jozefleo Geplaatst: 8 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2022 Allen hartelijk dank voor jullie verdere inspanning. Ik heb het bovenstaande gedaan voor tuner A en voor A B C en D : als ik op Port A rechts klik en nog eens klik dan alterneert het tussen automatic en "niet aangesloten". als ik "centraal" klik op port A dan verschijnt de onderstaande foto opnieuw : opmerking : configuration mode is standaardgebruiker ....speelt dit een rol ? ik vraag me ook af hoe ik met de A/B van de Vu+ alfanumerieke tekst zou moeten inbrengen PS Het valt me op dat , na de language selction, in de video uitgangs mode, het beeld eventjes verdwijnt nadat ik met hdmi van 720 p naar 1080 p verderga,,.... waarna 1080 p dan toch verschijnt ... Bevestigt dit mischien hdmi problemen ? Kan dit hardware-achtig bevestigd worden ? Ik (woon in een klein waals dorpje) ga morgen eens naar de sateliet boer in het buurdorpje. Hij weet toch wat Open Pli is ... mischien kan hij de knoop door kappen. Wat is de opvolger van de Vu+Solo ? .... kost ongeveer hoeveel ?? en ... belangrijk : wordt er nu al gesproken over internet via Sateliet ??? (wel in Duitsland hé). Het internet is slakketraag hier, ben al tevreden met 7mbs... Allen nogmaals oprchte dank Roger
John van Dreumel Geplaatst: 8 augustus 2022 Geplaatst: 8 augustus 2022 Ik heb vorige week nog even snel remote een Solo 2 geflasht die in DK staat. Fluitje van een cent. Voor mij dan. Wie weet is de hardware van TS wel naar de knoppen. Als hij een OpenPLi image niet kan configureren dan had hij beter nooit een Enigma ontvanger aangeschaft. De standaard setup na een flash is feitelijk een kwestie van goed lezen tijdens iedere stap. Dat TS de leeftijd van 72 heeft hoeft geen bezwaar te zijn. Ik loop ook tegen de 70 (en nee dat is niet mijn snelheid) maar in principe is het configureren van een box, mits je de helpteksten aandachtig leest, echt geen rocket science. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
John van Dreumel Geplaatst: 8 augustus 2022 Geplaatst: 8 augustus 2022 En als hij niet gelijk mocht weten wat hij zou moeten kiezen, bijvoorbeeld de video modus, Dan kan hij altijd de standaardwaarde gebruiken of Ok drukken. Veelal werkt de image in de basis al goed. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
jozefleo Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2022 Bedankt voor Uw reactie. Ik zat al op het net begin 1990, maar weet niets van flashen enz - ik heb staatseconomie gestudeerd .... ik weet enkel dat het betekent : in één blok de software over plaatsen ... klopt dat ?. Kunt U mischien een link plaatsen naar de help files in dit verband ? Dank op voorhand
smetje limb.BE Geplaatst: 9 augustus 2022 Geplaatst: 9 augustus 2022 heb je een recente zenderlijst erin geplaatst als je dat hebt gedaan ontvanger herstarten dan terug naar tuner instellingen en de lnb instellingen goed zetten 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen