rick8245 Geplaatst: 31 juli 2022 Auteur Geplaatst: 31 juli 2022 DECT heb ik verder weggezet. Modem verder gezet Dect en modem staan al 7 jaar op dezelfde plek Bij het verplaatsen van de dreambox schoot de coax kabel eruit. Erg schlemielig. Ga de coax helemaal vervangen.
Old Satterhand Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 7 minuten geleden, rick8245 zei: Rai premium HD is 2/3 en is ook goed te ontvangen. De ene Rai is de andere niet, deze heeft maar een signaal van 4,4 dB nodig. Misschien heb je hier wat aan, hoewel ik betwijfel of je er iets mee kan. Het is (een deel) van een overzicht van de gebruikte transponders en gebruikte modulatie, SymbolRate en Coding (FEC) De C/N Lock is het minimum signaal wat je nodig hebt om een signaal te ontvangen.
Old Satterhand Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 7 minuten geleden, rick8245 zei: Ga de coax helemaal vervangen. Ja moet je doen, en ook de schotel niet vergeten. Die ontvanger van je is natuurlijk in een topconditie, die hoef je niet te vervangen.
Mimisiku Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 Ach, je kunt zeggen wat je wil, ik heb nog een aantal DM’s in de kast en als ik die aanzet doen ze het ook nog… De oudste is een DM800HD-PVR uit 2007.. Dus 15 jaar oud.. Wil ik je zien doen met een Zgemma b.v. Oké, TV kijken kun je er nog mee, IPTV op SD wellicht ook nog net. Als je verder geen pretenties hebt is dat nog prima… Mensen verlangen steeds meer en meer van hun electronica en dat is de reden waarom het steeds sneller wordt vervangen (terwijl het functioneel nog prima mee kan)… Zelf doe ik er net zo hard aan mee onder het mom van ‘hobby kost geld’… De DM500HD gaat regelmatig mee op vakantie. Eigen kaart mee en kijken maar…. 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
rick8245 Geplaatst: 31 juli 2022 Auteur Geplaatst: 31 juli 2022 ik ga ook niet alles tegelijk vervangen , hoor. Deel voor deel anders weet ik nog steeds niet wat de oorzaak is/was. De meest voor de hand liggende is nu de kabel en connectoren.
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 Ik zou er toch zeker over denken om een nieuwe satellietontvanger te kopen. Een nieuw schotel lijkt me ook een goede optie want met deze schotel gaat het denk ik niks worden. Ik heb ook de indruk dat je geen echte knutselaar bent als je niet eens een paar passende boutjes in je schuur hebt liggen. Ik zou dan zeker kiezen voor een Gibertini OP 100 SE. Die geeft voldoende signaal om ook de zwakke Italiaanse zenders te ontvangen en als je dan toch bezig bent ook meteen nieuwe coax en de smalle lnb's ook vervangen. Helaas is de Gibertini OP 100 SE niet in Nederland te koop. Daarvoor moet je naar Duitsland en ga die dan zelf ophalen om te voorkomen dat de schotel transportschade op loopt. 1
Moderator ceesv Geplaatst: 31 juli 2022 Moderator Geplaatst: 31 juli 2022 Waarna dan nog altijd de mogelijkheid open blijft dat het toch die ene conifeer was? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Satterdam Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 7 uren geleden, rick8245 zei: ik ga ook niet alles tegelijk vervangen , hoor. Deel voor deel anders weet ik nog steeds niet wat de oorzaak is/was. De meest voor de hand liggende is nu de kabel en connectoren. Als je toch bezig bent, neem dan ook de diseqc switch mee 1
Frans B Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 Je kan toch de kabel direkt op de LNB aansluiten? Dan sluit je de diseqc meteen uit. Ik heb ook een keer meegemaakt , dat er 1 dun draadje van de afscherming erg dicht bij de ader van de kabel zat, en als filter werkte... je weet maar nooit. 1 System Administrator (niet van deze site)
Frans B Geplaatst: 31 juli 2022 Geplaatst: 31 juli 2022 Ik blijf erbij, die hoge toppen kunnen zeker een probleem zijn. 1 System Administrator (niet van deze site)
Moderator ceesv Geplaatst: 1 augustus 2022 Moderator Geplaatst: 1 augustus 2022 Voor Hotbird is elke strekkende meter afstand tot de schotel de obstakel hoogte 56 cm. Dus op 10 meter afstand tot de schotel mag een obstakel ongeveer 5,5 meter hoog zijn. Is op 5 meter afstand, de geschatte afstand tot de coniferen de hoogte meer als 2,5 meter, staan die coniferen in de signaal weg. De magnetische azimut is 168 graden. De vraag is dus hoe groot de afstand van de schotel tot de conifeer is, gezien van de schotel op 168 graden magnetisch. Dan even meten hoe hoog die struik is en je weet of die een probleem vormt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 1 augustus 2022 Geplaatst: 1 augustus 2022 touw erom heen en effe goed zijdelings trekken met een man of twee en dan kijken hoeveel vrij zicht dus signaal je hebt dishpointer.com 1 Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Eduard07 Geplaatst: 1 augustus 2022 Geplaatst: 1 augustus 2022 Met de schotel op het dak ben je voor die bomen onaantastbaar. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
rick8245 Geplaatst: 1 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2022 14 minuten geleden, Eduard07 zei: Met de schotel op het dak ben je voor die bomen onaantastbaar. Ik wilde hem in eerste instantie op een hogere paal met tegelvloer zetten. Ons dak is schuin (lessenaardak) dus dat wordt lastig.
Sprietje Geplaatst: 1 augustus 2022 Geplaatst: 1 augustus 2022 10 minuten geleden, rick8245 zei: Ik wilde hem in eerste instantie op een hogere paal met tegelvloer zetten. Tegelvoet 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen