Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


Ik las dat landbouw en veeteelt in Ierland als Biologisch geldt. Of dat klopt weet ik niet.

Maar even wat cijfers:

Oppervlak Ierland 41500 km2  Nederland 41500 km2

inwoners                4,5 miljoen                       17,5 miljoen

koeien                     7,3 miljoen                       3,8 miljoen

varkens                   1,6 miljoen                        11,4 miljoen

kippen                       ?                                      100 miljoen

 

Nederland heeft een enorm veel groter mestprobleem.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook denken in mest oplossingen.

Begin eens te stoppen met kunstmest, gemaakt van onder meer aardgas.

 

Van mestprobleem naar mestoplossing

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ceesv zei:

Je kan ook denken in mest oplossingen.

Begin eens te stoppen met kunstmest, gemaakt van onder meer aardgas.

Allemaal niet nodig, google eens op electroculture, dan heb je alleen de zon nodig, en wat atmospheric antennas, ook deze techniek is niets nieuws, het is ook alweer ''vergeten''

 

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, test het zelf uit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En terwijl de gewone burger in NL de welvaart sterk ziet afnemen als gevolg van de stikstofregels zijn er vorig jaar nog nooit zoveel privé vluchten geweest via de luchthavens.


Een paar weken terug heeft NL laten weten er klaar mee te zijn, en nog geeft DenHaag er een eigen draai aan.

 

Hopen  dat dit de laatste stuipen zijn. 

 

Tijd voor een realistisch en pragmatisch beleid vwb stikstof ipv onze zuurverdiende welvaart op te offeren op basis van meningen en prognoses.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Hopen  dat dit de laatste stuipen zijn. 

Het is en blijft de vraag wie er voor in de plaats gaan komen en hoelang die weer moeten formeren?

Polarisatie en ongehoorde leugens, wijnflessen gooiende snobs die boeken verkopen en partijgenoten intimideert of ook islamofobe politici > die doen NIETS aan de stikstof problematiek, die gebruiken 't.

  • Like 1

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Een paar weken terug heeft NL laten weten er klaar mee te zijn, en nog geeft DenHaag er een eigen draai aan.

Zo heeft onze Grondwet - gelukkig- nog nooit gewerkt. 

De spelregels functioneren autonoom, en dat is maar goed ook. Het laatste wat we momenteel kunnen gebruiken om de problemen op te lossen, is waan-van-de-dag en onderbuik.

De Grondwet heeft een lange-termijn horizon. Gelukkig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik tweede kamer lid Omtzigt goed heb begrepen tijdens de debatten (afgelopen week) staat NU in de wet 2035 voor de doelstelling.

En het kabinet (met een coalitie akkoord in de rugzak) heeft er 2030 van gemaakt hetgeen in een nieuwe stikstof wet moet worden vervat en geratificeerd moet worden door de eerste kamer. Gaat dat gebeuren?

 

De confusie is dus dat niemand weet waar het nu echt op aankomt.

Maar beste mensen dit geld voor alle sectoren in de maatschappij die moeten aantonen hoeveel stikstof depositie er vrijkomt in de diverse vormen en verbindingen, hetgeen alles op slot zet.

Ik ben het eens met @Gerard 76 dat die privéjet vluchten van de "jetset" een doorn in het oog zijn van de doorsnee burger. Welke zelf ook weer heel graag voor een goedkoop ticket voor vakantie in de luchthavens aanschuiven. Omdat ze nodig moeten uitrusten in andere werelddelen. Want we zijn allemaal een beetje Burned Out.

Nederland is Burned Out!

  • Bedankt 1

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het is en blijft de vraag wie er voor in de plaats gaan komen en hoelang die weer moeten formeren?

Polarisatie en ongehoorde leugens, wijnflessen gooiende snobs die boeken verkopen en partijgenoten intimideert of ook islamofobe politici > die doen NIETS aan de stikstof problematiek, die gebruiken 't.

Volgens mij is dat niet waar NL massaal op gestemd heeft.

 

Polarisatie moet inderdaad worden voorkomen.

Volkomen mee eens.

 

Hoe ontstaat polarisatie?

Daar wel eens over nagedacht?

Er wordt nu een probleem aangekaart/gecreëerd waardoor polarisatie ontstaat.

 

Dan zou je dus degene moeten aanpakken welke het creëert, en niet degenen die tegenover elkaar staan 😉

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...