" als oorzaak?  

image.png.9c26e3c54e31ea7dc9d92520e2f27b69.png

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/collectie/13901/artikel/2439343-lto-brengt-vrijdag-boodschap-namens-boeren-over-aan-kabinet

 

Alle opties liggen op tafel zeggen ze! Dat is wel raar als het gesprek nog moet plaatshebben. Dus dat wordt een "neen" tegen kabinet en Remkes vermoed ik zo.

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
36 minuten geleden, Eduard07 zei:

Bijzonder dat je harde, wetenschappelijke informatie gebaseerd op lange-termijn observaties en harde cijfers zomaar afdoet met een zelfbedacht, hier ter plekke uit de mouw geschud verzinsel over vogelgriep. En dit zonder enige onderbouwing.

 

22 uren geleden, Eduard07 zei:

Mogelijk leidt teveel stikstof indirect tot afname van de kwaliteit en de kwantiteit van het voedsel. Onderzoek op de Veluwe lijkt dit te bevestigen.

 

Harde wetenschappelijke informatie?

 

ja... ja..

 

Ook zo maar een mening, of harde bewijzen?

Die vogels zijn onderzocht en gestorven aan vogelgriep.

 

Komen we ooit nog van de (hoogpathogene) vogelgriep af? De ziekte, bepaalde varianten tenminste, is zo wijd verspreid in Nederlandse dat er eigenlijk geen moment meer is dat ze niet ergens rondwaart. Het virus lijkt al bijna ‘endemisch’. Toch zegt professor Arjan Stegeman van Universiteit Utrecht dat het voor die conclusie nog te vroeg is.

Het seizoen begon op 20 oktober met de vondst van hoogpathogeen virus (H5N8) in twee zwanen in Utrecht. Daarna zijn er overal in Europa dode vogels gevonden met verschillende, aan elkaar verwante virusvarianten. In Nederland is het gevonden bij verschillende watervogels, roofvogels, meeuwen en zelfs bij vossen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ceesv zei:

 

 

Harde wetenschappelijke informatie?

 

ja... ja..

 

Ook zo maar een mening, of harde bewijzen?

Die vogels zijn onderzocht en gestorven aan vogelgriep.

 

Ceesv, de wetenschappers hebben een conclusie getrokken (Doen ze altijd met enige reserve, maar desalniettemin!.), en jij geeft er een slinger aan alsof het niet meer is dan een hypothese losse flodder?

 

Ja ja....

Wetenschap = losse pols? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op de aangedragen informatie.

 

Is vogelgriep wel of niet een factor in de vogelstand.

Je werpt Gerrit voor dat hij dat uit zijn duim zuigt, maar een onderbouwing ontbreekt.

Stop eens vanuit emotie allerlei ongefundeerde aannames te posten maar verdiep je eens in de materie.

 

De aanname dat stikstof de oorzaak is voor vogelsterfte heeft geen onderbouwing.

 

Dat is het hele probleem met de stikstof discussie, gebaseerd op een rammelend rekenmodel waarvan aangetoond is dat het onjuiste informatie geeft en een stikstof norm die met de natte vinger bepaald is, of een ambtenaar de de komma 2 plaatsen verkeerd heeft gezet.

 

Het wordt tijd dat men terug gaat naar de basis en de huidige plannen in de prullenbak gooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op de aangedragen informatie.

 

De aanname dat stikstof de oorzaak is voor vogelsterfte heeft geen onderbouwing.

 

Dat is het hele probleem met de stikstof discussie, gebaseerd op een rammelend rekenmodel waarvan aangetoond is dat het onjuiste informatie geeft en een stikstof norm die met de natte vinger bepaald is, of een ambtenaar de de komma 2 plaatsen verkeerd heeft gezet.

 

Het wordt tijd dat men terug gaat naar de basis en de huidige plannen in de prullenbak gooit.

Bijzonder dat je een vogelgriepverhaal uit de mouw schudt als vaststaand feit en zomaar beweert dat er niks klopt van wat er tot nu toe op basis van lange-termijn waarnemingen door wetenschappers is vastgesteld.

Daar ga jij namelijk niet op in. Integendeel. de facto noem jij het stikstofverhaal een hoax. 

 

Jouw aannames zijn nergens op gebaseerd behalve je rotsvaste overtuiging dat de wetenschap geen goed verhaal heeft.

Waar zijn die harde gegevens van Gerrit en jou over die vogelgriep impact en niet stikstof? Ik lees ze graag even.

 

Heb je het door mij hierboven gegeven artikel over de vogelstand trouwens wel gelezen? Je gaat er namelijk niet op in, maar vervalt in jij-bakken.

Er zijn in het artikel onderbouwende argumenten genoemd over de invloed van stikstof op de vogelstand. Om de donder geen losse flodder.

 

Probeer trouwens je reactie deze keer zakelijk te houden en mijn persoon erbuiten te laten. Dat vind ik nogal zwak overkomen.

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Wat is je bron voor "vogelgriep" als oorzaak? 

niet één maar Google vol

dode vogels Waddenzee

 

Ook een paar weken geleden een reportage op TV waar ze alle dode vogels aan het opruimen waren en een

reportage RTV noord

 

Maar dat is natuurlijk niet keihard wetenschappelijk bewijs.

Als er 1 zegt dat het aan stikstof ligt dan blaat de rest zo iemand gewoon na🥴

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog een oorzaak voor vogelsterfte!

 

Natuur in nood door invasieve exoot

 

Schiermonnikoog, een bedevaarts- en toevluchtsoord voor menig vogelaar en vogelsoort dat begin deze eeuw werd aangewezen als beschermd natuurgebied onder zowel het Ramsar verdrag als de Habitatrichtlijn. Toch vallen op dit eiland ieder jaar 6.000 vogels, inclusief 25% van de broedende vogelpopulatie, ten prooi aan dit roofdier. Op Texel doodt het jaarlijks in totaal 50.000 dieren en daarom is op beide eilanden overgegaan tot actie. Helaas beperkt het jachtgebied zich niet enkel tot de Waddeneilanden. Onduidelijk is om hoeveel slachtoffers het gaat. Bioloog en auteur Koos Dijksterhuis stelt dat er ieder jaar 100 miljoen vogels worden gepakt door deze uitheemse carnivoor terwijl Ykje Vriesinga, column NRC-redacteur, beweert dat het om slechts 17 miljoen vogels gaat. Desalniettemin vertaalt de laagste schatting zich naar 32 vogels per minuut volgens prof. dr. ir. Chris Smit, associate Professor in Ecologie en Natuurbeheer aan de Rijksuniversiteit Groningen. Het gevaar dreigt echter niet slechts voor vogels – ook zoogdieren, reptielen, amfibieën en ongewervelden staan op het menu. Niets is veilig en jaarlijks doodt deze predator waarschijnlijk 141 miljoen dieren. 

 

Bron: https://nilsnetherlands.org/2022/05/18/nils-talks-natuur-in-nood-door-invasieve-exoot/

 

Maar ja, Stikstof moet wel de oorzaak zijn, het heeft op facebook gestaan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is dus aangaf

20 minuten geleden, gerrit B zei:

Als er 1 zegt dat het aan stikstof ligt dan blaat de rest zo iemand gewoon na

 

en dat terwijl om ons heen de vogels bijna uit de lucht vallen en 100.000en kippen ed. geruimd moeten worden door vogelgriep.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er nu 100.000 kippen geruimd worden of geslacht worden voor jou Saté is weinig relevant voor de discussie.

Het is wel relevant voor de manier waarop wij met pluimvee omgaan in het algemeen.

 

En dat is gewoon een broedmachine voor het "nut van de vleesproductie" en voor diverse ziekten is het tegelijk ook een broedhaard.

Waarom denken jullie dat er zoveel medicamenten en antibiotica in het kippenvoer bijgemengd word.

 

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Waarom denken jullie dat er zoveel medicamenten en antibiotica in het kippenvoer bijgemengd word.

Dan word het tijd dat ze er iets in doen tegen de vogelpest

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...