Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Ik zal de PID filtering aanzetten. Het bericht is zoals het begin van dit draadje. Dat met revoked. VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Dit is de foutmelding VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Nu met witte regel leesbaar. VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Tonskidutch Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Op 21-7-2022 om 11:21, Tonskidutch zei: als je de module upgrade naar 1.4 dan gaat ie niet meer werken in VTI of andere Ja ik heb al even terug gelezen wat we allemaal al hebben geadviseerd er is dus geen ca-certificaat op het VTI image voor die CI+ (volgens die Franstalige info) hij is dus beslist al ge"update" naar 1.4 en dan werkt geen enkel enigma2 image er meer mee. Coles Corner Richard Hawley
John van Dreumel Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 (aangepast) CI+ helper installeren lost m.i. deze laatste melding op. Hieraan toegevoegd. Mijn reactie was opgemaakt voordat @Tonskidutch had gereageerd. Ik zal één van mijn modules vanmiddag nog eens controleren. 20 januari 2023 aangepast door John van Dreumel 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Tonskidutch Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 2 minuten geleden, John van Dreumel zei: CI+ helper installeren lost m.i. deze laatste melding op. Beste @John van Dreumel die is standaard al op een VTI image aanwezig voor CI+ 1.3 versies Coles Corner Richard Hawley
John van Dreumel Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Dat geloof ik best, maar eerder had ik met OpenPLi en mijn module een identieke melding die na plaatsing van de CI+ helper verdwenen was en de kaart liet werken. Ik moet nog wel even exact checken welke kaart ik heb. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Ik heb er nu even een andere Neotion module in gedaan. Krijg nu geen foutmelding. Ook nog geen beeld. Dus die andere module is nu CI+ 1.4 geworden? Als ik daarvoor een nieuwe Neotion koop, heeft die dan 1.3 software erop of 1.4? VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 En gaat die update naar 1.4 automatisch of heb ik dat per ongeluk gedaan omdat ik met alle settings zat te spelen en van alles uitprobeerde? VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Tonskidutch Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 51 minuten geleden, Italieman zei: En gaat die update naar 1.4 automatisch of heb ik dat per ongeluk gedaan dat is enkel een vermoeden omdat je het Cammetje ook in de TV hebt gehad Coles Corner Richard Hawley
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Ik heb hem niet in de televisie gehad. Alleen in de Ultimo. TV is niet aangesloten op de satellietschotel. Alleen via HDMI VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 In elk geval is er nu geen foutmelding met deze andere CAM en ik kan mij herinneren een software-update te hebben gedaan. VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
zeeteefje Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Vergeet het maar. Op Franstalige fora zijn exact deze problemen te lezen van Fransat CI modules in combinatie met een VU+. Oplossing: gebruik de interne lezer met Oscam. Die CI-plus helper van Vu+ gebruikt feitelijk illegaal verworven sleutels die na een update kennelijk ongeldig zijn verklaard. Doe een update, en de module werkt niet meer. Doe geen update en de module werkt niet meer met de Fransat kaart.
Italieman Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 Dat zou inderdaad goed kunnen. Dan moet ik alleen wat omgooien. ORF dan maar met module denk ik. VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF
bellejt Geplaatst: 20 januari 2023 Geplaatst: 20 januari 2023 op alle franse sites geven ze oscam zelfde config als PC6 .WEL de FRANSAT kaart en NIET de TNT kaart. De config PC6 fransat heb ik hier staan van een vroegere kaart maar gebruik die niet meer omdat ik nog weinig frans kijk en meestal engels FTA Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen