Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste medesatters

ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.

ik heb een m7 ontvanger van canal digitaal en een triax 66 schotel met duolnb van canal digitaal.

uit gericht op de 19 oost met de lnb op 19 oost in de houder.

signaal 89 zowel horizontaal als verticaal transponders. 

de 23 oost komt ie. de zenders met de verticale transponders dus de 14 volt geven 87 procent signaal

helaas geven de horizontale zenders  de 18 volt transponders amper signaal op de 23 oost.

waardoor de ontvanger geen signaal of slecht signaal door geeft.

dus de zenders met de verticale transponder werken prima.

zou de ontvanger geen 18 volt geven. dan zou dit ook bij 19 oost moeten zijn maar dat werkt prima.

het is voor mijn een raadsel

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.

humax 5400/skystar 2 /moteck 2100 A/ Vu duo/skystar hd/vu solo2/triax 98 cm

• Moderator
Geplaatst:

De duo LNB van Canaldigitaal heeft regelmatig een defect waarbij een polariteitsrichting van een LNB uitvalt.

Wat voor ontvanger gebruik je, want er zijn ook Canaldigitaal ontvangers die problemen hebben met de signaalmeter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
14 minuten geleden, ceesv zei:

De duo LNB van Canaldigitaal heeft regelmatig een defect waarbij een polariteitsrichting van een LNB uitvalt.

Wat voor ontvanger gebruik je, want er zijn ook Canaldigitaal ontvangers die problemen hebben met de signaalmeter.

de sat 801 gebruik hem alleen op de camping jaarlijks

• Moderator
Geplaatst:

Zolang je beeld hebt zou ik er geen probleem van maken.

Ontvang je de horizontale transponders op 23 oost niet of met blokjes is het aan te nemen dat de lnb defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

Zolang je beeld hebt zou ik er geen probleem van maken.

Ontvang je de horizontale transponders op 23 oost niet of met blokjes is het aan te nemen dat de lnb defect is.

helaas totaal geen beeld signaal valt terug naar 16 procent .

gelukkig zitten de meeste  commerciële zenders op verticaal .

anders had ik ruzie met moeders de vrouw

bedankt voor het mee denken 

Geplaatst:

Ik weet niet of je toevallig op vakantie bent in het buitenland of in Purmerend zit?
In het buitenland moet de schuinte van de duo-lnb anders ingesteld worden. Vooral omdat jij de kop van de Astra 19,2 in de klem hebt staan i.p.v. de kop van de Astra 23,5 wat gebruikelijk is, kan een afwijking in de schuinstand meteen heel veel signaalverlies opleveren. Waarom zet je de kop van de 23,5 niet in de klem en richt je de schotel uit op de Astra 23,5?

Geplaatst:
28 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik weet niet of je toevallig op vakantie bent in het buitenland of in Purmerend zit?
In het buitenland moet de schuinte van de duo-lnb anders ingesteld worden. Vooral omdat jij de kop van de Astra 19,2 in de klem hebt staan i.p.v. de kop van de Astra 23,5 wat gebruikelijk is, kan een afwijking in de schuinstand meteen heel veel signaalverlies opleveren. Waarom zet je de kop van de 23,5 niet in de klem en richt je de schotel uit op de Astra 23,5?

zit in Nederland Hilvarenbeek.

die setting van 19.2 gebruik ik al jaren zo. kan het wel eens proberen op 23 ,5 .

waarschijnlijk zit de storing in de 23.5 kop

Geplaatst: (aangepast)

In Hilvarenbeek moet de duo-lnb 13,5° schuin staan als je de kop van de Astra 23,5 in de klem zet en de schotel op de Astra 23,5 uit richt, zie bijgevoegde hoek. De vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager dan de kop van de Astra 23,5.

hoek van 13,5 graden.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Gewoon een nieuwe LNB kopen. Kosten geen drol meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ben weer thuis schotel in de mast gehangen met nieuwe lnb vorige was idd defect.

bedankt voor het meedenken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen