Ga naar inhoud


instelling CI+


BBsat

Aanbevolen berichten

goedemiddag allen,

 

Ik heb al een hele tijd een CI+ module in mijn 4K Ultimo die de gecodeerde zenders zoals RTL4 opent op de ziggo kabel.

Dat werkt allemaal redelijk goed nadat ik op aanraden van Mimisiku een services bestand het toegevoegd aan oscam met codes als 4C05 voor RTL4

Nu heb ik van ziggo een jaar Film 1 gekregen en heb daarvan ook de referentie codes toegevoegd aan t services bestand. 4CC7, 4CC5, 4CC6 ,4CBD

Deze zenders openen echter niet,

Stop ik de CI+ module in mijn TV dan krijg ik wel beeld.

Wat mis ik hier?

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ehhhh, services werkt alleen i.c.m. OScam! Jij decodeert met een CI+ module. Je kunt OScam volledig wissen (of heb je een c-lijntje on the side?)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb mogelijk een probleem wat een raakvlak heeft met dat van TS. 
Vandaag op verzoek van een kennis een Zero 4K ingericht met een Ziggo CI+ module + ziggo kaart. De standaard zenders als RTL4 HD en meer van die meuk werkten al snel na plaatsing van de CI+ helper binnen OpenPLi. De Film en Sportzenders zouden het ook moeten doen maar helaas pindakaas. 
Waar kan ik zien binnen de module welk pakket actief zou moeten zijn?

 

Los van de CI+ helper heb ik geen cam actief. Alle hulp is welkom. Ik heb de module nog niet in mijn TV gestopt omdat ik daar de antenne niet actief heb.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even een lange kabel gezocht en de TV op kabel aangesloten.

Daar zie ik iets van SOP : 0x7811 en MOP :0x7911: 00/00/190

 

Nu heb ik daar nog nooit iets mee gedaan maar mij komt het voor dat deze module slechts het basispakket heeft.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh? Welke module moet dat zijn dan? Ik heb hier de Quantis 1.3 (Irdeto), de SmardTV (Nagra) en heb die melding nooit gezien. Het is overigens wel een melding die sterk lijkt op die van de CAM803 (Nagra) van Canal Digitaal/TVV.. Wil je daar een foto van plaatsen?

Heb je ook een optie CA-Products? Daar zouden de entitlement klasses moeten staan..

Ben reuze benieuwd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de module. Ik weet er verder nog niets vanaf.

Ik kan hem nu niet meer uitlezen omdat wij ‘moeten’ borrelen. 😀

 

C7A43ED2-5D76-4F6E-A55B-9165850FEED2.jpeg

aangepast door ceesv
Afbeelding op verzoek verwijderd

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een nieuw model…. Belooft niet veel goeds. Dat zou Nagra MA impliceren… Ga eens loggen of er een andere CAID wordt gebruikt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat is inderdaad een nieuw model…. Belooft niet veel goeds. Dat zou Nagra MA impliceren… Ga eens loggen of er een andere CAID wordt gebruikt..

 

Volgens mij doe je iets te veel aannames.. hoezo is dat een nieuw model, omdat er een nieuwe sticker op zit ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Ziggo of mijn kennis een fout gemaakt hebben. Immers heb ik na plaatsing van de CI+ helper nu wel beeld op het standaard HD pakket.

Ook in de TV geen verschil. Morgen ga ik Ziggo bellen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Codx zei:

 

Volgens mij doe je iets te veel aannames.. hoezo is dat een nieuw model, omdat er een nieuwe sticker op zit ? 

Niet direct.. Zoals ik schreef heb ik beide (de Irdeto en de Nagra) en op die Nagra komt dat SOP,MOP-verhaal niet voor.. Het is dus wel degelijk een nieuwere Nagra module met andere firmware…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...