Ga naar inhoud


De gierigheid van RTL kent geen grenzen (CD schrapt 2-3 RTL zenders)


Codx

Aanbevolen berichten


17 uren geleden, astro iris zei:

Je ziet wel iets over het hoofd, heb jij internet gratis? Is ipad gratis? Dacht het niet. mijn dagblad abonnement kost mij een 350 euro per jaar. Waar kan ik dan 1600 euro besparen?

Ik had de prijs van de iPad er al afgetrokken. Ik ging uit van het prijsverschil van de papieren versie en de digitale versie en dat is hier voor mij 200 € per jaar. Met een apparaat dat 10 jaar meegaat scheelt het dus 2000 €. Min 400 voor het apparaat is 1600€.

Internet heb ik sowieso al  en het downloaden van de krant op m'n oeroude iPad duurt 10 tot 20 seconden. Daarna gebruikt de iPad internet niet meer maar staat de zaak in de iPad. Ik kan daar tot 16 kranten opslaan maar vind 8 wel genoeg want af en toe wil ik iets van de enorme zaterdagkrant een aantal dagen later nog lezen.

 

Ik bespaar in mijn geval dus iets van 1600 euri in 10 jaar. Je kunt het stroomverbruik voor het opladen dat mogelijk net iets eerder moet er nog aftrekken. Dan kom ik zeg maar op 150€ per jaar dat het goedkoper is. Los van het feit dat je een helder scherm van 4 vierkante decimeter naast je ontbijt hebt ipv een papier van 12 vierkante decimeter en elke bericht of foto kunt uitvergroten en simpel een bericht van een paar dagen terug kunt oproepen of 's nachts in bed nog even wat nieuwste berichten bekijken, om maar een paar voordelen te noemen.

 

Misschien toch eens overwegen? Het scheelt veel en is echt veel leuker. Wel een degelijke iPad nemen en niet een flutding dat na 2 jaar rijp voor de sloop is

Je mist natuurlijk wel wat papier om de haard aan te maken, maar dat is met de reclamefolders geen probleem ook al krijg je er vanwege Nee Nee op je brievenbus maar een paar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan zijn ze verwonderd dat mensen naar alternatieven gaan

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, bellejt zei:

en dan zijn ze verwonderd dat mensen naar alternatieven gaan

Hoeveel geld was jij bereid extra per maand voor deze zenders te betalen?

De contracten per aanbieder lopen niet gelijk, ook de andere aanbieders komen aan de beurt.

 

Op 30-8-2022 om 20:12, Codx zei:

Canal Digitaal betaalt uitzendrechten zodat jij naar zoveel mogelijk mooie programma’s en zenders kunt kijken. Op dit moment hebben we te maken met een verhoging van de kosten voor deze rechten. We willen de prijs van jouw pakket zo laag mogelijk houden. Daarom verdwijnen RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids per 1 oktober uit je tv-pakket. RTL 4, 5, 7, 8 en Z kun je gewoon blijven kijken.

 

In deze tijd die extra kosten doorberekenen zou nog veel meer opzeggingen opleveren, en vermoedelijk nog veel meer kritiek van jouw kant over de prijsverhoging.

 

De kijkdichtheid van RTL lounge als voorbeeld is ongeveer NUL.

Veel mensen zullen deze zenders niet eens missen.

Kijkcijfers RTL lounge, afgelopen zondag.

 

Ik zelf ben blij, dat Canaldigitaal niet toegegeven heeft aan RTL om nog meer geld te betalen voor deze nauwlijks bekeken zenders.

En Joyne bestaat niet meer, failliet omdat die niet kostendekkend opereerden, waardoor RTL geen chantagemiddel meer heeft.

 

In een tijd waar de inflatie afgelopen maand ruim 17% was en velen niet meer rond kunnen komen is een tarief verhoging niet te rechtvaardigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...