Ga naar inhoud


Longproblemen en long-covid


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

in een ander topic over

Quote

Corona is niet weg

werd er door enkele mede forum leden bevestigd hoe de luchtkwaliteit invloed heeft op je welzijn.

 

Een sluipende ziekte die steeds erger wordt is COPD, maar ook astma en astmatische bronchitis is geen pretje. Het leidt tot ademhalingsproblemen en ademnood met de iets mildere versie van aanhoudende hoestbuien en hoge bloeddruk.

De luchtwegen worden extreem geïrriteerd door de bekende huismijt stof en hun uitwerpselen + chemische preparaten zoals parfums en de "zogenaamde geur verbeteraars" voor je huis maar ook door uitlaatgassen en onvolledig verbrande fracties van koolwaterstoffen. (barbecue of open haarden en 2 takt mengsmering)

 

long-covid als overblijfsel van de corona virus infectie is nog iets te weinig wetenschappelijk gedocumenteerd maar lijkt heel wat aantallen patiënten te hebben die niet hun normale fysieke gezondheid terug hebben en heel veel taken en lichamelijke belastingen achterweg moeten laten.

 

Een en ander kun je op het internet ook medisch uitgelegd en nader beschreven terug vinden.

 

Aanleiding voor dit Thema is mijn nieuwe buren. Die sinds twee weken elke dag het was droogrek direct naast het privacy scherm op terras gebruiken met wasgoed die moet drogen en mijn terrasdeur en ramen krijgen de volle laag van die parfums en geurparels. Ik word er onwel van en kan bij deze temperaturen ook niet meer normaal ventileren en/of door spuien de temperatuur in de woning omlaag krijgen.

Ik heb hun erop aangesproken en gevraagd om het droogrek aan de uiterste zijde van het terras te zetten zodat er hopelijk genoeg verdunning met frisse lucht plaatsvind voor het mijn woonruimten binnenkomt.

 

Gebruik a.u.b. geen geurparels, waarom ook moet dat? Gebruik wasmiddelen zonder parfum? Als het om dat overdekken van slecht gewassen wasgoed en resterende bacteriën is weet dan ook wat je aantrekt als zogenaamd gewassen. Stop geen geurtjes dispensers in je stopcontact met al die chemie preparaten. Denkt men echt dat die onbedenkelijk zijn voor je gezondheid?

Idem geld voor al die geurwatertjes en au de toilet zooi op je bakkes en in je haren.

 

 

  • Like 1
  • Haha 1

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

https://nos.nl/artikel/2439444-een-op-de-acht-coronapatienten-houdt-langdurig-klachten

 

een sportief uitziende fietsster op de Via Regia komt elke ochtend voorbij en de hele omgeving riekt naar parfum

mijn buurman stapt in de lift en meer dan een uur later ruik ik die geurparels waarmee z'n kleren zijn doordrenkt

ik sta te wachten op m'n beurt bij de opticien en de twee dames voor mij dragen zoveel parfum dat ik tijdens een hoest aanval naar buiten moet vluchten.

  • Haha 1

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...