Ga naar inhoud

Aandacht aan alle Digiturk gebruikers!

Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gewoon van een van de bekendste dienstverleners

Ja, het gebruik van een VPN is legaal in Nederland. Je moet je natuurlijk wel aan de regels houden, en het niet misbruiken voor illegale activiteiten, zoals het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal of hacken. Deze handelingen blijven uiteraard strafbaar.

bron NordVPN

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:

Bedankt voor informatie @Alex1970 @Tonskidutch

Ondertussen heb ik, om uit te proberen, het internetpakket van Digiturk Euro aangeschaft. Helaas niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had. Althans, bij het gebruik i.c.m. Smart TV. Overigens een foutmelding bij het proberen te bekijken van TRT.

Een IP BOX wordt ook geleverd tegen extra betaling, maar ik vrees dat ik geen significante verbetering in kwaliteit hoef te verwachten. 

Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk annuleren.

Een schotel van drie meter is net iets te veel van het goede voor de huidige woonsituatie. 

Dat wordt dan even afzien van East Beam voor Türksat 4A, wat gezien de wens om de wat populairdere commerciële zenders toch moest gebeuren, wanneer die enkel via Turkey Beam te verkrijgen zijn. Als ik LyngSat goed begrijp lijkt eveneens TRT 4K enkel via Turkey Beam te verkrijgen te zijn.

Wat kanalen en beams betreft gaat dan de voorkeur naar Digitürk t.o.v. D-Smart en Tivibu. 

Digitürk op Türksat 5B lijkt dan de beste keuze gezien de aanbod i.c.m. West Beam, waar ook Digitürk 4K in lijkt te zitten, dus dat is helemaal mooi.

Nu moet ik even uitvogelen of dit pakket via de Europese verkooppunten te verkrijgen is.

Ik moet zeggen, wel erg veel handige sites om deze hobby dan wel behoefte te faciliteren, waaronder sat4all uiteraard.

Geplaatst:

Uh ik faciliteerde niets m.b.t. internet streams die misschien niet legaal zijn maar gaf enkel commentaar.

KPN en Ziggo hebben een extra pakket Turks voor 7,75€/mnd.

Mercy Mercy Me

Robert Palmer

Geplaatst:
16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Uh ik faciliteerde niets m.b.t. internet streams die misschien niet legaal zijn maar gaf enkel commentaar.

KPN en Ziggo hebben een extra pakket Turks voor 7,75€/mnd.

Ik doelde meer op technische sites zoals LyngSat, KingOfSat en SatBeams, dat soort zaken. 

De IP BOX waarover ik het had komt gewoon van dezelfde verkooppunt van Digitürk Europa. 

Zij geven overigens aan niets te verkopen (binnen Europa) m.b.t. Digitürk 4K, helaas.

Geplaatst:

@1416havik Gebruik je (ook) een Enigma2 ontvanger (Dreambox/VU+ e.d.) voor satellietontvangst?

Ik ben momenteel bezig het streambouquet Turkije van een bekende lijstjesmaker aan het nakijken en daar zijn een aantal nationale versies van zenders die via de Turkey beam of East beam van de 4A zonder VPN te bekijken.

Ook zijn die zenders via de website van de zender te zien. Dus geen geoblock.

Wellicht interessant voor je?

• Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Digiturk Play is inderdaad een teleurstellende dienst. De beeldkwaliteit blijft beperkt tot 720p, en ook de interface laat veel te wensen over. Bovendien loopt de uitzending minstens 35 seconden achter op de satellietuitzendingen. Digiturk in 4K is via Digiturk Play niet beschikbaar, en tijdens Europese wedstrijden worden de TRT-zenders geblokkeerd. Daarnaast zijn de Premier League en Bundesliga niet te zien via de beIN Sports-kanalen.

Een betere optie is om een bekende in Turkije een abonnement op Digiturk te laten afsluiten. Daarbij is het essentieel om specifiek te vragen om de 4K-decoder. Dit kan lastig zijn, want het verkrijgen van deze decoder lijkt soms bijna een kwestie van smeken.

Digiturk in 4K is echter een uitstekende zender. Hoewel de voetbalwedstrijden niet in native 4K worden uitgezonden, is de beeld- en geluidskwaliteit aanzienlijk beter dan die van beIN Sports 1. Dit komt vermoedelijk door een veel hogere bitrate, en de uitzendingen worden weergegeven in 1080p in plaats van 1080i.

Het is een beetje buiten de lijntjes kleuren, maar het is nog altijd een betere en meer ethische keuze dan illegaal kijken. TRT 4K is inderdaad uitsluitend beschikbaar via de Turkeybeam, waardoor deze zender buiten Turkije niet te ontvangen is.

Mocht je nog vragen hebben, laat het me gerust weten!

• Like 1
  • ceesv wijzigde de titel naar Aandacht aan alle Digiturk gebruikers!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...