Ga naar inhoud


AANDACHT AAN ALLE DIGITURK GEBRUIKERS!!!


Ga naar oplossing Opgelost door de vrije fries,

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Alex1970 zei:

11794 V is via de Turkey beam.

Kennelijk zit @Muratgala niet in Nederland.

Ze zetten op de frequenties die in de rest van Europa (FTA) te ontvangen zijn (11054 V en 11096 H) dus de uitzending uit en verwijzen de Turkse kijkers naar de frequentie die alleen in Turkije te ontvangen is. 

Dit i.v.m. uitzendrechten waarschijnlijk. 

 

Als @Muratgala dit wel in Nederland ontvangt dan zal je ontvanger wel omgeschakeld zijn naar 12073 V, waar TRT Spor gecodeerd via Digitürk zit.

Hoi Alex, ik zit wel in Nederland. Inderdaad, het heeft met de uitzendrechten te maken. Alleen snap ik nu dan niet zo goed waarom die het wel doet bij mij? Ik heb alleen mijn kastje gereset en bij het opnieuw zoeken naar zenders heeft hij wel de “juiste” trt spor gevonden. Ook gek dan als die frequentie alleen in turkije te ontvangen is. Het zal dan idd te maken hebben met de omschakeling van het kastje. Maar hij is relatief nieuw, ik heb hem in augustus gehaald en deze nieuwe frequentie is er al sinds 2022. Waarom heeft die hem dan niet in augustus opgepikt? Dat is wel raar dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt een abonnement toch? Dan moet het het gecodeerde signaal zijn.

Kan je ontvanger niet weergeven op welke frequentie afgestemd is?

TRT Spor zit pas sinds eind mei op de gecodeerde frequentie, dus daarom had je die eerst niet gok ik zo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er helemaal niks van. Zoals ik zei, hij werkte gewoon, alleen bij wedstrijden van het nationale elftal kreeg ik die melding. Hetzelfde gold voor trt 1. Beide zenders gaven dezelfde melding. Ik heb op twitter gekeken en dit speelt sinds 2022. Deze verandering geldt ook voor mensen zonder abonnement (bij digiturk).  Nee, alles is geautomatiseerd op mijn ontvanger, ik kan helemaal niks zelf zien. Ook niks handmatig invoeren.

IMG_3918.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken geen Turks, dus wat er bij die berichten staat kan ik niet lezen. 

Ik heb ook helaas geen zicht op 42°E om te testen. 

Uiteraard hebben zonder abonnement bij Digitürk geen beeld, aangezien de ongecodeerd uitzendingen geen voetbal doorgeven.

Waar het om gaat is dat jij het (na een nieuw scan) het wel kan ontvangen en dat je vermoedde dat je 11794 V ontvangt, en dat is onmogelijk vanuit Nederland.

Maar de gecodeerde uitzendingen via Digitürk zijn hier wel te ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2024 om 11:02, Alex1970 zei:

Ik ken geen Turks, dus wat er bij die berichten staat kan ik niet lezen. 

Ik heb ook helaas geen zicht op 42°E om te testen. 

Uiteraard hebben zonder abonnement bij Digitürk geen beeld, aangezien de ongecodeerd uitzendingen geen voetbal doorgeven.

Waar het om gaat is dat jij het (na een nieuw scan) het wel kan ontvangen en dat je vermoedde dat je 11794 V ontvangt, en dat is onmogelijk vanuit Nederland.

Maar de gecodeerde uitzendingen via Digitürk zijn hier wel te ontvangen.

Ik denk dat ik mezelf niet goed heb verwoord. In principe heeft het niks met het kastje te maken. Ook mensen in turkije zonder digiturk hebben met deze verandering te maken gehad. Het heeft in principe niks te maken met een betaalde abonnement. Maar ik snap er zelf ook helemaal niks van. Dit is ook geen betaalde zender, hier hoef je geen digiturk voor te hebben. Het hoort in principe, zoals jij zegt, alleen in turkije uitgezonden te worden (vandaar verandering in frquentie). Alleen wel vreemd dan. Daarnaast gaat hun livestream op de website ook op slot tijdens wedstrijden. Dus in principe horen wij geen ek in het turks te kijken, maar ja, zoals ik zei ben ik het helemaal kwijt haha. Dit is een tweet met beelden van die wedstrijd, zoals je ziet is deze niet beschikbaar op onze locatie. 

IMG_3914.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, de zender gaat ook uit voor kijkers buiten Turkije. Kijkers die in Turkije op een frequentie afgestemd stonden van de Europa beam kunnen nog overschakelen op de genoemde frequentie.

Maar als je een Digitürk abonnement hebt kan je ook naar de gecodeerde TRT zenders kijken, ook in Europa. Of dat zou kloppen geen idee, doe je voordeel ermee zou ik zeggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

İn iedergeval moet iedereen die een Digitürk abonnement heeft of wil nemen rekening houden met de opzeg termijn! Het duurt 4 tot 5 maanden in sommige gevallen zelfs langer! Dus als je er vanaf wilt raad ik je aan om ruim van te voren op te zeggen! De Digitürk abonnementen worden in October verlengd en de verlenging gebeurd automatisch en krijg je de rekening per post opgestuurd ! En het opzeggen gaat vrij moeizaam! Je moet schriftelijk opzeggen dus opzeggen over WatsApp nummer werkt niet ondanks dat je je gegevens noteert of een foto van maakt en het opstuurt wordt het niet geaccepteerd !!! Dus hou er rekening mee! En nog iets, tot vorig jaar was Digitürk op Eutelsat 7 ( 7 °C Oost ) gevestigd en ontvang je Turkse kanalen dat normaal niet zo goed of niet te ontvangen zijn hier in Nederland, zoals Atv Show Kanal D Kanal 7 Fox en Star TV. Maar met verhuizing naar Türksat zijn niet alle kanalen toegevoegd die eerder op satelliet Eutelsat 7 aanwezig waren! Of dat in de toekomst zal gebeuren dat is onduidelijk! in ieder geval zijn er veel minder zenders op satelliet Türksat 5B toegevoegd dan op Eutelsat 7! Of Digiturk voortaan zenders over iptv aanbied dat weet ik niet. Maar hou hiermee wel rekening mee ! Vooral het opzeggen is iets waar iedereen rekening moet houden want voor dat je weet wordt je abonnement Verlengd en kan je weer bijvoorbeeld 99 euro betalen voor een jaar abonnement! Dus je bent gewaarschuwd !!!!!!!!!

aangepast door Gökhan Tasgin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig idee wat een jaarabonnement bij Ziggo of Canal Digitaal kost?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...