Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Tonskidutch zei:

net ontdekt

kabinet lag weer fout met de bouwvrijstelling, over uitblinken gesproken.

 

Nog veel leuker is dat hiermee niks meer mogelijk is. Geen uitbreiding stroomnet, geen nieuwe windmolens (hoera!), geen andere verduurzamingsprojecten. Dus ook geen projecten die stikstofuitstoot zouden moeten verminderen.

 

Zoals ik eerder in een ander topic opmerkte, dit land is stuk!

  • Like 2
  • Bedankt 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen gaat in alle ons omringende landen het leven gewoon door.

 

Alleen in Nederland speelt dit stikstof dossier, en denkt men dat het voortbestaan van de gehele wereld afhangt van de maatregelen die men in Nederland doorvoert.

Zelfs al zou je vandaag geheel Nederland ontruimen, is nog steeds een overtrekkende vlucht ganzen in staat om de stikstof depositiegrens te overschrijden.

 

Die zelfbedachte grenswaarde zal nooit bereikt worden, de aangelegde natuur in Nederland past zich toch wel aan de heersende omstandigheden aan.

 

Ik heb mijn conclusie getrokken en bekijk dit voortaan op gepaste afstand.

(Ongeveer 1.000 km!)

En ik ben niet de enige, in 2021 emigreerden 145 330 personen uit Nederland,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kennis en kunde loopt gratis de deur uit voor amper kennis en kunde maar wel met trauma's en ander leed en/of financiële gedachtes, en uiteindelijk is dan de BV Nederland (heeft een kvk nummer) alleen nog maar bezig met overleven en debatteren en slaafs het juk van Brussel dragen. 

Hier ten lande overigens wederom incompetente bestuurders in DH want Johan V. heeft dit feilloos aangetoond blijkt wel, hulde voor Johan V. eerlijk gezegd die doorprikt wat men in DH dus fout heeft bedacht en in wetgevingen vast had gelegd..

 

Het elastiek rekt tot het knapt.

 

Groot gelijk CEESV dat je weg bent en og zit hier ook ernstig aan te denken inmiddels.

 

 

aangepast door Erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kan het niet mooier maken! (de berichten uit de kranten spreken voor zich.)

 

Wat wij dan wel nog kunnen is gewoon weg onduidelijk. Het land is niet stuk, we zijn de weg kwijt.

Een paar Ganzen afknallen voor jouw Kerstdiner die overvliegen daar ze het stikstof probleem alleen nog maar versterken lijkt mee geen troost en als we de prijzen van de kip en kalkoen bekijken in de supermarkt en dat terwijl miljoenen geruimd worden. Vraag en aanbod loopt mank.

 

We kunnen geen huizen/ \woningen uit het niets toveren als planners en bouwers.

We kunnen geen hogere verdichting van de vee en pluimvee stapel accepteren om dat kleine restje winst te maken als boer.

We kunnen ook niet door met de oude voorraad verder. Techniek, technologie, agricultuur, mobiliteit en toerisme.

 

Ja een ding kunnen we wel, veel beter opleiden en innoveren want dan moeten niet de knappe koppen en bedrijven Nederland verlaten..

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://nos.nl/artikel/2450727-nieuwe-stikstofuitspraak-wordt-mogelijk-probleem-voor-bouwsector

 

hè nu ging het net zo geweldig goed in de bouwsector { cynisme } , dan dat weer............

Het zwaard van Damocles hangt al sinds begin 2019 boven ons hoofd in de bouwsector, vergeet men telkens weer te vermelden.

 

 

p.s.

kent iemand dat product met die verticale steenwol ribben aan de gevel in de afbeelding?

:o

 

 

Bedoel je dit soms

https://www.rockwool.com/nl/toepassingen/gevelisolatie/geventileerde-gevel/

  • Bedankt 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

er klopt nog steeds iet niet met het forum

in het overzicht wordt niet getoond dat Gerrit B al gereageerd heeft 7 minuten geleden

Ik was mijn gemaakt bericht ook kwijt maar blijkbaar had dat te maken met dat ik zo snel was om een 2e bericht te maken dat het 2e bericht werd tegengehouden vanwege de tijd die tussen 2 berichten in moet zitten (wist niet dat ik zo snel kon typen en kopiëren/plakken)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uren geleden, Tonskidutch zei:

er klopt nog steeds iet niet met het forum

in het overzicht wordt niet getoond dat Gerrit B al gereageerd heeft 7 minuten geleden

en een screenshot die dat weergeeft kan ik niet uploaden

 

Zijn die problemen er nog?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2022 om 11:53, gerrit B zei:

ja,  daar bij het RIVM snappen ze er ook helemaal niets meer van om dat soort onzin te gaan verkondigen.

Nieuwe rekenfout RIVM in lijst met grote uitstoters, minister 'baalt enorm'

Opnieuw gaat het RIVM in de fout en zet bedrijven op de lijst (die er dus wel is) die er niet thuis horen

 

 

 

Ja dus.

Volgens het forum heb ik bovenstaand bericht nog steeds niet geplaatst en klik ik op reactie dan komt bovenstaande meteen weer naar boven.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opgelost, bugje in de software.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, mereltje zei:

Bedoel je dit soms

Ja , deze achterconstructie om koudebruggen te vermijden kende ik van rockwool niet!

Thanks

p.s. off topic het is bijna hetzelfde als dit dewelke ik al eens heb voorgesteld voor isoleren met houten gevel voor bestaande gevels

https://www.garantiegevels.nl/borgh-facafix-gevelschroeven/

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rockwool is wel de allergrootste ammoniak uitstoters van geheel Nederland en stoot alleen ongeveer net zoveel uit als de 3 grootste veehouderijen samen.

12 uren geleden, ceesv zei:

Opgelost, bugje in de software.

👍 jij mag blijven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B, dat is nog steeds een waarheid als een koe ( landbouw en industrie of woningbouw )

NH3 opgevangen en verwerkt kan een "green fuel" voor ons zijn die zelfs ietsjes makkelijker te handhaven is dan waterstof.

Je moet de wereldwijde steenwol fabrikanten ertoe aanzetten hun proces te vernieuwen. Ofschoon ik denk dat die hier gevestigd zijn liever vertrekken naar andere werelddelen.

 

Maar het was enkel een vraagje off topic over dat product, dat ik niet herkende en niet een aanmoediging.

Screenshot_37.png

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een leuk initiatief over hoe ammoniak geen vervuiling hoeft te zijn maar juist als brandstof kan gaan dienen.

vloeibare elektriciteit

Het staat weliswaar nog in de kinderschoenen maar weet men het proces te stabiliseren en optimaliseren dan kan ammoniak in de toekomst juist wel eens als bron van inkomsten gezien worden ipv. een vervuilend bijproduct.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...