edbe Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 we zijn voor een andere auto aan het kijken en omdat ik heel tevreden bent met Suzuki blijven we nu ook weer daarbij. nu waren we aan het denken voor een Vitara vanaf 2019, maar zien dat de meeste een hybride uitvoeringen zijn. is dat nu een aanbeveling om een Hybride te nemen.... wat zijn jullie bevindingen. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gerard 76 Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 Ligt aan je eigen situatie kun je thuis laden dan is een plug-in hybride wel wat, de zekerheid van een lange range en ook t voordeel van elektrisch 1
Tonskidutch Geplaatst: 16 juli 2022 Geplaatst: 16 juli 2022 a - heb je een laadpunt thuis of daar waar je regelmatig heen gaat? ( woon werk verkeer ) b - is je afstand van de normale ritten binnen de Hybrid actieradius en oplaad cyclus? c - weet je wat het kost en hoelang de accu's meegaan? Quote Wanneer je een volledig elektrische auto nieuw of tweedehands koopt kun je aanspraak maken op subsidie. Ook het private leasen van een elektrische auto valt onder de subsidieregeling. Er zitten wel wat voorwaarden aan de regeling. Bovendien: de subsidiepot voor nieuwe en gebruikte auto's is voor 2022 alweer leeg. anwb link With Or Whitout You U2
TangoBravo Geplaatst: 18 juli 2022 Geplaatst: 18 juli 2022 Je hebt mild-hybride, gewoon hybride en je hebt plugin hybride. Dat zijn wel verschillende zaken die vaak op één hoop gegooid worden. Bij Mild hybride is er een kleine elektromotor (soms de startmotor) die de benzinemotor ondersteund, maar de benzine motor draait altijd. Gewoon hybride is over het algemeen zuiniger, en heeft geen stekker. Kan soms kleine stukje puur elektrisch rijden, (Toyota Prius bijvoorbeeld) Plug-in hybride heeft een stekker dus rijdt vaak 20-70 km (afhankelijk hoe groot de accu is) puur elektrisch en gaat daarna verder op benzine. Suzuki heeft bij mijn weten maar één plug-in hybride, dat is de Across, en dat is dezelfde als de nieuwe Toyota RAV4 Plug-in hybride. Voor nagenoeg dezelfde prijs (duur). Dat model kost ongeveer het dubbele van de door jou genoemde Vitara's..... Verder heeft Suzuki de Vitara gewone hybride (zonder stekker). Die hebben ze zelf ontwikkeld, met een gerobotiseerde 6 versnellingsbak plus een 33 pk elektromotor. Of dat wat voor je is kun je het beste zelf bepalen, je (rustige) rijstijl moet bij die combinatie passen. Die is echter pas in 2022 op de markt gekomen, dus die zal je ook niet bedoelen in je zoektocht naar jonge gebruikte Vitara's. Alle voorgaan Suzuki's zijn Smart Hybrid, of Mild Hybrid. Er zit een 48 volt systeem in wat er voor zorgt dat de startmotor onder sommige omstandigheden (accelereren) meehelpt. Het enige wat je daarvan in de praktijk merkt is dat de motor wat zuiniger zou moeten werken dan zonder dat smart hybride systeem, en dat de motor iets soepeler zou moeten zijn. Maar puur op stroom rijden doet hij nooit. Technisch is Suzuki goed, dus last zal je er niet van hebben, mits hij goed onderhouden blijft. En of je het prettig vindt rijden kun je alleen zelf bepalen, gewoon een paar proefritten maken. Maar vergeet de bovenstaande adviezen over laadpunten en subsidie, een laadpunt heb je er niet voor nodig, ze kunnen niet aan de stekker, en je krijgt al helemaal geen subsidie voor hybride. T B
edbe Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Geplaatst: 19 juli 2022 mannen bedankt voor het mee denken, keuze is een Hybride geworden. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen