Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, minplus zei:

Wappies hebben tegenwoordig een enorme invloed. Het is een klein niet al te slim maar soms wel sluw clubje, maar ze weten zelfs met hun mis-info  ook verder intelligente mensen op een volkomen verkeerd spoor te zetten. Wetenschap deugt niet, een mening is belangrijker, want wetenschappers zijn het niet eens.

 

Je kunt de waarheid niet vertellen dan is het een leugen.

Maar als je de gehele waarheid niet verteld wat is het dan?

 

Dat laatste is waar beide kampen zich zonder uitzondering van bedienen, geen leugens verkondigen maar alleen dat wat goed is voor eigen bühne in het daglicht stellen en alles wat niet past dat houden we onder de pet en dan worden zelfs mensen die er wel het nodige van af weten op het verkeerde spoor gezet.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geloof me nu maar, het land gaat naar de klote. Ik schreef dat eerder ook al.

 

https://natuurgegevensprovincielimburg.nl/s2020/info/LIST4F_ROLI_AT_ABC.HTM

 

Dat is de rode lijst van bijna verdwenen planten en inmiddels van compleet verdwenen planten in mijn Limburg.

 

Ik moet het nog zien komende maanden of we nog wat zwaluwen horen krijsen in de lucht tijdens hun insectenjacht.

Het is niet alleen de landbouwgronden, het zijn ook alle groenvoorzieningen en tuinen in en rond onze steden die verpieteren door het gift en de vervuiling.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt me maar ik kan uit dat lijstje alleen maar concluderen dat het juist weer veel beter gaat met de natuur

Bij vrijwel elk plantje wat je aanklikt zie je dat het in de periode 1983 tot 1999 de aantallen registraties flink minder zijn dan in de periode 2000- 2020.

 

wat er dan wel weer staat is

*: Voor 2000 werden soorten facultatief genoteerd. Daarom kan uit de verandering in de
verspreiding geen conclusie getrokken worden: een toename is meestal schijnbaar.

 

dus eigenlijk weet men het helemaal niet hoe het voor 2000 was omdat het toen niet goed geregistreerd werd.

 

Maar of dat komt door alle gif en vervuiling????

 

Zou de tuin vol met beton producten ipv. een tuin vol met bloemen en planten hier geen debet aan zijn?

 

En zou het reguleren van de waterstand hier geen invloed op hebben?

Eerst was het altijd van "we willen geen natte poten dus alles zo snel mogelijk richting zee"

Nu is het "we houden het water vast zodat alles niet verdroogd"

Gevolg is wel dat plantjes en bomen die juist wel van droge grond houden nu met de poten in het water staan en dood gaan en niet meer willen groeien en dan worden alleen de boeren als schuldige aangewezen ipv. ook naar andere factoren te kijken.

 

Daarom zeg ik ook

 

41 minuten geleden, gerrit B zei:

geen leugens verkondigen maar alleen dat wat goed is voor eigen bühne in het daglicht stellen en alles wat niet past dat houden we onder de pet en dan worden zelfs mensen die er wel het nodige van af weten op het verkeerde spoor gezet.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Geloof me nu maar, het land gaat naar de klote. Ik schreef dat eerder ook al.

 

https://natuurgegevensprovincielimburg.nl/s2020/info/LIST4F_ROLI_AT_ABC.HTM

 

Dat is de rode lijst van bijna verdwenen planten en inmiddels van compleet verdwenen planten in mijn Limburg.

 

Ik moet het nog zien komende maanden of we nog wat zwaluwen horen krijsen in de lucht tijdens hun insectenjacht.

Het is niet alleen de landbouwgronden, het zijn ook alle groenvoorzieningen en tuinen in en rond onze steden die verpieteren door het gift en de vervuiling.

https://www.nu.nl/binnenland/6259568/tientallen-miljoenen-euros-voor-redding-van-de-grutto-al-jaren-niet-gebruikt.html

 

Ik hoorde Geert Mak in Buitenhof de afgelopen zondag vertellen dat je in Jorwerd  momenteel bijna geen vogel meer hoort, terwijl in zijn jeugd je 's ochtends wakker werd van het gekwetter. En dat er op bepaalde locaties niks meer groeien wil door uitdroging en uitloging van de bodem, mede "dankzij" de "wensjes" van boeren.

 

Over een achteruithollende biodiversiteit gesproken...

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan alleen maar vaststellen, dat het hier rond mijn huis net een volière is.

Zodra het ochtends begint te schemeren beginnen de vogels te twitteren.

 

Ook gedurende de dag is het een herrie van jewelste.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Ik kan alleen maar vaststellen, dat het hier rond mijn huis net een volière is.

Zodra het ochtends begint te schemeren beginnen de vogels te twitteren.

 

Ook gedurende de dag is het een herrie van jewelste.

Dan gaan we in het vervolg jouw woonplek aanvoeren als bewijs dat er niets aan de hand is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn schoonvader heeft zijn hele leven in een polder gewoond.

Die vertelde mij een aantal jaren geleden dat sinds "natuur beschermers" vossen hadden uitgezet in de polder de vogelstand drastisch terug gelopen was.

 

Er zijn meer oorzaken die het plaatselijk teruglopen van de diversiteit verklaren, een daarvan is dat "beschermers" met het natuurlijk evenwicht aan het spelen zijn.

 

Zo maar een bericht over het beschermen van vogels tegen vossen.

https://www.portofrotterdam.com/nl/nieuws-en-persberichten/havenbedrijf-rotterdam-beschermt-vogels-tegen-vossen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mak legt een verband tussen vogelstand en uitgeloogde en uitgedroogde bodem waar geen voedsel meer kan groeien voor vogels "dankzij" boeren van de agri-industrie.

En niet alleen vogels weg. Ook insecten weg. Zowel in de lucht als leven IN de bodem.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar of dat komt door alle gif en vervuiling????

je maakt zelf een conclusie over de feiten die jouw aangedragen worden maar luistert niet naar de onderzoekers die het allemaal constateren. Meestal zijn die onderzoekers niet gelieerd aan bedrijven voor hun broodwinning.

 

Net zo als @ceesv die de migratie van schuwe bosbewoners en graslanden naar de steden onmiskenbaar niet juist kan duiden. In hun oorspronkelijk habitat vinden de vossen te weinig voedsel... Begrijp je? Net als de migranten uit Afrika. Die komen dus op onze afvalbergen af en ontdekken nog wat makkelijk te vangen meeuwen en duiven.

aangepast door Tonskidutch

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

In hun oorspronkelijk habitat vinden de vossen te weinig voedsel...

Met als gevolg dat de natuur zichzelf regelt.

Een wisselwerking die al eeuwen aan de gang is.

 

Alleen bij de populatie mensen werkt dat evenwicht niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je oorlogen, moord, misdaad, geweld en intimidatie of uitbuiting als onderdeel van de menselijke natuur ziet bestaat dat evenwicht zeker wel.

Maar ik ben met je eens dat dieren zich tot op zekere hoogte zich heel goed kunnen aanpassen aan nieuwe omstandigheden.

 

De 5 jonge vosjes in een kruipruimte hier in Limburg onder een woning aan de rand van de stad zegt genoeg. De moeder Vos is echter niet meer teruggekomen en beslist al plat gereden. :whistle:

Hetzelfde zie je bij Steenmarters, Kraaien, Eksters, Dassen en behoorlijk wat knaagdieren die door ons afval aangetrokken worden omdat in hun eigen habitat geen "droog brood" meer gevonden of "worm" gevangen kan worden. En dat is niet een positieve evolutie van het habitat (de Stad) of die dieren zoals jij stelt maar een afname van biodiversiteit. Soorten verdwijnen en er zijn nog geen nieuwe soorten ontstaan. Of dacht je aan de polifinario?

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw
  • Like 1

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zag je die plat gereden beesten voorheen ook?

 

Zou dat niet komen omdat het nu zo goed gaat met de natuur en doordat al die beesten al jaren actief beschermd zijn dat er gewoon veel meer van deze beesten aanwezig zijn?

 

En geef die beesten eens ongelijk waarom moeilijk zoeken in de natuur waar ook nog eens veel minder te vinden (maar dat ligt natuurlijk weer aan de boeren die te veel stikstof uitstoten) terwijl het voedsel makkelijk te vinden is bij de huizen?

Dat noemen ze gewoon urbanisatie van deze dieren.

 

In de jaren 60 tot 80 waren er nog 1200 dassen in Nederland nu zijn dat er 6000

In de jaren 60-80 (ondanks het jacht/vangst verbod wat al in 1948 is ingegaan) werd het aantal marters geschat op enkele duizenden, nu wordt het geschat op zo'n 15.000

 

Maar nee het gaat allemaal super slecht met de natuur.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, oorzaak gevonden voor het teruglopen van de vogelstand!😁

68 miljoen euro voor redding grutto ligt al 2,5 jaar op de plank

 

Een patstelling tussen het Rijk en de provincies blokkeert al tweeënhalf jaar een reddingsplan voor de grutto terwijl er 68 miljoen euro klaarligt. Dat zegt ex-minister van Milieubeheer Pieter Winsemius de initiatiefnemer van het plan. "Het is belachelijk. We hopen nu dat ze het de komende zomer eindelijk eens worden", aldus de VVD'er

Vier jaar geleden zette Winsemius het aanvalsplan Grutto  op en kreeg, met andere initiatiefnemers, daarvoor 68 miljoen euro voor een periode van zes jaar van het ministerie van landbouw. Dat geld komt uit een pot voor Europees landbouwbeleid. Maar hij kan nog nagenoeg niets met het geld, omdat het Rijk en de provincies het niet eens zijn over wie de kosten van het project op de langere termijn voor zijn rekening neemt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

En zag je die plat gereden beesten voorheen ook?

 

Zou dat niet komen omdat het nu zo goed gaat met de natuur en doordat al die beesten al jaren actief beschermd zijn dat er gewoon veel meer van deze beesten aanwezig zijn?

 

En geef die beesten eens ongelijk waarom moeilijk zoeken in de natuur waar ook nog eens veel minder te vinden (maar dat ligt natuurlijk weer aan de boeren die te veel stikstof uitstoten) terwijl het voedsel makkelijk te vinden is bij de huizen?

Dat noemen ze gewoon urbanisatie van deze dieren.

 

In de jaren 60 tot 80 waren er nog 1200 dassen in Nederland nu zijn dat er 6000

In de jaren 60-80 (ondanks het jacht/vangst verbod wat al in 1948 is ingegaan) werd het aantal marters geschat op enkele duizenden, nu wordt het geschat op zo'n 15.000

 

Maar nee het gaat allemaal super slecht met de natuur.

De klassieke denkfout: Honderden soorten zijn (vrijwel) verdwenen maar van de overgebleven 100 doen 20 het erg goed, dus is er niets aan de hand met de natuur.

 

Dit artikel is wel aardig om te lezen:https://www.wur.nl/nl/show-longread/biodiversiteit-longread.htm

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...