Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

Maar wil je nu het Indiase klimaatproblemen minimaliseren? 

Lees dit eens.

En ja, ik ken de Indiase stand van zaken van zeer dichtbij. De extremen ook daar nemen rap toe. Ook dit jaar weer.

Europa moet landen als India meer helpen bij klimaatproblemen - RaboResearch (rabobank.com)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
14 minuten geleden, Eduard07 zei:

En ja, ik ken de Indiase stand van zaken van zeer dichtbij.

Heb je er ook jaren gewerkt?

 

De 7 klimaat zones in India zijn altijd al extreem geweest, het land en de inwoners gaan daar prima mee om.

Je moet je alleen aanpassen aan de lokale omstandigheden.

Ik heb er sterke Nederlandse monteurs in 2 uur om zien vallen, die wel even het Nederlandse tempo bij hun werkzaamheden wilde laten zien aan die langzame Indiërs.

 

Men zou eens moeten stoppen met elke keer weer extreem te roepen, het klimaat verandert doorlopend dor de eeuwen heen, daar verandert de mens niets aan, hoeveel geld ze er ook tegenaan gooien.

 

De natuur en mens past zich prima aan het heersende klimaat aan, dat betekent dat de vegetatie door de jaren heen verandert.

 

Stukje geschiedenis.

 

Middeleeuwen

Later in de Middeleeuwen verspreidde de wijnbouw zich ook over andere delen van Nederland. Dit was het gevolg van het relatief warme klimaat in die tijd waarvan de druiventeelt profiteerde.

In de veertiende en vijftiende eeuw waren de heuvels rond het Maasdal en Geuldal grotendeels begroeid met wijnranken en was de Nederlandse wijnbouw op zijn hoogtepunt. Dit werd snel anders nadat de wijnbouw concurrentie kreeg van bier. Doordat men hop begon toe te voegen aan bier werd dit langer houdbaar en beter van smaak en begon de bierconsumptie het te winnen van de wijnconsumptie.

Na 1540 veranderde ook het klimaat in Nederland, het werd kouder en vanaf 1590 kwamen we in een zogenaamde Kleine IJstijd. Hierdoor en mede ook door vernielingen tijdens de Tachtigjarige Oorlog, werd de wijnbouw in Nederland gedecimeerd.

 

Limburgse wijnen!

 

Het wordt dus hoog tijd dat het in Nederland warmer wordt zodat de wijnbouw weer kan terug keren.

Ik heb het al vaker gezegd, het is maar net waar je het benchmark zet.

 

Tijdens mijn werk in India heb ik nooit iemand over stikstof horen praten.

Daar kent men dat probleem niet!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu nog steeds top

Wijn van de Rivaner druif bijvoorbeeld

Hoeve Nekum / Maastricht 1988

Apostel Hoeve Maastricht 1970

 

terug naar stikstof, ook zij zullen blij zijn dat de ENCI (eerste Nederlandse Cement Industrie) compleet gestopt zijn op de Sint Pietersberg

die mochten alweer 20 jaar langer door pruttelen van onze regeringen!!!!!!!

 

 

p.s. de oude EnCi groeve heeft nog een herbestemming nodig

(in Amsterdam heb ik aan de Westergasfabriek meegewerkt, investoren gezocht 😉)

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

minder ruzie maken met India dan waren ze nu ook een rijk land geweest

 

Beter formuleren misschien?

Dus India is wel "rijk"? Welke andere landen wou je Pakistan dan mee vergelijken?

 

Nee. Pakistan geeft andere rijke landen de schuld van hun problemen.

Dus beter je eigen linkjes lezen!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Briefje van Jan.

 

Klik.

 

Steeds meer mensen in ons land redden het niet meer.

Ze staan de komende winter voor de keuze, honger of kou!.

Of allebei.

 

Het wordt tijd dat het landsbestuur zich bezig gaat houden met echte problemen, stikstof is dat niet in de wereld, alleen Nederland ligt er wakker van.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Ze staan de komende winter voor de keuze, honger of kou!.

Of allebei.

En we hebben al zulke koude winters in Nederland met elk jaar barre 11-stedentochten..... 

27 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dus beter je eigen linkjes lezen!

In hokjes duwen ben je wel goed in.

 

Wie beweren er nog maar dat ons stikstofprobleem van over de grens komt? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman de mensen moeten niet wonen, die willen wonen!

 

Vergeleken met enkele landen waar ik eerder was is bijvoorbeeld de gemiddelde reistijd voor Commuters / Pendelaars 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. London een drama en dat in overvolle treinen, bussen of in de file ( was je al eens in Los Angeles? )

 

Veel mensen willen die tijd voor hun leven terug hebben en zoeken dus woningen (en scholen voor de kids) nabij hun werkplek op fietsafstand zonder oude ronkende diesels in de binnenstad. Massa's voorbeelden in Amsterdam (Funen, Borneo, Java, Houthavens, Ijburg)

 

Dus er is naast landbouw, industrie, wonen en autowegen ook nog een plukje natuur. Dat allemaal samenbrengen op een zinvolle wijze is naar de klote geholpen toen planologie en stedenbouw slaapsteden ontwierp en verkeersinfarcten voorgeprogrammeerd waren. De woningbouw een verdienmodel werd voor beleggers en pensioenfondsen. Echter Ben Zien was goedkoop dus nog wat asfalt door het land knallen en gaan.

 

Willen we alles of willen we wikken en wegen wat goed is voor onze toekomstige generaties?

 

aangepast door Tonskidutch

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Willen we alles of willen we wikken en wegen wat goed is voor onze toekomstige generaties?

 

Dit lijkt me nu juist waar in feite de discussies over gaan en waarover schier onoverbrugbare zienswijzen zijn ontstaan m.b.t. klimaat en natuur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ceesv zei:

Steeds meer mensen in ons land redden het niet meer.

Ze staan de komende winter voor de keuze, honger of kou!.

Of allebei.

 

Uiteraard is dat ook mijn zorg hoe het gaat uitpakken voor mij.

Maar als jij (doe je vaker) stelt dat de natuur en de mens zich aanpassen aan de omstandigheden dan is het nog geen 1700 jaar geleden dat de grote volksverhuizing op gang kwam en er een complete wijziging kwam in de machtsorde in Europa met veel dood en verderf. Die stammen destijds vluchten en rennen over de grenzen van die gevestigde orde richting zuiden. Ze passen zich dus aan met betrekking tot de natuur. Momenteel komen ze richting noorden voor betere omstandigheden.  Ja ze ( de vluchtelingen ) hebben niet goed nagedacht we zijn bijna bankroet hier dus waarom kom je in gods naam.

 

En die grote trol Poetin komt richting westen.

 

Laten gebeuren? Eventueel ook noch Russisch orthodox worden in plaats van islamitisch?

 

Na deze winter is het hele stokje dat Poetin gebruikt om ons te mishandelen, helemaal weg. *** Vandaar dat hij nu nog acties start om meer ellende te veroorzaken met meer huurlingen en atoom kerncentrales op scherp stellen. (een energie bron waar overigens sommigen van ons weer heel overwogen naar kijken)

 

Stikstof is ook een probleem, neemt niet weg dat we daarvoor niet kunnen verhuizen als volk.

*** kijk oog hart aber fair maandagavond

 

aangepast door Tonskidutch

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wie beweren er nog maar dat ons stikstofprobleem van over de grens komt? 

 

Kan het ook zijn dat er helemaal geen stikstofprobleem is? En dat als die er wel zou zijn dat we dan niet een paar veel belangrijkere zaken hebben op te lossen? En één van die problemen komt inderdaad van over de grens. Oh nee, die hebben we niet meer.

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie er werd eerder deze week voorgesteld in de betere media dat men nu eens echt gaat meten zoals in het Schotland al twee jaren lang gebeurde. NIKS OP TEGEN.

Feiten en meetgegevens.

 

Het kabinet Rutte IV is echter incompetent gebleken en was op vakantie.

Dat er steeds minder geloof is in dit Kabinet is niet uit de lucht gegrepen, maar de voorwaarden komen uit de Europese hoek, die wel een herinnering hebben aan.............

 

Eindelijk meten, zo nu nog beëdigde mensen vinden. Tijd tot 2030 genoeg dus.

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik gevoeliger zijn voor het begrip dierenwelzijn dan voor het begrip stikstof probleem. Ik kan mij niet voorstellen dat er enig welzijn is als je in zo'n megastal een unit bent, die niet mag bewegen, als onderdeel van een productieproces

Ik zou er wel voor zijn om daar wat aan te doen, waarbij de maatregelen wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met die om het "stikstof probleem" op te lossen. Het zou dan in ieder geval de richting uitgaan van schaalverkleining en meer bio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...